Bukefalos 28 år!

Upphittad katt som vill gå ut

Sv: Upphittad katt som vill gå ut

Sluta att gnälla! Hon har ju tagit hand om katten. Skulle det varit bättre att strunta i att ta in den?:confused:

Jag tycker att det är helt fantastiskt att hon har tagit hand om katten :) MEN hon borde ringa polisen och säga det för någon stackars ägare kanske sitter hemma och funderar på vart dennes katt har tagit vägen och kanske rent av tror att den har dött. Jag vet att jag skulle varit alldeles utom mig om min katt sprang iväg. Hade jag då fått reda på att någon tagit hand om den och inte ringt polisen och meddelat detta hade jag inte blivit så värst glad.
 
Sv: Upphittad katt som vill gå ut

Sluta att gnälla! Hon har ju tagit hand om katten. Skulle det varit bättre att strunta i att ta in den?:confused:

Har du läst hela tråden?:confused:
Ingen tycker det är fel att TS tagit hand om katten utan de folk reagerar på är att hon inte ens har kontakta tex polisen för att hon redan bestämt sig för att ägaren är ett pucko. Hon har varken kollat ID-märkning och vet inte om katten är kastrerad eller ej. TS har själv skrivit att hon fäst sig i katten.
Skulle TS ringa polisen och sätta ut lappar blir ju katten hennes på lagligt vis efter en tid.
 
Sv: Upphittad katt som vill gå ut

Men HUR jobbigt är det för dig att ringa polisen!?
Du hör väl själv hur det låter med dina argument?
 
Sv: Upphittad katt som vill gå ut

Ursäkta att jag bara kastar mig in såhär...men jag saknar min katt. En svart/vit 3-årig kastrerad hankatt. Ngn som kan tänkas veta vart han är..?
 
Sv: Upphittad katt som vill gå ut

Om du inte redan har gjort det så sätt upp lappar runtomkring där du bor och släng upp annonser på internet om någon sett din katt. Bild och diverse annat som kan vara bra att veta, vad katten lyssnar till t.ex., kan du också ha med.

Du skriver just nu i forumdelen, men bukefalos har en annonsdel också. Det är bättre att du lägger upp en annons där än i forumet.

Hoppas du hittar din katt igen!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Har en 11 månaders bondkatt som varit inne hela livet. Steriliserad hane. Nu har han fått börja komma ut i koppel och älskar det. Så...
Svar
1
· Visningar
852
Senast: skiesabove
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 370
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 541
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 799
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp