Ush ja som det kan bli

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ush ja som det kan bli

Härligt - det kanske tom blir så att du och dottern delar hästeriet ÄNNU mer om du börjar rida !
 
Sv: Ush ja som det kan bli

hoho
när jag fyllde 15 tog min ridlust nytändning :)
(Var ifrån hästar i ett års tid då vi sålde gård och allt)
Och nu, 16 år gammal, sattsar jag mer än någonsin!
 
Sv: Ush ja som det kan bli

Som många andra sagt, låna ut/sälj hästen. Kanske är så att hon vill prova på något annat ett tag. Hon kankse vill prova hur ett liv utan hästar kan vara... Vad säger hon? hon är trots allt 15 och borde ju ha några egna åsikter!

Jag är 18, skaffade häst då jag var 12-13... Har inga intresserad föräldrar så har alltid fått klara mig bäst jag vill på häst fronten. De har köpt en häst till mig och skjutsat mig på träning en gång i veckan, annars så har jag fått fixa skjuts av kompisar/klubbkamrater att åka med på tävling. För mig går de alldeles utmärkt att kominera festivaler/tävlingar/kompisar. Hästen går ALLTID i 1:a hand! På skolan är man med kompisar, på kvällar rider och pluggar jag och på helger tävlar/tränar man eller festar... fungerar alldeles utmärkt för mig!
 
Sv: Ush ja som det kan bli

Ok! Att vara två är alltid roligare också tänk på det.
Har själv en 2 årig halvblodsvalack och en 3 årig islänning som väntar på oss. Nu rider vi mitt 21 åriga halvblod och 11 åriga fjordingen tillsammans. Det verkar som det har blivit lite av en nytändning här hemma ang att rida. Hoppas verkligen att det håller i sig. Hon har börjat ta lektioner igen. :)
 
Sv: Ush ja som det kan bli

Jag känner igen en hel del i det du skriver fast min dotter är mycket yngre. Hon är bara 8 år men har haft häst sedan hon var 3. I våras sålde jag ponnyn för jag tyckte hennes intresse var så svajigt.
Hon älskade att rida för instruktör men träna?-nej, det var inte lika roligt.. Då beslutades att sälja ponnyn och istället skriva in sig på ridskola.
Ett beslut som jag INTE ångrat!! Nu har jag ju istället tid för min egen häst som jag lite grann försummat förut.
Samtidigt så vet jag ju hur tonåringar är, de kan förändras från ena veckan till den andra. Jag har själv en pojke som blir 13 och han har ju varit värsta tonåringen i ett år iaf. Det är ingenting annat än kompisar, kläder och tjejer just nu. Skolan och intressen som fotboll, boxning mm det har lagts på is...

Så jag förstår att du har det jobbigt just nu. Men jag kan ju tillägga att jag märkt på dottern att hennes hästintresse märks betydligt mycket mer igen. Ibland kan det ju vara så att de helt enkelt har det FÖR bra, lite grann det som du var inne på i början.
Men det är ju så olika på individer. Jag tror iaf att min dotter blir lite mer sporrad av att inte få allt som hon pekar på när hon pekar på det. Jag har kämpat med hennes intresse men de närmaste åren tänker jag kämpa med mitt intresse och det tycker jag att du också ska göra. Du verkar ju vara på god väg!

Lycka till!! :banana:

*ursäkta ett surrigt och svamligt inlägg fö*
 
Sv: Ush ja som det kan bli

Bibi skrev:
Jag känner igen en hel del i det du skriver fast min dotter är mycket yngre. Hon är bara 8 år men har haft häst sedan hon var 3. I våras sålde jag ponnyn för jag tyckte hennes intresse var så svajigt.
Hon älskade att rida för instruktör men träna?-nej, det var inte lika roligt.. Då beslutades att sälja ponnyn och istället skriva in sig på ridskola.
Ett beslut som jag INTE ångrat!! Nu har jag ju istället tid för min egen häst som jag lite grann försummat förut.
Samtidigt så vet jag ju hur tonåringar är, de kan förändras från ena veckan till den andra. Jag har själv en pojke som blir 13 och han har ju varit värsta tonåringen i ett år iaf. Det är ingenting annat än kompisar, kläder och tjejer just nu. Skolan och intressen som fotboll, boxning mm det har lagts på is...

Så jag förstår att du har det jobbigt just nu. Men jag kan ju tillägga att jag märkt på dottern att hennes hästintresse märks betydligt mycket mer igen. Ibland kan det ju vara så att de helt enkelt har det FÖR bra, lite grann det som du var inne på i början.
Men det är ju så olika på individer. Jag tror iaf att min dotter blir lite mer sporrad av att inte få allt som hon pekar på när hon pekar på det. Jag har kämpat med hennes intresse men de närmaste åren tänker jag kämpa med mitt intresse och det tycker jag att du också ska göra. Du verkar ju vara på god väg!

Lycka till!! :banana:

*ursäkta ett surrigt och svamligt inlägg fö*


Finns igenting att be om ursäkt för !!! Det hela har tagit en ny vändning hon har sett flera ryttare rida hennes häst nu o hun ångra sig bittert. Hon visste inte vad hon hade tydligen. Så hon får lov att fortsätta o det verkar att hon har fått in det i sin trånga tonårsskalle att hon måste bevisa det för mig o andrar o kanske även för sig själv. Fixar hon inte detta så blir det ingen utlåning utan en omedelbar försäljning. Stackaren hon har många ögon på sig nu men som hon sa "jag jobbar bäst under press". Jag tycker inte det är en rolig sits men samtidigt kanske det kan hjälpa henne vidare. Slutar hon denna gången så är det ju kört för alltid vill hon börja rida igen så hon väl flytta till norrland (skojar) Nä men det kan ju bli pinsamt. Jag tror på henne eller vill tro på henne o det är väl det som är det viktigaste. Tyvärr är det ju en viss sorts press på henne men jag ska försöka att lyfta bort den värsta pressen men inte allt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 918
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 278
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 063
Senast: mackan
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 958
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp