Ush tvi før idioter..

sen är det ju listigt att J30 inte deltar själv i diskussionen
 
ja säg det till den där stall ägaren ...men så är det ju så att det har minnsann alltid vart så och hästarna tävlas o bla bla bla och de mår faktiskt inte dåligt... :smirk:
 
Vart hemma en vecka o int evarit vid en dator..

Jag tycker också det ær skit dåligt att hæstarna bara får mat 2 ggr/dag.. Det va ju dærfør jag var dær lite senare.. Mina brukar få en rejæll tuss hø nær jag tar in dem før att ridas på dan men jag jobbar i danmark och på vardagarna så ær jag dær tidigast kl 17.45, och kan inte på något sætt komma ut och ge dem mitt på dan. Men jag vill inte byta gård før det har en hel del andra positiva saker.. bl.a. boxarna, hagarna, pris, maten och så vidare.. Sen har jag flyttat Rambo så mycket på senaste och han har varit på dåligt humør p.g.a. detta att jag inte vil flytta honom igen. På vintararna går det bra før då kommer de ut kl.9 -10 och kommer in vid 4. och sen får dem oxå natta hø (så då ær det 3 ggr om dagen).. Men værre nu i slutat på våren då det inte ær så mycket græs i hagarna och de ær ute så længe. Han vægrar att man ger hø i hegen så det ær inget jag kan gøra på så sætt och jag kan inte ta mig in till sverige før att ta in dem och ge dem hø på vardagarna..
 
hej!
för att pika de andra lite så handlade inte det här om fodringstider, även om jag själv också reagerade på antalet fodringar eftersom hästar bör utfodras minst 3-4 gånger per dag..

MEN! jag håller med dig J30, hon var extremt respektlös och divig när hon helt plötsligt skulle bestämma att maten skulle serveras tidigare. däremot, om hon vill att sina hästar ska ha mat kl 8 så får hon ju fixa det själv då. vill hon att de ska ut tidigare så får hon fixa det också, även om det inte rekommenderas pga de-andra-hästarna-faktorn ;) stallet har trots allt sina regler efter överenskommelse, och är hon inte överens med reglerna så är det nästa stallmöte som gäller där hon kan framföra sina åsikter som det förslagsvis röstas om. tough break för henne, stå på dig för dig!

lycka till!
 
Hur gammal är denna människa?? Hon beter sig väldigt omoget. Om hon tycker att du gjort fel, så kunde hon istället ta upp det med dig. Inte skrika det första hon gör, det liknar jag med dagisfasoner!
Hon verkar inte ha någon respenkt för andra överhuvud taget, för hon kan inte själv på stående fot bestämma att alla fodrar sina hästar själv. Klantigt av henne.

Nä du, vore jag du så skulle jag ta upp detta med ägaren så han fick anordna ett stallmöte. Där ni ALLESAMMANS kunde bestämma hur det ska vara.
Nu vet jag inte hur ni gjort med stallregler, men en ide är att skriva ner alltihop och sätta upp dom i stallet. En annan grej (lite långsökt kanske, men jag tyckte att det var en bra grej), när man flyttar in i stallet får man skriva under ett papper på att man läst igenom stallreglerna och går med på vad som står där.

Sedan en fundering kring era fodringsrutiner. Det går inte att hänga ut höpåsar (nät är kanske inte så lämpligt att har i hagen, pga olycksrisken) i hagen, då flyger inte höet omkring + att det blir inte nertrampat i marken.
Det måste gå att lösa det på något sätt, så att de får i sig lite under dagen. Eller åtminstone ha en senare kvällsfodring typ vid 21.00, där hästarna får ordentligt med hö.
 
2 ggr om dagen??????? hästar ska ha mat minst 4 gånger om dagen! Deras matsmältningssystem är byggt för att andvändas i stort sett dygnet runt och att fodra två gånger om dagen är på TOK på LITE! Skärpning sånt är inte bra! :mad:
 

Liknande trådar

Relationer Efter vi åkt hem ifrån min pojkvæns væns 40 årsfest kænner jag att jag behøver lite pepp, tips och idéer utifrån... eller så vill jag...
Svar
18
· Visningar
2 511
Senast: Petruska
·
J
Träning Vet inte var denna tråden ska vara men ændå! Nu ligger det till så att jag har en lilla syster vid namn Mathilda då. Mathild ahar ridit...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: J3O
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp