Bukefalos 28 år!

Utbilda sig till veterinär assistent?

Sv: Utbilda sig till veterinär assistent?

Är de någon som vet vad ingångslönen är för en veterinärassistent?

Pratar vi alltså om lönen för en djursjukvårdare? Min moster jobbar som det, hon brukar klaga lite på att den är så låg ;) Men säger att antingen får man ta sitt största intresse som jobb eller så får man ta ett välbetalt jobb och ha intresset som fritid :D :p

Så rik tror jag inte man blir ;)
 
Sv: Utbilda sig till veterinär assistent?

Jag skulle gissa på att ingångslönen ligger på runt 18-19,000. Det gäller då utbildad djursjukvårdare/djursjukskötare.
 
Sv: Utbilda sig till veterinär assistent?

Och för en icke utbildad (då menar jag någon som inte gått den två-treåriga utbildningen i skara) är ingångslönen lägre...
 
Sv: Utbilda sig till veterinär assistent?

Och för en icke utbildad (då menar jag någon som inte gått den två-treåriga utbildningen i skara) är ingångslönen lägre...

Som det ser ut nu kan man inte vara outbildad och ha en ingångslön då man inte kan/får jobba som djursjukvårdare då. Det enda fallet skulle vara om du någon gång tagit c15, jobbat något under 2009 och vill börja jobba "på riktigt" nu, då blir det ju något som liknar ingångslön och den ligger betydligt lägre än runt de 19' som gäller för högskoleutbildad.

Som ett tillägg bara, att det inte längre går att gå rakt in i jobbet sas. :) Det är viktigt att påminna om att det numera krävs högskoleutbildning för att börja kunna jobba som djursjukskötare som är nya titeln.
 
Sv: Utbilda sig till veterinär assistent?

Om man redan har en fot inne så kan man på egen hand plugga in Djursjukvård som lärs på Djursjukskötarutbildningen i Skara och sen tenta av den.
Detta + minst 4 veckors kurser i 4 olika utbildningar gör att man sen kan söka legitimation som djursjukskötare, även om man inte är utbildad i Skara.
Veterinär ska även intyga praktiska kunskaper som täcker 4 A4-sidor.
Man har då på sig till 31 december 2014.

Ingångslönen på heltid för outbildad (dvs ej Skara-utbildad) ligger runt 16000 kr har jag för mig, eller strax där under.
 
Sv: Utbilda sig till veterinär assistent?

Du måste också tom 2014 har jobbat sammanlagt 6 år, dvs du kan inte börja nu eller för ett halvår sen utan måste ha jobbat sedan 2008.
 
Sv: Utbilda sig till veterinär assistent?

KL

Ang ingångslön för ej utbildad till Djursjukvårdare i Skara, så var det för mig 17600:-
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 161
Senast: Oknytt
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
387
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 011
Senast: Solstig
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 114
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldhamster ungar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp