Bukefalos 28 år!

Utställningstråden 2010

Zuzzi

Trådstartare
Kan mig inte se någon färsk tråd om våra utställningsresultat?

Här kanske vi kan samla resultat, kritik och framgångar/motgångar i utställningsringen 2010!



Jag ska iväg med min trasa på söndag 28/2 för en inoff.utställning i Timrå! Får återkomma med resultat under söndagen! :bump:
 
Sv: Utställningstråden 2010

Synd att det var söndag, jag ska dit i morgon (inte ställa utan heja på).

Har inte ställt något "på riktigt" i år, men förra helgen var vi med på Västernorrlandsmästaren. Det är ju en annorlunda utställning där man kör utslagstävling två och två. Vi slog ut första motståndaren men åkte sedan mot nästa.
Jag är ändå jättenöjd, det är tydligen ovanligt att en hund av bruksras går såpass långt :D
 
Sv: Utställningstråden 2010

Då syns vi i morrn!:)
Ska stå i insläppet på morgonen och sedan hjälpa J med barnen när hon ställer Avril:laugh:
 
Sv: Utställningstråden 2010

Jag fyller på med mina resultat från My Dog - jag är så himla glad för dem eftersom vi tidigare inte har gjort något jättebra resultat i ringen. :laugh:

Lördag:
1:a Ukl, 1:a Ukk, CK, reserv bhkl
"Beautiful masculine dog. Super head! Wellconstructed front. Very good forechest. Nice ribs, topline & quarters. Excellent colour & movement."

Söndag:
1:a Ukl, 1:a Ukk, CK, 3:e bhkl, res-CACIB
"Bra typ & proportioner. Korrekta linjer i huvudet. Bra skalle. Ögon & öron utan anmärkning. Tillräckligt kraftigt nosparti. Bra benstomme. Tillräckliga vinklar. Något sluttande kors. Raka flytande rörelser."

Lycka till alla. Jag har kvar tre planerade utställningar i år och sedan får det vara bra för vår del :laugh:
 
Sv: Utställningstråden 2010

Tudor har jag ställt två gånger i år.

Västerås 24 januari
1:a ukl

Maskulint huvud kunde haft lite kraftigare nospartil Vackra mörka ögon,. Välplacerade öron bra bett fint uttryck bra hals vacker övergång i en korrekt rygg. Lite raka vinklar fram normala vinklar bak. Välformad bröstkorg fin lårbredd kunde ha stabilare hasor. Bra ben o tassar. Bra päls nyttjar svansen väl. rör sig med bra steg. Kunde vara stabilare fram. Trevligt temperament. Välvisad.

Mjölby 14 februari
1:a ukl 2 ukk

18 månaders svart hane. Korrekt bett. Utmärkt uttryck. Välansatta öron. Prima överlinje. Tillräcklig bröstkorg. Välvinklad fram o bak. Stark benstomme. bra tassar. Rör sej med drive. Prima päls.


Kommer troligen bara att ställa på 2 utställningar till i år då han går upp i öppen i sommar. Behöver troligen maffa på sej innan han är klar att visas där.
 
Sv: Utställningstråden 2010

Jag ska ställa första gången 20 mars på Malmö int. så jag återkommer med resultat om en knapp månad. Kul tråd :)
 
Sv: Utställningstråden 2010

Här är Alice resultat från My Dog

Torsdag domare- Zeferino Silva, ukl 1, ukk 4

Bra proportioner. Trevligt huvud. Skulle föredra bättre vinklar i fronten. Exellenta bakbensvinklar. Bra bröstdjup. Rör sig bra



Fredag: domare Hans van den Berg, ukl 1, ukk 4

Exellent typ. Vacker huvudform. Bra utfylld under ögonen. Bra öronansättning. Bra front och bakställ. Stark topline. Vi får bara vänta på att pälsen växer ut. Exellenta rörelser
 
Sv: Utställningstråden 2010

*KL*

Intressant kan vara vilken ras det handlar om och eventuell bild från dagen :idea:
 
Sv: Utställningstråden 2010

Ja då har vi varit på årets första utställning i Timrå och är jättenöjd med lillan som har mognat rejält sedan sist och stod bra och absolut blick stilla! Har lite mer att önska i traven men det kommer det också säkerligen!

Hederspris, BIR och BIG 3:a så ingen final för oss idag men supernöjda ändå!

"Bra storlek, kraftig, mycket god typ. Välformat feminint rastypiskt huvud. Lagom lång hals, bra över och underlinje. Bra benstomme och tassar, bra skulderläge. Bra vinklar bak. Vägvinnande effektiva rörelser. Bra päls, bra temperament."

Framells Driva
12 månader, tik, spinone

30524539.jpg


30524544.jpg


30524546.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Utställningstråden 2010

Grattis till en bra dag får man väl säga!:)
 
Sv: Utställningstråden 2010

Två av mina valpar ställdes igår uppe i Kalix, och tog hem BIR & BIM :) En inoff utstöllning såklart, med tanke på åldern.

Rasen är Amstaff ;) Återkommer om 2 v när tre av dom ska visas igen..
 
Sv: Utställningstråden 2010

Två av mina valpar ställdes igår uppe i Kalix, och tog hem BIR & BIM :) En inoff utstöllning såklart, med tanke på åldern.

Rasen är Amstaff ;) Återkommer om 2 v när tre av dom ska visas igen..


Jag ska också ställa om två veckor! Vilket sammanträffande. Vilken utställning ska du till ? :) Själv så ska man till Boden.
 
Sv: Utställningstråden 2010

Det är i Boden! Men det är inte jag som ska dit, utan min vän, och tillika valpköpare. 3 st ur kullen ska dit, med sina 3 respektive mattar :)
 
Sv: Utställningstråden 2010

Okej :) Jag ska anmäla dit ikväll. : )
 
Sv: Utställningstråden 2010

ska också till boden... hade otur förra utställningen 6/2 på samma ställe, hunden blev nästan överbackad av en karl som flyttade sin stol rakt på oss precis när vi skulle in i ringen... både hon och jag blev livrädda *suck* men men, jag fick lära mig hur man lyfter en låg hund, och ganska exakt hur många minutrar det tar :)
 
Sv: Utställningstråden 2010

Jag ska ställa ut Ian på Sollentunas officiella utställning på Lördag. Kan bli spännande :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 256
Senast: Skjøldur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 415
Senast: Hedinn
·
Kultur Tänkte att vi kunde ha en tråd för livemusik under året, pepp inför och recensioner när man varit iväg. Kanske man kan möta upp någon...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 788
Senast: Piglet
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 774
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp