Bukefalos 28 år!

Utställningstråden 2015

Då får de skicka ut typ hälften av schäfrarna!
Men kommer jag någonsin till en utställning med så halt golv igen så stryker jag min hund. En sak att det är lite dåligt fäste i svängarna men när hund efter hund brakar omkull så är det inte ok.
Kompisen som har ett hundrehab funderade på att gå runt och dela ut visitkort :p

Och bara för att ha det sagt, min hund var inte speciellt drabbad, jag hade en rutinerad handler som gick genom kortsidorna (vi hade en ganska avlång ring) och lät henne sträcka ut på långsidorna.
 
Nu är vi färdiga för dagen :)
Ladda skötte sig väl och blev andra bästa tik av 11 st. Liite besviken så klart - det hade varit jättekul med vinnartiteln, men på det stora hela väldigt nöjd. Jag visar henne på slakt koppel vilket gör att hon sänker huvudet lite ibland och "brötar på" när hon springer, och det var nog det som sänkte oss idag. Domaren kommenterade "Hon kunde vara mer stram i ryggen, hon ser ibland lite tung ut när hon springer" och det hade nog kunnat avhjälpas om jag hissat upp henne i kopplet. Meeeen, det känns inte så kul, så hellre att de dömer ner för det då :)

Fin kritik i övrigt!
"Bra proportioner, välskuret huvud, fina ögon, bra bett, utm benstomme. Välkroppad, välvinklad, kunde vara stramare i ryggen. Bra förbröst, rör sig väl från sida och bak. Lite vid i fronten men stabil, bra päls."
 
Det gick bra för oss. Excellent ck cacib bir :D

Spännande med lite motstånd oxå. Min hund va sjukt trött men de gick ju bra ändå. Hala golv men han rörde sig obehindrat, hur han nu lyckades med det? Var både hundar å människor som drog omkull i våran ring!
 
Glömde kritiken.

Välutvecklad tillräcklig storlek. Mycket gott huvud och uttryck. Tillräcklig hals, tillräcklig längd på benen, rör sig mycket bra.
 
Bara en när man sprang fram och tillbaka, inget när man sprang runt.
Ok, trist. Blir lite ställd över mitt eget minne, för jag har ställt där ett antal gånger men kommer inte ihåg om det varit så tidigare eller om det var mattor även runt. vet dock att jag inte haft hund som halkat utanför mattan, men jag har korthår utan päls som går utanför trampdynorna och det gör stor skillnad. För hundar med päls under tassarna måste det vara hemskt.
 
Nu är vi färdiga för dagen :)
Ladda skötte sig väl och blev andra bästa tik av 11 st. Liite besviken så klart - det hade varit jättekul med vinnartiteln, men på det stora hela väldigt nöjd. Jag visar henne på slakt koppel vilket gör att hon sänker huvudet lite ibland och "brötar på" när hon springer, och det var nog det som sänkte oss idag. Domaren kommenterade "Hon kunde vara mer stram i ryggen, hon ser ibland lite tung ut när hon springer" och det hade nog kunnat avhjälpas om jag hissat upp henne i kopplet. Meeeen, det känns inte så kul, så hellre att de dömer ner för det då :)

Fin kritik i övrigt!
"Bra proportioner, välskuret huvud, fina ögon, bra bett, utm benstomme. Välkroppad, välvinklad, kunde vara stramare i ryggen. Bra förbröst, rör sig väl från sida och bak. Lite vid i fronten men stabil, bra päls."

Här kommer en bild också :)

image_zpsmfe0yrdk.jpeg


Nu åker vi och jagar lite :D
 
Excellent 2 ÖKK för oss idag. Jag är nöjd! Fin kritik, domaren tyckte att han var rak i fronten, men det är han (och alla kritiker jag har läst från den domaren har det stått så på, oavsett ras. Vi är "bra" på raka fronter i Norden överlag tycker jag ?). Kunde ha lite mer massa.

Många klagade på golvet. Vi hade bara en sned matta som alla andra, men varken jag eller min hund hade problem med golvet. Tycker ändå det var snålt med mattor, brukar väl vara runt hela ringen ?!
 
Det delades ut mängder av VG och det blev även VG för oss, men med helt okej kritik. Hon tyckte att Gaia hade fin överlinje, front och bakställ, att hon hade fria rörelser men hade kunnat sträcka ut lite mer fram. Jag var glad över att hon gillade fronten då jag tycker att en funktionell whippet inte ska ha för mycket förbröst. Hon hade velat ha lite mer underkäke.

Några problem med golvet upplevde jag inte, jag tyckte tvärtom att det var mycket bra underlag. Vi var i hall B.
 
Excellent 2 ÖKK för oss idag. Jag är nöjd! Fin kritik, domaren tyckte att han var rak i fronten, men det är han (och alla kritiker jag har läst från den domaren har det stått så på, oavsett ras. Vi är "bra" på raka fronter i Norden överlag tycker jag ?). Kunde ha lite mer massa.

Många klagade på golvet. Vi hade bara en sned matta som alla andra, men varken jag eller min hund hade problem med golvet. Tycker ändå det var snålt med mattor, brukar väl vara runt hela ringen ?!

Grattis! :)

Vi hade också bara den sneda mattan, men vi hade inga problem med golvet.
 
Det delades ut mängder av VG och det blev även VG för oss, men med helt okej kritik. Hon tyckte att Gaia hade fin överlinje, front och bakställ, att hon hade fria rörelser men hade kunnat sträcka ut lite mer fram. Jag var glad över att hon gillade fronten då jag tycker att en funktionell whippet inte ska ha för mycket förbröst. Hon hade velat ha lite mer underkäke.

Några problem med golvet upplevde jag inte, jag tyckte tvärtom att det var mycket bra underlag. Vi var i hall B.
Vi var också i B-hallen. Inga problem med underlag, och då har vi ändå en ras med ordentligt driv.
 
Vi var också i B-hallen. Inga problem med underlag, och då har vi ändå en ras med ordentligt driv.

Nu ser jag att vi till och med var i samma ring, fast olika dagar. Vi har ju korthåriga raser och ingen håller på och sprejar med glanssprej och liknande (som man visserligen inte får, men det verkar folk inte bry sig om). Kan det vara sådant som spelar in kanske?
 
Ja, alltid lika kul att stöta på någon man känner i det där vimlet! :D
Tack så mycket! :) Jag kanske är lite partisk, men jag håller med :love: :angel:

Så synd att jag inte hann bort till er ring idag!
Konstigt nog tycker jag att man stöter på många! Och jag är ändå rätt osocial och känner inte så många ;)

Äsch, du missa inget ;) Den klart snyggaste hunden finns på bilder på min instagram ;)
 
Nu ser jag att vi till och med var i samma ring, fast olika dagar. Vi har ju korthåriga raser och ingen håller på och sprejar med glanssprej och liknande (som man visserligen inte får, men det verkar folk inte bry sig om). Kan det vara sådant som spelar in kanske?
Jaha ser man på! :D Ja det spelar säkert stor roll. (Det finns mycket man inte får, som ingen bryr sig om ;) En bekant stod och sprayade nånting under tassarna på sina hundar I RINGEN :eek: )
 
Konstigt nog tycker jag att man stöter på många! Och jag är ändå rätt osocial och känner inte så många ;)

Äsch, du missa inget ;) Den klart snyggaste hunden finns på bilder på min instagram ;)

Haha, jag hade jackpot igår - träffade 3 stycken jag kände :p

Åh, då ska jag in och kolla! Tycker dock att Z är ganska snygg ;)
 
Någon som kan förklara det här med CACIB för mig?
Jackie har nu två bekräftade CACIB och jag tror det är två som ännu inte är bekräftade.
Har lyckats läsa mig till att det behövs ett CACIB från ett annat land tidigast 12 månader efter det första för att det ska ge något. Men exakt VAD skulle det ge? Och krävs det någon annan merit för att få vad man nu får med minst två CACIB i minst två olika länder?
Är schäfer det gäller, antar att det är olika för olika raser.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
814
Senast: valy
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 292
Senast: Snurrfian
·
Kultur Tänkte att vi kunde ha en tråd för livemusik under året, pepp inför och recensioner när man varit iväg. Kanske man kan möta upp någon...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 788
Senast: Piglet
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 262
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp