Bukefalos 28 år!

Utställningstråden 2017

Dags för årets första utställning för Betty. Senast var i Växjö i höstas och då blev det ett VG. Fin kritik då men för tunn.

Idag gick det oväntat bra, långt bättre än jag trodde. Sa till gubben imorse att excellent kan hon nog få men mer än det tvivlar jag starkt på. Tji fick jag :o

DSC_1383_zpsufw5q5qb.jpg


Bästa juniortik, bästa tik och sen BIM med cert :nailbiting: Mitt hjärta har aldrig slagit så fort tror jag :rofl: Fick väldigt fin kritik, har inte lappen på mig men hon behövde mogna lite mer i kroppen och framför allt bredda sig mer och så lite stora öron :angel: Ehrm de är gigantiska...

Det var väldigt roligt att det gick så pass bra (hade inte kunnat gå bättre för hennes del). Det var några som innan utställningen räknade med att ta sina sista cert idag men ehrm det var min räkna som knep det :angel: Även en slimmad DSG kan prestera!
 
Verkligen kul att inte alla domare vill se tjocka hundar! Hon är jättefin :)

Kändes väldigt roligt! Blev lite hoppfull om livet. Men majoriteten av de som ställdes ut hade bra underlinje (vissa domare vill ha helt rak underlinje :grin:) så det var en trevlig utställning på så vis. På vissa utställningar är de feta som julegrisar men oftast har de då kollat upp vilken typ domaren premierat tidigare. Så de brukar samlas... Hemskt, men än finns det stort hopp om det!
 
Det gick så fint för oss igår i Motala också!
Klassvinst bland juniorhanarna för vår svarta schappe, och han fick excellent + CK!
Yrjas%20unge%205%201%20of%201-297_zps1uzx5myt.jpg


BIR-valp + HP för lillkillen, avslutade med en BIS-4 i valpfinalen! Fick toppenkritik av domaren.
Yrjas%20unge%205%201%20of%201-290_zps4y87dcyx.jpg


Det kommer bli ett roligt minne att ha kvar, inte bara priserna, utan vilka fantastiska hundar vi har. Det är så lätt att få kontakt med dem båda, de är så följsamma och vänliga mot alla, ändå är de ju i värsta tonåren...

Yrjas%20unge%205%201%20of%201-300_zpsdqsibpcz.jpg
 
Nybörjare som man är :angel:
Räcker det att vara medlem i boxerklubben för att ställa ut?
Då blir man väl medlem i skk samtidigt?
Eller har jag fattat fel kanske :confused:
 
Nybörjare som man är :angel:
Räcker det att vara medlem i boxerklubben för att ställa ut?
Då blir man väl medlem i skk samtidigt?
Eller har jag fattat fel kanske :confused:

Jag är medlem i skk (för att få ställa på deras utställningar) men även svenska whippetklubben och svenska vinthundklubben då de har egna utställningar och för att få ställa på dom krävs medlemskap också.
 
Jag är medlem i länsklubb (SKK) + rasklubb, då får jag ställa på alla utställningar.
Rasklubben ger inte automatiskt medlemsskap i SKK, däremot är ju Boxer en brukshund så du kanske blir medlem i SBK?

Alla dessa medlemsskap, jag blir galen :O
 
Jag är medlem i länsklubb (SKK) + rasklubb, då får jag ställa på alla utställningar.
Rasklubben ger inte automatiskt medlemsskap i SKK, däremot är ju Boxer en brukshund så du kanske blir medlem i SBK?

Alla dessa medlemsskap, jag blir galen :O
Haha ja men oj vad rörigt!
Antog att det skulle räcka med boxerklubben :banghead:
Jo sbk ska jag bli medlem i så småningom.
Nu är det först inofficiella utställningar till att börja med om det spelar någon roll?
Blir en Boxerspecial sen i vår med.
@Linda_A Du kanske kan ge lite klarhet :angel:
 
Jag är medlem i länsklubb (SKK) + rasklubb, då får jag ställa på alla utställningar.
Rasklubben ger inte automatiskt medlemsskap i SKK, däremot är ju Boxer en brukshund så du kanske blir medlem i SBK?

Alla dessa medlemsskap, jag blir galen :O
Det räcker kanske att bli medlem i länsklubben nu då för att ställa inoff. på olika klubbar?
Och sedan boxerklubben för att ställa på boxerspecial?
Haha jag är för trött för att få ordning på detta känner jag nu :cautious:
 
Jag är medlem i länsklubb (SKK) + rasklubb, då får jag ställa på alla utställningar.
Rasklubben ger inte automatiskt medlemsskap i SKK, däremot är ju Boxer en brukshund så du kanske blir medlem i SBK?

Alla dessa medlemsskap, jag blir galen :O
Det räcker kanske att bli medlem i länsklubben nu då för att ställa inoff. på olika klubbar?
Och sedan boxerklubben för att ställa på boxerspecial?
Haha jag är för trött för att få ordning på detta känner jag nu :cautious:
 
Fråga din uppfödare, det gjorde jag. Lättaste sättet att få ett svar! :)

Valpen kommer från Polen så det blir lite svårt tyvärr. Nackdelen med att importera är ju att man inte har någon att få hjälp med såna saker av även om vi håller nära kontakt och de stöttar mig med allt de kan.
 
Haha ja men oj vad rörigt!
Antog att det skulle räcka med boxerklubben :banghead:
Jo sbk ska jag bli medlem i så småningom.
Nu är det först inofficiella utställningar till att börja med om det spelar någon roll?
Blir en Boxerspecial sen i vår med.
@Linda_A Du kanske kan ge lite klarhet :angel:

Du behöver bara vara medlem i SKK om du ska ställa på SKK utställningar. Så vitt jag vet behövs däremot inget medlemsskap alls för inofficiella utställningar.

När det gäller Brukshundklubben och Boxerklubben så hänger det ihop -- när man blir medlem i Boxerklubben blir man också medlem i Brukshundklubben och sen kan man lägga till t.ex en lokal Brukshundklubb och då betalar man bara den lokala avgiften eftersom man redan betalt grundavgiften i Brukshundklubben. Kolla på den här sidan på Boxerklubbens hemsida, där står vad som ingår när du blir medlem. Du kommer att hamna i ett specifikt lokalområde beroende på var du bor och då har de även en egen hemsida för lokalområdet.
 
Du behöver bara vara medlem i SKK om du ska ställa på SKK utställningar. Så vitt jag vet behövs däremot inget medlemsskap alls för inofficiella utställningar.

När det gäller Brukshundklubben och Boxerklubben så hänger det ihop -- när man blir medlem i Boxerklubben blir man också medlem i Brukshundklubben och sen kan man lägga till t.ex en lokal Brukshundklubb och då betalar man bara den lokala avgiften eftersom man redan betalt grundavgiften i Brukshundklubben. Kolla på den här sidan på Boxerklubbens hemsida, där står vad som ingår när du blir medlem. Du kommer att hamna i ett specifikt lokalområde beroende på var du bor och då har de även en egen hemsida för lokalområdet.

Tack :)
Nu blev det lite klarare i min trötta hjärna :p
Jag betalade in till länsklubben nu, eftersom jag måste regga valpen så behövde jag vara medlem. Men då räcker det med det denna månaden iallafall :p
Så får jag fixa sbk när det blir aktuellt.
 
Tack :)
Nu blev det lite klarare i min trötta hjärna :p
Jag betalade in till länsklubben nu, eftersom jag måste regga valpen så behövde jag vara medlem. Men då räcker det med det denna månaden iallafall :p
Så får jag fixa sbk när det blir aktuellt.

Ahh, ja, tänkte inte på att du behövde regga valpen själv.

Vilken boxerspecial har du tänkt dig? Domare finns nu upplagt för de flesta utom den allra sista på Boxerklubbens hemsida.
 
Planerar in vilka utställningar som jag ska på med hundarna i år. Denna lista är preliminär och kan förändras beroende på om det krockar med något annat evenemang, träning eller annan tävling eller dylika skäl.
** Betyder att jag inte riktigt är säker på vem jag ska välja att ta med på utställningen. De går i samma klass (juniorklass) fram till 10/7-2017 och de gånger jag reser ensam och inte kan ställa båda samtidigt så kanske jag måste välja vem jag ska ta och det är jag alltså inte säker på ännu. ;)

Vilda:
Lidköping 7/5 **
Gimo 28/5
Leksand 10/6
Vänersborg 11/6
Köping 22/7
Ransäter 30/7
Askersund 12/8
Eskilstuna 19/8
Norrköping 20/8
Ljungskile 27/8

qzhycm.jpg

Chanel:
Västerås 23/4
Lidköping 7/5 **
Norrköping tredagars 3/6, 4/6 och 5/6
Vänersborg 11/6
Borås 1/7
Tvååker 7/7 och 8/7
Ransäter 30/7
Askersund 12/8
Eskilstuna 19/8
Norrköping 20/8
Gimo 9/9
Stockholm Hundmässa 16/12

2rcnbcl.jpg
 
Senast ändrad:
Idag var vi i Strøby i Danmark på utställning med spetshundsklubben! Jag har legat sjuk i över en vecka vilket resulterade i en väääldigt övertaggad liten bushund. :angel:

Kritiken:
15 mdr. gammel, velbygget harmonisk tæve med godt hoved, gode ører, mørke øjne, godt bid og pigment, god hals, fast ryg, velansat hale, muskuløs, korrekt vinklet bag, kunne have lidt mere forbryst for alderen, men passende dyb brystkasse, lidt flade bagpoter, bevæger sig parallelt for og bag, god farve, god pelskvalitet, godt temperament men kunne holde lidt mere mund.

:D

Slutade med excellent och oplacerad men det roligaste var att vår uppfödargrupp slutade som BIS3 och avelsgruppen blev BIS1! :love:

07D3DDEF-449C-48B9-B1F3-ABE4DFC36ACF_zpsfdonsnjr.jpg

Tyvärr så rådde det rosett-torka i danmark.. :cautious:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 877
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
556
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 355
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 245
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp