Utställningstråden 2017

Fenna blev idag 3,e bästa tik med CK i en stor tik-klass, bara att fortsätta jaga dom där certen. :D
Domaren var dock lite rolig, han önskade mer "massa" på bröstkorgen, alltså så att bröstkorgen sticker ut från armbågarna mer när jag frågade vad som menades, hon var lite för smal för hans smak då han petade en hel del på fettet som inte existerade. :rofl:
Men som tur tyckte han att hon var en väldigt trevlig hund vilket känns viktigast. :up:

/Otroligt nöjd matte med en slank liten sporthund. :cool:
17191430_1806144162745125_1521168770805679019_n.jpg
 
Kikar på kommande utställningar...
Hur många inofficiella tycker ni att man bör göra innan man ger sig på några större?
Tittade på Norrköping som några skrev om här t.ex, den verkade ju kul men är vi redo för en internationell i sommar :nailbiting:
Beror kanske helt på hur vi tränar o hur jag sköter mig :angel:
 
Kikar på kommande utställningar...
Hur många inofficiella tycker ni att man bör göra innan man ger sig på några större?
Tittade på Norrköping som några skrev om här t.ex, den verkade ju kul men är vi redo för en internationell i sommar :nailbiting:
Beror kanske helt på hur vi tränar o hur jag sköter mig :angel:
Vi började med internationella. :D
Det gick ju bra för er nu så kör på tycker jag! :)
 
Kikar på kommande utställningar...
Hur många inofficiella tycker ni att man bör göra innan man ger sig på några större?
Tittade på Norrköping som några skrev om här t.ex, den verkade ju kul men är vi redo för en internationell i sommar :nailbiting:
Beror kanske helt på hur vi tränar o hur jag sköter mig :angel:

Det är ju väldigt individuellt, men personligen vill jag själv att hunden ska klara av det jag ber den om. Dvs stå kvar där jag ställer den och trava runt utan att busa :) å andra sidan har man väl inget att förlora men jag själv vill kunna visa upp ordentligt iallafall!
 
Min lilla plutt blev BIR valp igår i Strängnäs! Han var så duktig :) nu tar vi en liten paus och återkommer när han är junior, känns lite ovärt att åka massa mil flera gånger för "bara" en valpklass.

Ni som har mer koll än en annan. Hur fungerar det egentligen med CK och cert? Hur många av varje delas ut? Är det bara de som fått CK som har chans på cert?
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Min lilla plutt blev BIR valp igår i Strängnäs! Han var så duktig :) nu tar vi en liten paus och återkommer när han är junior, känns lite ovärt att åka massa mil flera gånger för "bara" en valpklass.

Ni som har mer koll än en annan. Hur fungerar det egentligen med CK och cert? Hur många av varje delas ut? Är det bara de som fått CK som har chans på cert?

Domaren väljer själv hur många CK hen delar ut i varje klass, men endast de med excellent kan få CK. De med CK går in i bästa hane/bästa tik-klass och tävlar om cert! 2 cert delas ut, en till hane och en till tik. Samt r-cert till nästa hane och tik.
 
Passar på med fler frågor! :D

Om hunden har två danska cert och två svenska cert och sen tar sitt tredje cert i dk blir den både dansk och svensk champion då?
 
Kikar på kommande utställningar...
Hur många inofficiella tycker ni att man bör göra innan man ger sig på några större?
Tittade på Norrköping som några skrev om här t.ex, den verkade ju kul men är vi redo för en internationell i sommar :nailbiting:
Beror kanske helt på hur vi tränar o hur jag sköter mig :angel:
Äh kör på. Vi startar nästa helg på en inofficiell rasspecial och hundskrället är inte ens utställningstränad än :D
 
Kikar på kommande utställningar...
Hur många inofficiella tycker ni att man bör göra innan man ger sig på några större?
Tittade på Norrköping som några skrev om här t.ex, den verkade ju kul men är vi redo för en internationell i sommar :nailbiting:
Beror kanske helt på hur vi tränar o hur jag sköter mig :angel:

Äsch, jag har aldrig ställt ut förut och började med en nationell utställning idag. På't bara!
Det är mer sport om man inte är så förberedd :sneaky: :angel:
 
Domaren väljer själv hur många CK hen delar ut i varje klass, men endast de med excellent kan få CK. De med CK går in i bästa hane/bästa tik-klass och tävlar om cert! 2 cert delas ut, en till hane och en till tik. Samt r-cert till nästa hane och tik.
Tack för svar! Vad gör reservcertet?
 
Om hunden som fick certet av någon anledning inte får ta emot detta så går det vidare till den som fått r-cert :) det är något som sker i efterhand. Vet dock inte vad det skulle kunna vara för anledning :D det händer sällan.
Hunden kan väl vara fullcertad..? Jag kan dock ha fel:D
 
Hunden kan väl vara fullcertad..? Jag kan dock ha fel:D

Det vet man väl innan? En hund i öppen klass är inte fullcertat så den får cert medan en hund i championklass inte får certet utan det går till nästa då direkt. Dom nya reglerna om att en hund inte får byta klass efter anmälan även om den blivit champion under tiden har väl inte börjat gälla än?
 
Det vet man väl innan? En hund i öppen klass är inte fullcertat så den får cert medan en hund i championklass inte får certet utan det går till nästa då direkt. Dom nya reglerna om att en hund inte får byta klass efter anmälan även om den blivit champion under tiden har väl inte börjat gälla än?
Hmmm, du har ju rätt i det. Fast hos oss kan en hund vara fullcertat utan att få plocka ut championat, den måste ha rätt jaktmerit först. Den kan alltså harva runt i ÖKL hur många gånger som helst utan att kunna gå upp i championklass. Då borde ett reserv-cert fylla sin funktion..?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 665
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
482
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 195
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 904
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp