Utställningstråden 2017

Eslöv till helgen? Det ska regna ...hur gör ni med hunden, vad har ni själva på er? Har bara ställt ett par gånger, mest inne.
Jag brukar ha regnkläder och ta av mig dom precis innan jag ska in i ringen eller så behåller jag dom på om det tokregnar. Har ju pälsras så försöker hålla honom torr han ser inte vacker ut när han är blöt :rofl:
 
Eslöv till helgen? Det ska regna ...hur gör ni med hunden, vad har ni själva på er? Har bara ställt ett par gånger, mest inne.
Man gömmer sig i tältet så länge som möjligt. Regnkläder eller vanliga kläder beroende på hur mycket det regnar. Jag försöker undvika täcke på utställningsdagen, hon blir så platt då.. hon ser bättre ut när hon är blöt än platt. :D

Lite vatten har ingen dött av. ;)
 
Eslöv till helgen? Det ska regna ...hur gör ni med hunden, vad har ni själva på er? Har bara ställt ett par gånger, mest inne.

Jag längtar inte.. Vi har svenska vinthundklubben i lund på lördag och Eslöv söndag. Täcken på hundarna, men har inget tält denna gången så får smussla mig in hos någon :D
 
Tack för svar! Kollade vädret nu, det kan klara sig på söndag Vi har tältet på agility, så jag håller tummarna för uppehåll. En blöt pumi är ingen rolig syn
 
Hej på er! Vi har inte ställt sedan boxer specialen i Lerum i Juni och nu har vi dessutom gått upp till Junior klass.
Men är det dax igen! Eslöv imorgon :)
Fy vad nervös jag är :nailbiting:
Har ingen som kan följa med mig heller så ser ni någon riktigt förvirrad tjej med sin trubbnos så är det lilla jag :angel:

Allt är ju nytt nu när vi kom ur valpklassen så nu känner jag mig helt grön och dessutom ett tag sedan vi ställde ut sist...
 

Nej, tyvärr inte. Vi satsade bara på specialerna i år. Kanske blir någon inomhus, men han är så besvärlig där att vi får se.

Det går säkert bra för er! Tänk bara på att ta det lugnt och inte bli stressad -- man måste inte springa iväg sekunden efter domaren säger spring, utan se till att du har allt i ordning först.
 
Nej, tyvärr inte. Vi satsade bara på specialerna i år. Kanske blir någon inomhus, men han är så besvärlig där att vi får se.

Det går säkert bra för er! Tänk bara på att ta det lugnt och inte bli stressad -- man måste inte springa iväg sekunden efter domaren säger spring, utan se till att du har allt i ordning först.

Det var ett bra råd för det har jag nog en förmåga att göra :angel:
Har anmält oss till Växjö med i November. Nästa år kör vi nog oxå fler specialer, det var himla kul att åka på dom :)
 
Blev ett regnigt Böda i år, glad att vi iaf har ett litet tält plus bur. Resultatet blev exc, ck, btkl 4, plus att hon ingick i avelsgrupp som kom 3:a i finalen! Var bara 4 tikar av totalt 20 hundar som fick ck, blev ingen BIM. Rasspecial på söndagen blev första gången i championklass (fick inte byta på lörd så då gick hon i öppen) exc, ck, 3:e plac i klassen tyvärr oplacerad i btkl...
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Kikar lite på My Dog i Januari...
Är det något ni rekomenderar att ställa ut på? Känns så himla stort!
Har faktiskt aldrig varit och tittat, skulle åkt dit förra året men då blev det en tripp till Polen istället för att hämta hem min hund.
 
Kikar lite på My Dog i Januari...
Är det något ni rekomenderar att ställa ut på? Känns så himla stort!
Har faktiskt aldrig varit och tittat, skulle åkt dit förra året men då blev det en tripp till Polen istället för att hämta hem min hund.

Beror helt på hund och en själv tycker jag... Personligen blir jag lite stressad av MyDog. Många hundar på samma ställe inomhus, ofta relativt trångt och ljudnivån brukar vara hög. Dock väldigt trevligt eftersom man träffar många, bra ställe att knyta kontakter på och härlig stämning.

Så det är nog väldigt individuellt vad man tycker. :)
 
Kikar lite på My Dog i Januari...
Är det något ni rekomenderar att ställa ut på? Känns så himla stort!
Har faktiskt aldrig varit och tittat, skulle åkt dit förra året men då blev det en tripp till Polen istället för att hämta hem min hund.
Var där i vintras, men lite stökigt var det allt. Kommer inte att åka nästa gång.
 
Kikar lite på My Dog i Januari...
Är det något ni rekomenderar att ställa ut på? Känns så himla stort!
Har faktiskt aldrig varit och tittat, skulle åkt dit förra året men då blev det en tripp till Polen istället för att hämta hem min hund.

Jag hatar utställningen men brukar åka ändå då jag kommer undan billigt då föräldrarna bor där. Sjukt mycket hundar och människor, jävligt packat och trångt, små ringar..
 
och hundarna vill inte kissa i sandlådan...
Fast det är ju lätt att gå ut och kissa de istället?

Jag ÄLSKAR my dog! Kan bero lite på att min hund tog sitt hittills enda cert där. :rofl: Så vi får väl se om jag känner likadant efter nästa år. :D

Växjö och malmö är tusen ggr värre isf. :angel:
 
Ingen som ska på inoff i jönköping på söndag? Och som möjligtvis har en nummerlappshållare att låna ut den minuten vi är i ringen... Har letat precis överallt men lyckas inte hitta nån av mina :S
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 753
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
482
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 196
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 910
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp