Bukefalos 28 år!

Utställningstråden 2017

Blev tre rosetter för vår lilla också! BIM och CACIB!!!
Fick bära henne från husbilen till ringen, fastnade massor av gräs i pälsen...Väldigt trevlig och gemytlig domare i ring 14 :)
Sorry @Wingates - såg inte ditt nödrop!
Lugnt, vi fick låna av en trevlig tjej som föder upp staffar tror jag!
Och stort grattis! Vi var i ring 6, domaren sa väl inte så mkt till oss i ringen tycker jag - men inte otrevlig direkt.
Jag är ju van vid rasspecialer så det är det är ju lite annat då.
 
Gizmos utställningspremiär gick förvånansvärt bra.
BIR, hp och BIG 1. Nu var det ju en liten inofficiell och bara tre tibbar anmälda, varav en valp, men jag är supernöjd över hur han skötte sig, trots periodvisa spöregn och en gräsplan som var ungefär lika geggig som hagarna i stallet. Han avskyr regn.
Domaren verkade gilla honom med för kritiken var fin. Ett par ord lyckas jag inte utläsa.
"Trevlig modell. Redan m maskulin prägel. Vackert huvud m fin mask. Bra blick, bett o pigment. Välkroppad med bra svanssättning. Bra ? . Rör sig väl, dock en smula hastrångt. Ljuvlig päls av rätt ?."
 
Vi har en valp som vi funderar på att ställa ut i slutet på oktober på inofficiell utställning för att hon ska få prova på. Klasserna är 4-6 och 6-9 mån. Vår valp kommer att vara 6 mån och 1 vecka då. Får man välja vilken klass man anmäler till? Någon som vet?
(Det är åratal sedan vi ställde ut valp sist och har glömt hur det var med klasserna)
 
Vi har en valp som vi funderar på att ställa ut i slutet på oktober på inofficiell utställning för att hon ska få prova på. Klasserna är 4-6 och 6-9 mån. Vår valp kommer att vara 6 mån och 1 vecka då. Får man välja vilken klass man anmäler till? Någon som vet?
(Det är åratal sedan vi ställde ut valp sist och har glömt hur det var med klasserna)
Nej. Om jag inte är helt fel ute så ska den ställas i klassen för 6-9 mån :)
 
Vi har en valp som vi funderar på att ställa ut i slutet på oktober på inofficiell utställning för att hon ska få prova på. Klasserna är 4-6 och 6-9 mån. Vår valp kommer att vara 6 mån och 1 vecka då. Får man välja vilken klass man anmäler till? Någon som vet?
(Det är åratal sedan vi ställde ut valp sist och har glömt hur det var med klasserna)
Klasserna heter 4 till 6 mån och från 6 mån till 9 mån,din hund är över 6 mån.
 
Klasserna heter 4 till 6 mån och från 6 mån till 9 mån,din hund är över 6 mån.

+ @Mulles-matte Tack för snabbt svar :)
Så det är alltså så att så snart hunden blivit 6 mån så ska den visas i klassen 6-9 mån. Och man kan inte råka ut för "motståndare" som nästan är 10 mån gamla
 
Jag har nog gått och blivit tokig men jag funderar på att ställa Frank på terrierklubbens nationella i Sollentuna 28/10 :nailbiting:. Tror jag borde lyckas få pälsen i skick tills dess.

Men så var det det här med kläder...
Är det okej att komma i mörka jeans om man har kavaj till? Mina enda mer propra byxor är vita och det känns ju inte så lyckat till en vit hund :p. Och vad brukar ni ha på er på fötterna? Ballerinaskor tycker jag man ser att många har, men det totalvägrar jag som normalt går runt i Dr Martens eller Converse året om. Dessutom känns det som lite fel säsong för det... Kan tillägga att det är en inomhusutställning :)
 
Jag har nog gått och blivit tokig men jag funderar på att ställa Frank på terrierklubbens nationella i Sollentuna 28/10 :nailbiting:. Tror jag borde lyckas få pälsen i skick tills dess.

Men så var det det här med kläder...
Är det okej att komma i mörka jeans om man har kavaj till? Mina enda mer propra byxor är vita och det känns ju inte så lyckat till en vit hund :p. Och vad brukar ni ha på er på fötterna? Ballerinaskor tycker jag man ser att många har, men det totalvägrar jag som normalt går runt i Dr Martens eller Converse året om. Dessutom känns det som lite fel säsong för det... Kan tillägga att det är en inomhusutställning :)
Eftersom jag oftast kör med jeans, jympadojjor och en tröja så säger jag helt okej till din klädfundering ;)
 
Jag har nog gått och blivit tokig men jag funderar på att ställa Frank på terrierklubbens nationella i Sollentuna 28/10 :nailbiting:. Tror jag borde lyckas få pälsen i skick tills dess.

Men så var det det här med kläder...
Är det okej att komma i mörka jeans om man har kavaj till? Mina enda mer propra byxor är vita och det känns ju inte så lyckat till en vit hund :p. Och vad brukar ni ha på er på fötterna? Ballerinaskor tycker jag man ser att många har, men det totalvägrar jag som normalt går runt i Dr Martens eller Converse året om. Dessutom känns det som lite fel säsong för det... Kan tillägga att det är en inomhusutställning :)
Man får se ut hur man vill. Jag ställde i gummistövlar i Eslöv. :p
 
Jag har nog gått och blivit tokig men jag funderar på att ställa Frank på terrierklubbens nationella i Sollentuna 28/10 :nailbiting:. Tror jag borde lyckas få pälsen i skick tills dess.

Men så var det det här med kläder...
Är det okej att komma i mörka jeans om man har kavaj till? Mina enda mer propra byxor är vita och det känns ju inte så lyckat till en vit hund :p. Och vad brukar ni ha på er på fötterna? Ballerinaskor tycker jag man ser att många har, men det totalvägrar jag som normalt går runt i Dr Martens eller Converse året om. Dessutom känns det som lite fel säsong för det... Kan tillägga att det är en inomhusutställning :)

Jag skulle sägga att det är helt okej med mörka jeans, kavaj och typ converse.
Jag har allt från ballerina/klänning till boots/svarta jeans/kavaj när jag ställer oavsett om det är nationell eller internationell. Oftast brukar jag ha ballerina med pennkjol och kavaj eller klänning och kavaj - men är jag frusen kan jag lika gärna ta jeans och svarta sneakers med kavaj. Resultatet har inte påverkats. Jag känner mig väl bara lite finare i kjol/klänning :p men ibland känner jag bara inte för det. Så kör på det du! En snygg top och kavaj gör mycket. :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 827
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
547
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 345
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 200
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp