Utställningstråden 2017

Vi har varit i Högbo, enda pembroken så han fick ju BIR-valp men oplacerad i finalen. Vi behöver ringträna sååå mycket, han fick fantastiskt fin kritik förutom "needs more training for the ring". Nu har han inte varit med på mer än två utställningar och jag är helt ny på det här men han har fått jättefina lovord på båda så vi kan ju inte falla på att han är lite överallt i ringen, hehe!
 
Jag tycker nog att stora Stockholm är bättre än MyDog. Det kanske beror på var man går in men att behöva gå igenom alla utställare för att komma till ringen.. Ursch! Meen med det sagt åker jag nog nästa år ändå :rofl:
Hur är Växjö värre? @mysboll
 
Jag tycker nog att stora Stockholm är bättre än MyDog. Det kanske beror på var man går in men att behöva gå igenom alla utställare för att komma till ringen.. Ursch! Meen med det sagt åker jag nog nästa år ändå :rofl:
Hur är Växjö värre? @mysboll
Vi hade iofs ringen närmast dörren sist. :angel:

Växjö är guuult och fult och trångt! :rofl:
 
@bollen__ jag har inte varit på mydog men däremot Växjö. Vi var inte i stora hallen utan i en liten hall som sitter ihop med den stora. Jag var väldigt nöjd. Ganska trångt men det är det iof på inomhustävlingar.
 
Haha fult får det vara. Tänkte om det var värre än någon annan inomhus men känns inte så då :p
Är det såna luckor i golvet som på MyDog?
Haha! :D Såg inga luckor på my dog och heller inga i växjö. Men det är en annan sorts golv i växjö så det tror jag inte att det ska vara. :)
 
Ingen som ska på inoff i jönköping på söndag? Och som möjligtvis har en nummerlappshållare att låna ut den minuten vi är i ringen... Har letat precis överallt men lyckas inte hitta nån av mina :S
Man kommer långt med en säkerhetsnål :)
I brist på sådan funkar: hårsnodd, hårklämmor, ståltråd, tejp, garn, gem, spritpenna (skriv direkt på huden ;) ) osv
Lycka till!
 
Man kommer långt med en säkerhetsnål :)
I brist på sådan funkar: hårsnodd, hårklämmor, ståltråd, tejp, garn, gem, spritpenna (skriv direkt på huden ;) ) osv
Lycka till!
Tyckte det stod att man skulle skriva på hunden först haha.
Säkerhetsnål har jag ju inte ens tänkt på :o. Tack! :D
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Haha! :D Såg inga luckor på my dog och heller inga i växjö. Men det är en annan sorts golv i växjö så det tror jag inte att det ska vara. :)
YEY :banana: Haha. Vi hade tyvärr såna som klonkade varje gång man gick på dom i vår hall. Han tycker att dom är läskiga. Skönt att ge honom en bra inomhusupplevelse!
 
21458096_10211532430200383_4909429110727075794_o.jpg

Då var vi hemkomna från ett regnigt Eslöv :)
Det blev ett exelent och 1 placering för min lilla donna idag, inget ck.

Sen var det ju det där men att kunna läsa vad de skriver :cautious: Det mesta får jag ut men är några ord som jag inte kan läsa alls...
Som första raden: utmärkt typ ??? O proportionerlig (antar jag att det står?)
Haha jag är inget bra alls på att läsa sån stil :angel:
 
Utmärkt typ, storlek och proportioner. Feminint välformad huvud.
Ngt kort nosparti. Korrekt bett, fina ögon och öron. Bra hals och överlinje. Tillräckliga vinklar. Fina ben och tassar. Bra bröstkorg. Parallella rörelser. Mycket bra päls, färg och tecken.
@surprice1985
 
Var det några som skulle ställa imorgon i Eslöv?
Jag är sjuk men måste släpa mig ut och ställa en kompis hund i regnet ändå..
 
Jag skippade Eslöv i år, nöjd med det.. Det är fasen alltid skitväder, regnar det inte skyfall är det isvindar på tvären och man får parkera tre fält bort o kasa grejer i halvmeterhögt gräs :wtf:

Ser att folk är och ställer i Rumänien i helgen, på "Dracula dog show". Jag tycker det är sjukt roligt namn och trevligt med självdistans! :D
 
Reka har varit med uppfödaren på utställning i helgen.

Igår var de på SSUK's utställning i Höganäs där hon fick Excellent med CK och blev 3:e bästa tik.

Idag var de i Eslöv.
Hon var tydligen både duktig och fin. För hon kom hem med tre rosetter.

jyiW8U9.jpg


P5uLgC2.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 901
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
491
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 200
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 925
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp