Utställningstråden 2017

Några frågor till er utställningsvana:

Det är ca 20 år sedan jag ställde ut senast - så man har ju blivit lite ringrostig - men nu är det dags igen med nya valpen! Jag har anmält henne till SGVK:s utställning i Svedala 11 nov, valpklass 4-6 månader. Nu ser jag att dagen efter, 12 nov, så har Sydskånska kk en valputställning i Flyinge. Vad tror ni - blir det för tufft för en 5 månaders valp att vara med på utställning två dagar på rad? Vill ju inte trötta ut den lilla fullständigt!

En annan fråga - brukar det vara tillåtet att ta med hund som inte ska tävla på utställningar?
Det beror ju på hunden. Men min lilla började sitt liv i ringen fyra månader gammal med utställning tre helger på raken varav två var lör-sön. Hon var lika pigg den sista som den första. :up: Men hon bryr sig inte om massa folk, tycker inte det är jobbigt att bli klämd på av domaren och hon sover bra i buren. Så jag hade kört på men jag vet ju inte hur din valp är. :)
 
Det beror ju på hunden. Men min lilla började sitt liv i ringen fyra månader gammal med utställning tre helger på raken varav två var lör-sön. Hon var lika pigg den sista som den första. :up: Men hon bryr sig inte om massa folk, tycker inte det är jobbigt att bli klämd på av domaren och hon sover bra i buren. Så jag hade kört på men jag vet ju inte hur din valp är. :)
Det låter bra! Det är en tuff liten tjej som redan har hunnit vara med på en del aktiviteter, så jag tror hon kommer att fixa det.
Det ska bli jättekul att börja ställa ut igen, ser verkligen fram emot det :)
 
Det låter bra! Det är en tuff liten tjej som redan har hunnit vara med på en del aktiviteter, så jag tror hon kommer att fixa det.
Det ska bli jättekul att börja ställa ut igen, ser verkligen fram emot det :)
Då går det nog hur bra som helst! :)

Och om ni kommer till Flyinge så kanske vi ses.. ;)
 
Några frågor till er utställningsvana:

Det är ca 20 år sedan jag ställde ut senast - så man har ju blivit lite ringrostig - men nu är det dags igen med nya valpen! Jag har anmält henne till SGVK:s utställning i Svedala 11 nov, valpklass 4-6 månader. Nu ser jag att dagen efter, 12 nov, så har Sydskånska kk en valputställning i Flyinge. Vad tror ni - blir det för tufft för en 5 månaders valp att vara med på utställning två dagar på rad? Vill ju inte trötta ut den lilla fullständigt!

En annan fråga - brukar det vara tillåtet att ta med hund som inte ska tävla på utställningar?

Svedala?? Där bor ju jag :D hittar inget om nån utställning dock.
Som svar på din fråga - jag hade ställt 2dgr i rad sålänge valpen har en trygg plats att slappna av på och vila upp sig. Om man får ta med hundar utom anmälan är lite olika, så det bästa är att maila och höra!

Edit: googlade och såg nyss!
 
Idag var vi på inoff i Laholm! Lilla Shiera var ensam valp så hon blev bir-valp med hp sen blev hon även big-2 valp! :up:

Qu7RXxq.jpg


Alpina hade lite konkurrens iaf men lyckades ändå bli bir med hp och senare big-1! Tror aldrig hon fått så fin kritik innan! :D :love:
”Excellent type, beautiful head expression, excellent placed ears and carrige, correct bite, excellent neck, excellent front and behind, excellent tailset, correct angulation, excellent movement, excellent coat condition for age, excellent temperament, excellent presentation!”

7dVUeZ5.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 280
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
465
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 176
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 881
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp