Utställningstråden 2017

Fina Skalman :D
Dagens utställning kunde gått åt skogen, för hade vi kommit 15 minuter senare så hade det varit försent :o
Antingen dömde domaren väldigt snabbt eller så saknades det många hundar från grupperna före. Kom dit, stod och pratade några minuter med en annan heelerägare och helt plötsligt ropar dom ut mitt nummer (eller ja, jag hade inte ens hunnit kolla vilket nummer vi hade ! Tur andra har koll...) - jag hade inte hunnit riva av nummerlappen från pappret ! Sliter fram utställningskopplet, letar upp nummerlappshållaren och kastar oss in i ringen - pjuh :p
Men det gick ju vägen som synes och Skalman fick en superfin kritik :D
2764.png


Pst: ångrar jag var kvar till finalerna, för som väntat åkte min skrangliga tonårspöjk ut snabbt - men folk fick se en heeler i alla fall :D
Jag tyckte ni var jättefina i finalringen. Ge honom ett år till så är han med och konkurrerar!
 
Vi hade blandad kompott idag.
Valkyria fick tokspel när uppfödaren skulle visa henne så de fick ringa tillbaka mig så att jag kunde ta henne själv. Blev lite stressigt så hon travade dåligt och blev tvåa med Hp (och ja, jag är besviken men nya tag imorgon)
Men vi hade 1a och 3e bästa hane, 1a och 2a bästa tik samt BIR, BIM och ett CERT samt en BIG-4 placering så totalt sett blev dagen rätt ok.
 
Ställde idag för världens gulligaste domare tror jag :love:
Fenna var inte helt bekväm idag tack vare att hennes halvsyrras valp var där, av någon anledning är dom inte helt bekväma i varandras sällskap. Fenna blev i alla fall 3,e bästa tik idag och det som drog ned det hela enligt domaren var att Fenna var lite överallt och hade lite svårt att visa trav, aja jag är nöjd i alla fall och domaren tyckte hon var så välmusklad och fin, vi som har hört så mycket att Fenna är så mager. :D
Nu blir det inga fler utställningar för i år vilket ska bli skönt. :up:
 
Ställde idag för världens gulligaste domare tror jag :love:
Fenna var inte helt bekväm idag tack vare att hennes halvsyrras valp var där, av någon anledning är dom inte helt bekväma i varandras sällskap. Fenna blev i alla fall 3,e bästa tik idag och det som drog ned det hela enligt domaren var att Fenna var lite överallt och hade lite svårt att visa trav, aja jag är nöjd i alla fall och domaren tyckte hon var så välmusklad och fin, vi som har hört så mycket att Fenna är så mager. :D
Nu blir det inga fler utställningar för i år vilket ska bli skönt. :up:
Åh vad roligt, grattis, det förtjänar ni!! :love:Skönt att sluta utställningsåret med något positivt :)
 
Ställde idag för världens gulligaste domare tror jag :love:
Fenna var inte helt bekväm idag tack vare att hennes halvsyrras valp var där, av någon anledning är dom inte helt bekväma i varandras sällskap. Fenna blev i alla fall 3,e bästa tik idag och det som drog ned det hela enligt domaren var att Fenna var lite överallt och hade lite svårt att visa trav, aja jag är nöjd i alla fall och domaren tyckte hon var så välmusklad och fin, vi som har hört så mycket att Fenna är så mager. :D
Nu blir det inga fler utställningar för i år vilket ska bli skönt. :up:

Eskilstuna ring 13?
 
Yes, inte så kul när man är där inne men ganska gulligt från utsidan av ringen:D
Den domaren är alltid väldigt pratglad.
Hon blir så satans på när just den hunden som var före oss i ringen, inte om den är någon annan hund som tur, men det var ju inte den snyggaste uppvisningen direkt så man får ju skämmas något över maskenstylen som kördes och en matte som försöker få upp hundstackarn. :rofl:
Men gubben var supertrevlig, precis vad jag behövde och han skojade väldigt friskt inne i ringen.:p
 
Någon som har koll på om det finns någon lägsta ålder på handler?

Rätt säker på att det inte finns någon lägsta ålder. Man måste bara tänka på att handlern ska kunna hantera hunden om ev. händelser uppstår. Vi diskuterade detta med bekanta på MyDog i år. Då ställde en 7-åring en bekantings hund.
 
Jag har inte kunnat hitta något i reglementet som anger ålder heller så skönt att "ingen annan" heller sett något.
Min dotter har visat barn med hund några gånger och senast när hon fick låna en norwichterrier (istället för galen övertaggad schäfer) så såg man att hon har en jäkla känsla för att visa hund så det vore kul om hon kunde få visa sin fralla själv när det blir dags.
 
Min valp är helt ensam pembroke i Sandviken, vet någon hur det blir då? Om han får HP, går han vidare bortom BIR valp, finns det BIS för valparna? Ursäkta dumma frågor, har bara varit på en utställning och då blev han BIM så har inte koll på om man går vidare efter det.
 
Min valp är helt ensam pembroke i Sandviken, vet någon hur det blir då? Om han får HP, går han vidare bortom BIR valp, finns det BIS för valparna? Ursäkta dumma frågor, har bara varit på en utställning och då blev han BIM så har inte koll på om man går vidare efter det.
Ja då går han vidare till finalen. Den brukar kallas Bästa valp :)
 
Sen uppdatering, men veckan har varit hektisk och först nu har jag hunnit så här långt "bak" i buke-historiken :D
26/8 Griffonspecial i Stockholm, drygt 90 hundar anmälda, ställde Tassa (nybliven champion men i öppenklass) och Olivia, 10 månader. Tassa åkte ut med ett VG. Olivia däremot var en stor favorit hos domaren, blev BIM-junior och sedan BIS4-junior! Duktig liten lopphund :D
27/8 "lilla Stockholm": ställde samma vovvar, Tassa ut med Good (funderade på att fråga domaren om hon tyckte jag skulle returnera Tassas championat, men domaren var trevlig och det handlar ju om tycke och smak...). Olivia fick VG och blev andra bästa juniortik i rasen, men inget mer.
Solbränna fick jag, varmt som rackarns var det på lördagen, och jättekul att få se så många griffoner! Och trevliga ägare och god middag på kvällen och... och och och :D Kikade lite efter möjlig hane att använda på Tassa, men insåg rätt snart att de jag gillade antingen var svarta (jag vill helst inte blanda in svart i linjerna förrän jag vet vad jag gör) eller tikar. Inte så mycket att avla på med andra ord :D
Utställningssäsongen är över för Tassas del, blir att åka utomlands och leta CACIB nästa år. Olivia ska förhoppningsvis ställas av sin ägare framöver, så jag får se vilken av hennes andra hundar jag kan låna :D Men blir troligen inga mer officiella utställningar för mig i år.
 
Eslöv till helgen? Det ska regna ...hur gör ni med hunden, vad har ni själva på er? Har bara ställt ett par gånger, mest inne.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
15 968
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
456
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 162
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 841
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp