Bukefalos 28 år!

Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Jättefin häst! :love: Har för mig att jag sett den på annons nyligen?
 
Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Min ögonsten Ariette är född -92 e. Magritte-Strauss

Hon är tävlad t.o.m. MSV:B med förra ägaren. Har dock lite trångt i munnen för att ridas på kandar så det gör jag aldrig.
Har tävlat en gång på henne, LB:1. Ska tävla nån gång till med förhoppning om att rida en LA.
Träningen hemma sker på LA/MSV-nivå.

Fördelar: Klok! Fina gångarter, framförallt skritten. Älskar att rävla och visa upp sig.

Nackdelar: Kort i kroppen så hon får svårt bl.a. för skolorna.
 
Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Vilken läckerbit!! Där kan man prata om häst i uppförsbacke.
 
Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Nej men titta så fin! Hoppas snart kunna presentera ny hästkompis jag också! :laugh:
 
Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Masur är e Marlo och ue Sextant. Vi ska debutera i LB och efter det hoppas jag på att åtminstone komma upp i LA. Hans styrka är den fina utstrålningen och sin ridbarhet. Hans svaghet är nog hans nerver, han blir lätt stressad och spänner sig. Annars är han en otroligt trevlig häst som jag lärt (och fortfarande lär) mig massor av!
 
Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Jag har ett sto efter Napoleon - Karlsdal, -93. Rider upp tom Msvb med placeringar.
Fördelar, bra trav, lätt för sidvärtsrörelser, arbetsvillig, samarbetsvillig.
Nackdelar, dålig skritt, svårt för byten.
Betäckt så förhoppningsvis blir det ett föl till sommaren och tävlingskarriären är över.


viewpic.htm
 
Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Min häst är en 10-åring kille e.Loopning 876 u.Althea xx(tävlat framgångsrikt t.o.m intermediare under 90-talet)

Vi tävlar LA:3 just nu, men har väl egentligen som mål att rida Msv nästa år. Men eftersom vi egentligen håller på med hoppning så är det ingen stor satsning utan vi tränar mest. Så iår har vi bara tävlat 3ggr, men med helt klart godkänt resultat(62-67%, o 2st vinster :))

Styrkor: Otroligt mjuk och smidig! Bra galopp med stoort register :)
Svagheter: Blir lätt spänd, ganska tråkig trav(men den blir bättre)

27774330.jpg

Dressyrdebuten, LA:3 på 67,42%(209p) och vinst :D

27774324.jpg

I vårat rätta element ;)

Det är ju Light!! :bump:
Han stod i mitt stall förut och jag är god vän med förra ägaren!
Trevlig och fin häst, går det bra med honom?
 
Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Jag har en underbar kille!

E.Akribori ue. Amiral uue. Tiger uuue. Chagall

U. Jalusi som är ur den berömda stofamiljen F.2. Vilket iofs inte spelar så stor roll då han är valack, men det är ju en rolig detalj i alla fall :p

Styrkor: Han är otroligt känslig, har väldigt bra galopp och trav. Superbalans i alla gångarter och lätt för det mesta, en riktig toppenhäst med andra ord. Han är bara 6 år men gör redan byten och det mesta utan problem.

Svagheter: Blir lätt spänd i bogarna och får därför inte igenom alla rörelser där, men det blir bättre och bättre!

30579964.jpg


31068618.jpg


31069269.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Tror att jag förstår hur man lägger in bilder nu.
;)

84192.jpg


Här är en bild på mitt Napoleon sto, född 1993, ue. Karlsdal.
 
Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Min häst Rachel är 12år och efter Gribladi - Sultan
Hela stammen finns här:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=214722

img_7495_96355299.jpg


Vi tävlar just nu upp till La dressyr och 1,10 hoppning.
I Holland hade hon placeringar och vinster i msv dressyr samt lätt hoppning.

Målet just nu är msv dressyr, 120 hoppning och har förhoppningar om att börja tävla fälttävlan med henne då det skulle passa henne bra.

Styrkor:
Fantastiskt psyke, bra gångarter och riktigt bra trav, arbetsvillig, positiv, framåt, Mycket trevlig att ha med på tävling m.m.

Svagheter:
Blir lätt spänd, svår att lägga ner, har väldigt svårt för andra hästar, bara väldigt få hästar som kan vara i närheten av henne utan att hon får spel. (inte vid ridning utan uppstallning och i hagen m.m.)


img_2799_104036954.jpg


img_0269_100297312.jpg
 
Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

kl
skrev i början av denna tråd men gör en liten uppdatering..

häst 1
sto -95 e. Le Mans xx - Alpen Fürst - Utrillo
Tävlad på la nivå med placeringar men tränas på msv nivå.
Fördelar: lydig och uppmärksam samt har väldigt lätt för byten, allt från ett byte till byten i varje. Snäll, bra lynne och vill vara till lags.
Nackdelar: inte så mycket gång samt att hon är lite för amitiös, gissar gärna vad hon ska göra.
Mål: Tävla msv till våren och sedan ta föl.
28671908.jpg

trött efter ett HOPPpass :)
30635098.jpg


häst 2.
sto -04 e. Etrusco - Jaguar - Kew Gardens xx
ej tävlad än.
Fördelar: bra gång trampar under sig väl, bär sig bra och har formen naturligt. fin att titta på.
Nackdelar: Blir uttråkad lätt och tappar då bjudningen.
Mål: Komma ut och ta något program nu i höst och sedan komma så långt som möjligt :) kanske hoppa lite också.
31456482.jpg

31456481.jpg

30577166.jpg

inte direkt dressyrstammade någon av dom..
 
Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Jag har en 7-åring e Emmerton-Acacio-Magini. Sökte en hoppstammad dubbeltalang och föll för honom när han var 3 månader. Fick gångartsdiplom som 3-åring (8or rakt igenom).

Han var skadad och sjuk som 4- och 5-åring men har nu varit igång 1,5 år. Vi ska debutera LC:2 på söndag som uppvärmning inför vår debut i fälttävlan i slutet av september. Tävlat hoppning 1 m i år.
Mål: Msv dressyr, msv hoppning och lätt fälttävlan

Styrkor: Rör sig stort och luftigt i alla gångarter, mycket känslig för ryttarens hjälper, en otrolig framåtbjudning alltid och älskar att röra på sig.

Svagheter eller snarare svårigheter: vill bestämma för mycket själv (helst dammar han på i mellantrav eller galopp), har ett stort register för hur han ska smita undan korrekt inverkan, svårt att "hålla ihop" sig i galoppen för att han inte är tillräckligt stark ännu.

En fantastiskt rolig och talangfull häst med en räv bakom varje öra :banana:
 
Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

*KL*

Jag har ett sto e: Worldly- Amerigo Vespucci.

Har inte haft henne så länge, men till hennes positiva sida hör hennes intelligens och vilja att vara duktig :)

Nackdelen i dagsläget skulle väl vara att det finns en hel del nerv, men det ska vi använda till nåt positivt hade jag tänkt :D
 
Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

*kl*

Nu när jag bestämt mig för att behålla lillkillen får han också vara med i denna tråden:)

Denali M f-10 e Damino SD (Don Romantic-Amiral)-Quite Easy-Tabac. Visad på fölmönstring med poängen 877888=46p och klass I.

Målen är treårs 2013(:D), och påföljande visningar och årgångstävlingar. Det största problemet för honom är att jag tänker rida själv, och det ska bli spännande att se hur det kommer att gå:).

36208_1394304189538_1590181870_879167_2663913_n.jpg


38280_1429181741455_1590181870_956187_5451598_n.jpg


38280_1429181781456_1590181870_956188_7397398_n.jpg
 
Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Han är ju så fin :love:

Har ingen stam på min herre tyvärr då den försvann i importen till sverige och sedan inte registrerades i passet, men ska tydligen finnas hos tidigare ägare i danmark. Har dock inte vågat ge mig på att leta fram dem, så får skylla mig själv.
 
Sv: Vad är det för stam på era dressyrhästar?

Min fd som togs bort i vintras/våras. Hade all kapacitat att gå långt men hade kissinge spines och kunde därför inte använda hela sin potential. Blev lätt överansträng i benen vid minsta spänd rygg tyvärr, därav anledning till att hon togs bort. Tysk import, blev 13 år.




Westminster - Landstern

Landgraf, Landadel, anglohingsten Inschalla x samt endel fina fullblod längre bak bl.a. Northern Dancer xx.

Styrkor: Utmärkta gångarter ffa galoppen, mycket vacker att se på samt mycket utstrålning. Tilltalade exteriör!
Svagheter: Otroligt mycket temprament och nerv. Svårriden & skarp. Hingstig.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
584
Senast: Lady_S
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
21
· Visningar
934
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 256
Senast: Bee
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 728

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp