Bukefalos 28 år!

Vad är detta för nåt (skalbagge)?

aiquen

Trådstartare
Jag sprang på den här söta (noooot) i dag:



Jag har mig veterligen inte sett något liknande tidigare. Gigantiskt stor var den (nåja) säkert uppåt en fyra cm längdmässigt i alla fall. Och snabb som tusan.

Är det någon här som kan se vad det är för något?
 
Tack för svaren! En sådan verkar det ju ha varit! Men det känns som en lite märklig plats att hitta en sån på, för de verkar ju vara tämligen vattenlevande och det här var en ganska bra bit från närmaste vattendrag (visserligen hittades den i anslutning till ett stuprör, men ändå :p). Den hade förirrat sig lite kanske.
 
Aha då kanske det inte var så märkligt att den befann sig vid ett stuprör då. :) Kan de flyga långt kanske den rentav kan ha kommit från sjön någon kilometer bort, ursprungligen. Har i alla fall aldrig sett någon sådan tidigare!
 
Jag tycker de är väldigt vanliga i hästarnas badkar/tunnor och likaså hemma på tomten. För två år sedan hade jag en jätte i poolen, den var garanterat minst 4 cm! :o
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 720
Senast: Krumben
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 739
Senast: sjoberga
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 642
Senast: verser
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 561
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp