Vad är ditt guilty pleasure för tillfället?

Det här är riktigt pinsamt :o Jag lyssnar på isfolket på storytel. Passionerat. Jag gillar serien, trots dess intellektuella brist, trots att den är urfånig och inte genussäkrad. Den bryter mot allt jag gillar, ändå längtar jag som en tok efter nästa bok i serien. :angel:

Åsen blire ju godis i bilen etc etc åsså där.

Är det Gösta Grevillius som är uppläsare? Efter ett par böcker var han halva nöjet att lyssna på. Hur klockan slog, katten kom förbi, tanten hans? tassade omkring, kaffe dracks ovs. Han måste läst in böckerna hemma. Och för att inte tala om när han försökte läsa med inlevelse. haha Som sagt, he ruled.
 
En gör så gott en kan. Stackars mig:(
tumblr_nc48w2e1Qs1s21mdyo1_500.gif
 
Det här är riktigt pinsamt :o Jag lyssnar på isfolket på storytel. Passionerat. Jag gillar serien, trots dess intellektuella brist, trots att den är urfånig och inte genussäkrad. Den bryter mot allt jag gillar, ändå längtar jag som en tok efter nästa bok i serien. :angel:

Åsen blire ju godis i bilen etc etc åsså där.

Jag med. Fast jag skäms inte. Och stör mig lite på att den sägs handla om kvinnorna när det ändå är mest män...

Nu väntar jag på de ej ännu utgivna och jag avskyr att vänta!
 
  • Gilla
Reactions: Gry
Är det Gösta Grevillius som är uppläsare? Efter ett par böcker var han halva nöjet att lyssna på. Hur klockan slog, katten kom förbi, tanten hans? tassade omkring, kaffe dracks ovs. Han måste läst in böckerna hemma. Och för att inte tala om när han försökte läsa med inlevelse. haha Som sagt, he ruled.

Julia Dufvenius.
 
  • Gilla
Reactions: Gry
Jag håller just nu på och plöjer igenom serien Förhäxad (Charmed) för tredje varvet :o Verkligen inte någon förstklassig serie men jag kan bara inte låta bli att älska den :love:
Tycker även om att titta på dokumentärer/dokumentärserier om folk med alternativa livsstilar, t.ex amish när ingen ser. Vet inte riktigt varför jag tycker det är så oerhört fascinerande! O_o
 
Just ja.. När sötsuget blir övermäktigt och det inte finns godis eller kakor tillhands så brukar jag äta banan med chokladsås (den på tub) eller i värsta fall sirap till :o
 
Haha... Igår tittade jag på Bachelorette.. Amerikansk dejtingprogram.
Tycker det var läskigt eftersom det handlar om att tjejen typ vill att killen ska fria i slutet efter att ha gått på ett par dejter.
Men kunde inte sluta kolla.
 
Har massa guilty pleasures :o

Men några av mina atm

- Donken, kan äta där 2-3 dagar/vecka (inte undra på att jag antagligen snart är uppe i 55 kg! :angel:)
- Marabou Digestive och nougatchoklad, slinker nog ner en 3-4 kakor/vecka i värsta fall...
- Flashback, deras kriminalforum tittar man ju förbi flera gånger/dag.
- Program som Antikrundan, Babel, På Spåret osv. Älskar de! :love:
Fast jag åldersmässigt troligtvis skulle kunna vara dotter till mer än en person i den här forumdelen...
 
Alla gravidtrådarna även för mig! :D :love:
Älskar dem, även fast jag inte tänkt avla fram några kids än på ett antal år.

Både årstidstrådarna och "vill bli gravid" - tråden är fantastiska!
Precis som ts dissar jag dock trådarna lite när alla kids är ute. :p

Även jag äter popcorn till kvällsmat ibland. Det är också mat - tänker jag.
 
Ursäkta engelskan men kom inte på något klockrent uttryck som innebär samma sak.

Hursomhelst. Jag är nyfiken på vad ni hittar på, lite sådär i halvsmyg, som ni inte direkt skyltar med. Lite som skämssamlingen bland musik, men det här är ett beteende. Kanske smygäter ni McDonalds varje dag trots att ni högt uttalat ert ogillande om dom. Kanske älskar ni i hemlighet en riktigt urdålig serie? Ja.. guilty pleasure helt enkelt.

Jag kom att tänka på det då jag själv fått det på sistone. Jag har fastnat i "vi som väntar barn, vår/sommar/höst/vinter- föräldrar trådar.
Varför är det konstigt? Jo för att jag inte en enda dag i mitt 35-åriga liv haft en längtan efter barn eller att vara gravid. Jag gillar inte barn och tycker bebisar är läskiga.
Ändå fascineras jag av att läsa om krämpor och vedermödor, lycka och elände. Allt som händer med kroppen under graviditeten, förlossningsberättelser och första veckorna därefter. Sen försvinner intresset. Bebispratet är ointressant, det är grejen innan som är spännande.

Så det är min grej just nu. Vilken är din?

Sockersöta böcker, men det är det nästan alltid. Böcker som är som smågodis och man försöker hindra sin man att läsa baksidan. Efter att ha bingeätit Twilight, Beautiful Creatures, Divergent och en hög med vampyryoungadult och Sookie Stackhouse (True Blood) blir jag lite mätt och övergår till kvinnohistoria och mindre hm sockersöt fantasy några månader eller år.
 
Parneviks på tv3! Jag skäms på riktigt! Fattar inte varför jag tycker att det är så intressant :confused: Men oj, vad jag har gillat de två avsnitten hittills. Speciellt avsnittet när den svenska prinsessan (någon av kungens systrar) var med...

Men idag har jag missat det :down:
 
Ofta efter jag tränat köper jag glass eller chips och äter direkt. Äter gärna rejäl middagsmat till frukost. Och gärna efterrätt efteråt.
Annars så lyssnar jag på Karlavagnen på kvällarna samt har sett alla kassa chick flick/tonårs tv serier som sänts de senaste fem-tio åren. Alltså verkligen jättekassa.
Jag skäms inte direkt, men jag väljer ändå noga vilka jag berättar det för.. Och ingen får veta allt. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp