Bukefalos 28 år!

Vad är ditt guilty pleasure för tillfället?

Måste se minst ett avsnitt av Hem till gården varje dag! Gärna två så jag inte faller efter ( sänds två om dan, men finns på tv4play).
En ledig dag ensam hemma kan jag plöja en tre-fyra avsnitt på raken :O

Ser även gärna på Engelska auktions och renoveringsprogram.


Samma här :o, har dessutom fastnat i Coronation Street, allt är ju roligare än att plugga... Sen är jag glad att påsken är här, gillar påskgodis, de där sega äggen som ingen annan verkar gilla. Ooh, salt and vinegarchips är också en kraftig guilty pleasure, tur jag bor själv så ingen ser hur onyttigt jag lever (tyvärr börjar det synas runt midjan)
 
Alltså, den här fanfiction - var hittar ni den? :angel:

Mina är nog också gooodis, chokladröra (kakao,socker och en skvätt grädde) och allra mest pinsamt är att jag läser en blogg som jag egentligen inte alls tycker är bra men kan inte sluta läsa, är lite som att titta på en trafikolycka :banghead:
 
Alltså, den här fanfiction - var hittar ni den? :angel:

Mina är nog också gooodis, chokladröra (kakao,socker och en skvätt grädde) och allra mest pinsamt är att jag läser en blogg som jag egentligen inte alls tycker är bra men kan inte sluta läsa, är lite som att titta på en trafikolycka :banghead:
fanfiction . net ;)
 
Jag läser förundersökningsprotokoll med obskyra brottsplats- och obduktionsbilder som jag inspekterar noggrant. Igår till och med samtidigt som jag åt frukost. Typ.. (1 smörgås och ungefär 3 kg lättmargarin direkt ur förpackningen).

Jag har aldrig hävdat att jag är normal.
 
När jag tänker efter har jag mycket dumheter för mig regelbundet sedan flera år tillbaka.

- Rå nötfärs är bland det bästa som finns
- Jag steker aldrig bacon (men jag är noga med att den alltid är svensk och rökt "på riktigt", dvs inga aromer)
- Tar alltid minst "en kniv" rent smör/margarin när jag brer smörgås
- Tuggar på grönsaksbuljongtärningar
- Häller salt på en tallrik och äter genom att doppa fingret i
- Äter ketchup med sked
- Jag kokar ihop 1 L vatten, 1 grönsaksbuljong, 1 burk krossade tomater och 2 tärnade potatisar. Det äger. Kan okynnesäta i mängder.

Herregud vad är det för fel på mig!? :eek: :confused: :nailbiting:
 
- Läsa massa obskyrt på Flashback och förfasas, men det är ju lite underhållande ändå..
- Fyllda munkar med spraygrädde på eller nutella med sked och samma spraygrädde :o
- Polarkakor med minst tre ostskivor, hushållsmedvurst och paprika som får smälta i mikron. Ätes med ketchup på.
- Dr Phil :angel:
- Youtube-maraton med allt möjligt. Tidsmässigt svart hål.
- Ligga en hel dag i sängen, titta på skräckfilmer och äta glass. Japp, utan att vara sjuk.
- Dricka vin ensam, och japp, bli full. Gärna ta en liten gråt till helt meningslösa saker.
 
- Läsa massa obskyrt på Flashback och förfasas, men det är ju lite underhållande ändå..
- Fyllda munkar med spraygrädde på eller nutella med sked och samma spraygrädde :o
- Polarkakor med minst tre ostskivor, hushållsmedvurst och paprika som får smälta i mikron. Ätes med ketchup på.
- Dr Phil :angel:
- Youtube-maraton med allt möjligt. Tidsmässigt svart hål.
- Ligga en hel dag i sängen, titta på skräckfilmer och äta glass. Japp, utan att vara sjuk.
- Dricka vin ensam, och japp, bli full. Gärna ta en liten gråt till helt meningslösa saker.

Dricka vin ensam och bli full gjorde jag igår, som tur är händer det bara några gånger per år annars känns det lite alkohlistvarning
 
Dricka vin ensam och bli full gjorde jag igår, som tur är händer det bara några gånger per år annars känns det lite alkohlistvarning

Fast det där håller jag inte med om. Ska man inte få dricka vin om man bor ensam? Givetvis ska det vara i rimliga mängder men det är inte värre att dricka vin ensam än med sällskap ur hälsoperspektiv.

Skulle jag gå efter det är det sällan jag skulle kunna dricka vin, jag umgås inte med så många i byn och är särbo.
 
Fast det där håller jag inte med om. Ska man inte få dricka vin om man bor ensam? Givetvis ska det vara i rimliga mängder men det är inte värre att dricka vin ensam än med sällskap ur hälsoperspektiv.

Skulle jag gå efter det är det sällan jag skulle kunna dricka vin, jag umgås inte med så många i byn och är särbo.

Sant, dock är jag uppvuxen med en mor som jobbar med alkohlism och hon rynkar på näsan om jag säger att jag druckit alkohol ensam, så är väl "fel" i min värld men naturligtvis ser ju inte allas liv likadant ut som mitt :)
 
Sant, dock är jag uppvuxen med en mor som jobbar med alkohlism och hon rynkar på näsan om jag säger att jag druckit alkohol ensam, så är väl "fel" i min värld men naturligtvis ser ju inte allas liv likadant ut som mitt :)

Jag kan förstå att man har det tankesättet eftersom man av tradition i de skandinaviska länderna oftast druckit och festat till när det är kalas, dvs fler/många människor.

Det får som sagt inte bli för mycket och för ofta oavsett hur man lever men med dagens familjekonstellationer (många singlar och särbos) har många vanor ändrats, tex då dryckesvanorna.
 
Jamen just det, en klick smör är ju gott också ju, sådär bara som det är. Är det riktigt illa kan det slinka in lite socker också, smör och socker blandat är ju typ bland det godaste som finns. Lite havregryn i så kan man snart börja kalla det nyttigt. :D

Mm, varenda gång jag hör Kents "Dom andra" (där de sjunger "ät fett och socker tills du spyr") undrar jag om de har provat! :D

Lyxversionen är ju florsocker och smör, till chokladrulltårtan, allrahelst när äggulan åkt i också! :p :angel:
 
Gud var fasen ska man börja?!? Ehhmm.. när man ska baka och man blandar socker och ägg och vispar upp det till fluffigt skum! ååhhh skulle kunna äta hela skålen bara så. Sen att äta kalaspuffar direkt ur paketet.. mm..

Sen älskar jag engelska deckarprogram, typ morden i midsommer, aidensfield osv.. Har även precis upptäckt Doc Martin som går på Tv8 den är ju hur bra som hellst också :o
 
För tillfället är jag på ofrivillig avgiftning då jag saknar MTV, men snart är jag nog tillbaka i träsket av fenomenalt lysande och allmänbildande tvserier som bla. Geordie Shore, Plain Jane och Catfish.
:o :angel:
 
Jag när jag köper Ekorrens lakrits blandning o sura blandning äter jag upp godiset i bilen innan jag kommit hem :)
Köper maken hem Ekorrens godis äter jag upp det och blir lite små grinig om han råkar ta en bit ::))
Med vänlig hälsning
pudlan
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp