Vad är ditt guilty pleasure för tillfället?

Ostbågar till sen helgfrukost. Det känns så lyxigt och jag njuter verkligen av några nävar sega "dagen efter öppnandet" ostbågar med en morgontidning vid elva tiden... Allra bäst är det när jag ögnar genom Facebookstausarna från alla jysteriska småbarnsföräldrar. *Mohahaha*
 
Gömmer glasspaket bland hundens mat i frysen och passar på att äta (gärna till lunch) när jag är ensam hemma. :angel:

Smygshoppar saker till hunden och hästen ibland (det sägs att dom redan har tillräckligt :confused: och att vi borde sätta pengarna på annat :confused::confused:).
 
Popcorn och rödvin till middag är väl fullt godtagbart? :D Åtminstone vanligt förekommande hemma hos mig :angel:

Glass... Och choklad... :d

Fanfiction är nog mitt största inte matbaserade guilty pleasure. Lagom smutty Twilight-fanfic helst... :o :angel: Jag som är något av en litterär snobb egentligen och inte tyckte om originalböckerna ens! Och aldrig under dödshot skulle erkänna att jag läste såna historier på telefonen... :o
 
Jamen just det, en klick smör är ju gott också ju, sådär bara som det är. Är det riktigt illa kan det slinka in lite socker också, smör och socker blandat är ju typ bland det godaste som finns. Lite havregryn i så kan man snart börja kalla det nyttigt. :D
 
Krispy Kreme donuts :o original glaced. I Söndags hade jag lyckats hålla mig borta i en vecka, sen hamnade jag i en bil med en annan person som hade samma guilty pleasure. Vi pratade om donuts i 30min så det gick inte att hålla sig sen :o Köpte två på vägen hem och åt upp dem på en gång.

Annars har jag nog egentligen så många guilty pleasures att det är svårt att räkna, barn trådarna jag med (trots att jag inte vill ha barn, men har märkt att det hjälper i diskussioner med vänner som fått för sig att yngla av sig :angel:). Jag tittar på väldigt många skräpserier, det ska vara rätt hjärndött annars orkar jag inte titta :D Ost!

Det värsta just nu är att jag är inneboende hos en dam (50+) i sex veckor. Hon är trevlig, men jag har börjat smuggla in en flaska med vin nu och då så att jag kan dricka den på rummet :o Hon är inte anti-alkohol, men har en känsla av att hon inte godkänner mat eller alkohol på rummet och jag vill sitta i sängen med en skitfilm och ta ett glas efter en tung arbetsdag (vet egentligen inte varför det känns bäst när jag slappar i sängen, men men). Det värsta är att jag måste smuggla ut den tomma glasflaskan efteråt. Exemplariskt guilty pleasure från en 30-årig rebel ;)
 
På lördagskvällarna laddar jag gärna upp med något gott att dricka, lite snacks och... familjeliv.se :o. Inte för att jag är intresserad av familjegrejer alltså; utan för att gotta mig i de skummaste trådarna jag kan hitta, dem med riktigt odrägligt folk i :o.
 
Jag älskar rå köttfärs.

Det gör jag också. När mamma gör köttfärssås river hon ner gul lök och blandar med köttfärsen och en massa salt och vitpeppar. Det är så jäkla gott! Fast jag äter det bara om det enbart är nötfärs, rått fläskkött tycker jag inte är särskilt gott.

Och så häver jag i mig tomat- och/eller grönsaksjuice med massor av Tabasco, citron, salt och svartpeppar (och Worcestershiresås om det finns att tillgå). Skulle kunna dricka ett par tre liter om dagen, inga problem.

Och Familjeliv och Flashback bekänner jag mig också gärna till, FL för att det är så otroligt underhållande (och oftast hittepå) och FB för att det faktiskt finns en faslig massa information där om man fixar att sålla mellan galningarna ;)
 
Ostbågar till sen helgfrukost. Det känns så lyxigt och jag njuter verkligen av några nävar sega "dagen efter öppnandet" ostbågar med en morgontidning vid elva tiden... Allra bäst är det när jag ögnar genom Facebookstausarna från alla jysteriska småbarnsföräldrar. *Mohahaha*

Haha! Som redan varit vakna sen fem och försökt snooza medan någon drar dem i håret och sen torkat fil från väggarna och bytt bajsblöjor!
 
Smygäter godis och andra sötsaker... Känner mig alltid så skyldig när någon i familjen säger:
-Men vem är det som har ätit upp all choklad?
-Inte jag iaf... :angel:
 
Haha, jag är också en frekvent besökare i barntrådarna här på buke :D
En annan guilty pleasure är att jag ibland köper skvallertidningar, typ Hänt Extra... :o
 
Ibland gör jag våfflor på fredag eller lördag. Det bästa är att äta de överblivna dagen efter med smör på och en kopp varm choklad med grädde till frukost. Det är grymt onyttigt och vansinnigt gott. :D
 
Senast ändrad:
Fanfiction är nog mitt största inte matbaserade guilty pleasure. Lagom smutty Twilight-fanfic helst... :o :angel: Jag som är något av en litterär snobb egentligen och inte tyckte om originalböckerna ens! Och aldrig under dödshot skulle erkänna att jag läste såna historier på telefonen... :o

Fanfiction, det är nog min guilty pleasure med. Smutty ska det vara, och äntligen får rätt karaktärer bli ihop. Twilight håller jag mig undan dock ;)
 
Måste se minst ett avsnitt av Hem till gården varje dag! Gärna två så jag inte faller efter ( sänds två om dan, men finns på tv4play).
En ledig dag ensam hemma kan jag plöja en tre-fyra avsnitt på raken :O

Ser även gärna på Engelska auktions och renoveringsprogram.
 
Jag läser för mycket bloggar, inte minst sådana som jag irriterar mig på av en eller annan orsak. Det är en hel del eftersom jag oftast stör mig på fenomenet "proffsbloggande" i sig, med personer som förvandlas till levande reklampelare och produkter. Trots att jag irriterar mig på att jag själv genererar fler klick därigenom, och bidrar till hela fenomenet. En extremt irriterande ovana och definitivt ett guilty pleasure. (och nej, det är inte jag som är "Ponnymamman")

Ett annat guilty pleasure är att riva av dagens Bejeweled Blitz på Facebook vilket kan pågå olika länge, men minst en fem tio omgångar per dag. Ibland tröttnar jag och gör längre uppehåll på veckor eller månader, för det är ju en helt hjärndöd sysselsättning, men sedan fastnar jag i skiten igen och då är det ändå ett måste.
 
- Fanfictions. Självklart smutty.
- Bloggar tillhörande människor som jag inte gillar. Jag läser för att förfasas och få snörpa lite på munnen.
- B&J. Delar jag med maken kan jag inte äta mer än halva paketet och då inbillar jag mig att det inte är onyttigt.
- Den där konstiga delen av internet ...
 
Det gör jag också. När mamma gör köttfärssås river hon ner gul lök och blandar med köttfärsen och en massa salt och vitpeppar. Det är så jäkla gott! Fast jag äter det bara om det enbart är nötfärs, rått fläskkött tycker jag inte är särskilt gott.
Det där med löken skippar jag. Men ja, jag äter också enbart nötfärs - någon måtta får det vara (även för mig)!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp