Vad är egentligen acceptabelt att behandla en hund för?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad är egentligen acceptabelt att behandla en hund för?

Hur ska du ha det, du är milt uttryckt inkonsekvent här, är det okej att ta ett individuellt beslut och kanske behandla djuret för mångdubbelt dess livvärde eller anser du att man ska hålla sig till livvärdet. Du hävdar både och, och hela tråden handlar om att du anser att folk inte ska lägga ut mer än livvärdet för att få sina djur friska.

Vilken åsikt gäller? Är det den som passar dig bäst för stunden eller?
 
Sv: Vad är egentligen acceptabelt att behandla en hund för?

nej, beslutet är individuellt, vilket jag har talat om för dig.
jag tar mig inte rätten , den du tycks älska att utöva, att bestämma vad folk ska tycka och tänka.
Kattägaren tar själv beslutet, tar ansvar o kostnader för det inte jag.
jag frågar inte veterinären när jag avlivar 1/2 förvildade sommarkatter

Det är individuell bedömning bara det inte överstiger kattens livvärde eller vad det skulle kosta att införskaffa en ny.

Så du går runt och skjuter halvt förvildade sommarkatter du.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är egentligen acceptabelt att behandla en hund för?

Hur ska du ha det, du är milt uttryckt inkonsekvent här, är det okej att ta ett individuellt beslut och kanske behandla djuret för mångdubbelt dess livvärde eller anser du att man ska hålla sig till livvärdet. Du hävdar både och, och hela tråden handlar om att du anser att folk inte ska lägga ut mer än livvärdet för att få sina djur friska.

Vilken åsikt gäller? Är det den som passar dig bäst för stunden eller?

Vad du tycks ha svårt att förstå är att individuella beslut är just det.
Jag har klart för mig var jag står, jag har klart för mig vilka etiska gränsdragningar jag gör.

Du gör dina och Kalle Svensson gör sina.
Jag kan naturligtvis hävda att jag anser att du har fel. Men då gör jag klar att det är min åsikt, och inte som du, tar både din åsikt och dina värderingar och vill göra dem allsmäktiga. Och Gud nåde den som inte håller med.
Du har i alla fall kommit så lång att du medger att behandling in absurdum är oetiskt. Nästa steg torde då vara att inse att folk har olika etiska värderingar och åsikter. När det har sjunkit in upptäcker du att livet blir mycket intressantare:rofl::rofl:
 
Sv: Vad är egentligen acceptabelt att behandla en hund för?

Vad du tycks ha svårt att förstå är att individuella beslut är just det.
Jag har klart för mig var jag står, jag har klart för mig vilka etiska gränsdragningar jag gör.

Du gör dina och Kalle Svensson gör sina.
Jag kan naturligtvis hävda att jag anser att du har fel. Men då gör jag klar att det är min åsikt, och inte som du, tar både din åsikt och dina värderingar och vill göra dem allsmäktiga. Och Gud nåde den som inte håller med.
Du har i alla fall kommit så lång att du medger att behandling in absurdum är oetiskt. Nästa steg torde då vara att inse att folk har olika etiska värderingar och åsikter. När det har sjunkit in upptäcker du att livet blir mycket intressantare:rofl::rofl:

Du kanske skall börja att faktiskt läsa inläggen. Alla har hela tiden hävdat att man inte skall behandla om det bara förlänger djurets lidande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp