Bukefalos 28 år!

Vad är skillnaden på forumet Barockridning och forumet Tävla Dressyr?

Sv: Vad är skillnaden på forumet Barockridning och forumet Tävla Dressyr?

Det är rätt mänskligt att ruttna vid ett visst bemötande....:mad:

och då har jag inte ens nämnt de *energitjuvar* som ständigt projicerar sitt dåliga beteende på andra:eek:

Ja, man kan ruttna. Eller så lägger man ned på det forumet. Det beror på hurdan man är som person, och hur hårt man värnar om sin energi. Det är svårt att prioritera sin energi om man låter sig uppröras. En tröst är väl att energitjuvarna inte får energin, utan bara kastar bort den. :D

En eloge till er som stannar och slåss, buke blir en god källa till kunskap om hur människor fungerar. Det finns mycket kunskap och erfarenhet att hämta! :) Tacktack! :d
Om jag inte känner mig välkommen blir forumstacken bara ett strå kortare. Är det så man vill ha det, fine.
Jag blev lärd reglerna. :D
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är skillnaden på forumet Barockridning och forumet Tävla Dressyr?

Jag tycker att det är synd att du inte är kvar
Det är mycket kompetens som har försvunnit, tröttnat, slutat.

Jag undrar lite vad man vill med buke?

Att vara störst ( flest antal aktiva)?
Att vara bäst (seriös)?

Många har ju tagit sig till andra forum...Sammetsmule tex.

kanske dags att skapa ett nytt underforum
-Diksussioner för egen ryttarutveckling

Här på buke eller annorstädes...............
 
Sv: Vad är skillnaden på forumet Barockridning och forumet Tävla Dressyr?

Skulle aldrig falla mig in att behöva försvara eller slåss för min rätt att disskutera eller ge goda råd. :smirk:

Läsningen är givande dock. :)

Man kan inte kväva disskussioner, bara flytta dem. :D
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är skillnaden på forumet Barockridning och forumet Tävla Dressyr?

Ordval är ju en sak, och en del ordval är helt klart mindre lämpliga.:mad:
Men vilken språklig tolerans man har beror ju på vart man vuxit upp.
En del är uppvuxna med en hårdare ton i hemmet, och reflekterar inte över det, då måste man kanske som moderator vara tydlig

Håller med och det jobbar i alla fall jag med. Jag är uppväxt i en liten byhåla på vischan och inte van med mycket mer än "bu och bä".

Men detta gäller ju inte bara själva ordvalet - utan även _tonen_
den nedlåtande tonen som jag tycker är mycket värre än någons näsknäppar.

Och HÄR håller jag definitivt med!!!

Däremot är den nedlåtande tonen från fröken *jag är så djävla märkvärdig* mycker mer provocerande - och det är kanske den som provocerar fram det ni kallar tjaffs.:idea:

När *jag är så djävla märkvärdig* klappar folk på huvudet och talar nedlåtande till människor som om de bara vare luft och bifigurer på buke, så blir människor kränkta - och arga, och antagligen gör de det som är meningen - håller tyst i fortsättningen, eller så härsknar de till och konfronterar personen. Då blir det bråk.:mad:
Är de lika goda kålsupare. Nej det tycker faktiskt inte jag

Stämmer precis, ibland känns det som när en person vill lägga in en tråd om sitt ridproblem utifrån SIN bakgrund och SIN ridinriktning, att en person, eller en handfull från en annan ridinriktning bestämt sig för att "pinka revir" och genast hoppar in och säger, jaha. Men så kan man ju inte göra. Eller jaha, tycker du så, men det tycker inte jag/vi.

För att överhuvudtaget yttra sig här på buke ( och var fick du luft i från????) måste man ha rejäla lager skinn på näsan.

Jo tack, jag har upptäckt det och det är vi faktiskt många här på forumet som inte har.
 
Sv: Vad är skillnaden på forumet Barockridning och forumet Tävla Dressyr?

Knapplån*
Det är intressant att se hur en del människor uppför sig när de inte får sin uppmärksamhet genom motsvar längre. :smirk:

Det verkar nästan som att de saknar det. Kallas visst grälsjuka....:angel:

Det är precis detta jag menar med att det lyser igenom till slut, vilka som är vad..:idea:

Buke har lärt mig hemskt mycket om hur människor uppför sig i olika situationer beroende av vilken anledning de befinner sig här!!

Själv har jag inget behov av att ha någon beundrarskara efter mig, utan ifrågasätter och diskuterar efter eget huvud, skulle någon hålla med så får det bli en bonus.

Har även upptäckt den fiffiga ignoreralistan som gjort mina besök på Bukefalos mycket trevligare och positivare!! :bump:

Men ibland råkar man ut för att läsa något man helst slapp i alla fall, men, men, that's life!!

Det ger ju bara en hint om att man gjort rätt som ignorerar vissa användare, för de fortsätter i samma gamla hjulspår dag ut och dag in... :eek:

De letar efter denna uppmärksamhet, som de troligtvis inte får i verkliga livet. Och rullar runt i sin självömkan, sorgligt... :(

Mår man bra i sig själv, behöver man inte älta gammal skit hur länge som helst, utan kan släppa den och gå vidare.
Detta har jag nyligen lärt mig och tagit fasta på och jag mår verkligen jättebra!!! :)

Det gäller bara att utesluta vissa orosmoment!

Love, peace och understanding :love: :love:
 
Sv: Vad är skillnaden på forumet Barockridning och forumet Tävla Dressyr?

Ja, du har väl fått din beskärda del så det räcker för ett tag framöver!!
 
Sv: Vad är skillnaden på forumet Barockridning och forumet Tävla Dressyr?

Skulle aldrig falla mig in att behöva försvara eller slåss för min rätt att disskutera eller ge goda råd. :smirk:

Läsningen är givande dock. :)

Man kan inte kväva disskussioner, bara flytta dem. :D

Ja jag undrat lite vart du tog vägen :( Saknar ju dina inlägg :(
 
Sv: Vad är skillnaden på forumet Barockridning och forumet Tävla Dressyr?

:o Jasså, vad gulligt av dig att skriva så. Jag följer ditt filmhotell på barock med stort intresse! :) Har inte så mycket att tillföra i den tråden, men mkt intressant!
 
Sv: Vad är skillnaden på forumet Barockridning och forumet Tävla Dressyr?

Jaa skall lägga ut lite fler filmer snart när jag rider "vanligt" på henne så titta in där snart igen :)
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Men det ÄR en stor skillnad på att rida för upplevelsen mot vad det är att rida för poängen.
Det är totalt olika mål med verksamheten.

"Barockridning Diskussioner om det som förutom barockridning brukar benämnas akademisk ridkonst och klassisk ridkonst"
Är något som man gör för ridupplevelsen i sig.
Det handlar om känsla.

"Dressyr Om sådant som är specifikt för tävlingsgrenen dressyr. Träning, förberedelser för tävling och sådant som gör att man lyckas bra på tävling."
Är något som man gör för äran i att vinna när man tävlar.
Eller i alla fall locka av dommaren så många poäng som möjligt.
Det handlar om optik och en visuell uppvisning.
 
Sv: Vad är skillnaden på forumet Barockridning och forumet Tävla Dressyr?

Fast diskussionerna på dressyr är mycket mer än så. Jag tävlar inte men är inte emot tävlande (bara lat) men har ut mycket av de diskussionerna ändå.
 
Sv: Vad är skillnaden på forumet Barockridning och forumet Tävla Dressyr?

Det har du säkert!
Varför skulle du inte ha det? Något att tillföra alltså.
 
Sv: Vad är skillnaden på forumet Barockridning och forumet Tävla Dressyr?

Jo naturligtvis.
Vägen dit är ju lång och givande.
Men det är i alla fall olika.

Jag har inte heller något emot tävlande.
Men jag skulle definitivt rida olika i ett TR-program än vad jag gör hemma när jag filar på en upplevelse.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 788
Senast: Nepenthe
·
Ridning Kände att tråden höll på att tappa fokus om den här diskussionen fortsatte, men jag tycker att den är så intressant att jag gärna...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 263
Senast: Susan
·
F
Ridning Eftersom den förra låstes lägger jag en ny här då det är på detta forum som ev "motsättningar" mellan "tävlingsdressyr" och "klassisk...
13 14 15
Svar
284
· Visningar
18 464
Senast: Totola
·
  • Låst
Ridning Vad är Klassisk Ridkonst? Klassisk Dressyr Klassisk Dressyr är ingen alternativ ridstil - utan den Klassiska dressyren står bara...
Svar
4
· Visningar
9 931
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp