Vad för transport till Nordsvensk? Hjälp!!!

Sv: Vad för transport till Nordsvensk? Hjälp!!!

Jag tänkte precis detsamma men jag har inte heller nån erfarenhet av kallblod. Min f d häst var 172 och vägde 630. Normalbyggt halvblod.
+ Ninnurur

Jag tycker med det låter mycket. Min förra nordsvensk vägda 620 kg (vägd på klinik). Han var omkring 155-157 i mkh.

316190_10150295977507637_1040712391_n.jpg
 
Sv: Vad för transport till Nordsvensk? Hjälp!!!

Lägg till lite mer biff på det är du uppe i 750. Är väldigt individuellt skulle jag tippa.
 
Sv: Vad för transport till Nordsvensk? Hjälp!!!

Han ser ganska smäcker ut men bilden kanske luras (inte bara som i vältränad alltså utan "lättare" modell?) :)
 
Sv: Vad för transport till Nordsvensk? Hjälp!!!

Skulle nog säga "vanlig" bruksmodell med mycket muskler. Inte fet som många andra tyvärr är.


Har du vägt din häst på klinik?
 
Sv: Vad för transport till Nordsvensk? Hjälp!!!

Jag har en Dalavagnen -99, boogie, som är typat för 1500 kg och får lasta 830 kg, till min Nordsvensk Bruks på 160 cm (han väger ca 700 kg).
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska, förhoppningsvis, någon gång inom rimlig framtid köpa ett nytt (begagnat) släp. Behöver hjälp med tips! Jag kör nu en enaxlad...
Svar
4
· Visningar
738
Senast: Magnum
·
Utrustning Jag är nog inte den första som startar en sån här tråd men kanske finns ni hjälpsamma bukare som tycker det är kul med bilar :) Jag har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 377
Hästhantering Min underbara häst har visat sig ha ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa. När jag köpte henne för snart två år sedan åkte hon...
Svar
15
· Visningar
4 063
Senast: Korven
·
Utrustning Hej på er alla bukare! Jag skulle vilja be er om hjälp, jag fyller snart 18 och håller därmed på att ta körkort. Min familj äger en...
2
Svar
34
· Visningar
3 452
Senast: Larka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp