Vad gör man när man inte får tag på en person?

Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

KL

Jag har inte svarat på hans meddelande, fastän det är så mycket jag vill säga till honom. Men jag vill inte ta det över facebook.

Jag känner mig bara så j ä v l a dum. Jag har skickat ett meddelande till hans pappa. Jag har t.o.m övervägt att kontakt polisen. Och så har han hela tiden varit hemma hos sina föräldrar och fortsatt livet som om ingenting hänt. Fy fan, jag har aldrig känt mig så blåst.

Han lär får reda på att du sökt honom via föräldrar och vänner så det bör resultera i att han känner sig aningen dum.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Tycker inte du ska känna dig dum. Du var genuint orolig över vad som hade hänt, ingen annan av hans å dina gemensamma kompisar visste någonting och var oxå oroliga. Jag är bara glad om folk skulle kontakta mina föräldrar om jag helt plötsligt blev okontaktbar på över en vecka.

Det är han som ska känna sig dum över att han inte ens kunnde meddela vad som försegick i hans huvud och meddela att han levde.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Han lär får reda på att du sökt honom via föräldrar och vänner så det bör resultera i att han känner sig aningen dum.

Man kan ju hoppas men han verkar inte ha mycket till samvete överhuvudtaget. Vilken idiot.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

alltså...
Jag råkade ut för något liknande för många år sen, i övre tonåren. Dåvarande pojkvännen hade fått kalla fötter och löste det vuxet (not) genom att bara dra iväg och hålla sig borta. (före mobiltelefonernas tid...)
Nästa gång jag mötte honom så kunde jag inte hålla mig utan var väl ungefär lika vuxen när jag gav honom en rejäl örfil...
Vi var väl rätt kvitt efteråt :p
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

alltså...
Jag råkade ut för något liknande för många år sen, i övre tonåren. Dåvarande pojkvännen hade fått kalla fötter och löste det vuxet (not) genom att bara dra iväg och hålla sig borta. (före mobiltelefonernas tid...)
Nästa gång jag mötte honom så kunde jag inte hålla mig utan var väl ungefär lika vuxen när jag gav honom en rejäl örfil...
Vi var väl rätt kvitt efteråt :p

Jag känner också för att vara vuxen och gå till butiken och välta omkull hela hyllan med hans produkter. Vinäger för 100 euro och andra flaskor för 200 euro styck :p
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Det där meddelandet han skrev till dig är bara rent och skärt kvalificerat skitsnack.
Det är ingen idé att du försöker förstå honom för det finns ingen som helst logik i ett sådant beteénde.
Mitt råd till dig är att radera ut honom fullständigt ur ditt medvetande. Försök låtsas som om han aldrig existerat och prata absolut inte med honom om hur du känner det. Det förlorar bara du själv på.

Jag har oxå varit drabbad av en likadan idiot och försök uppskatta att du blivit av med honom för en sådan människa som han vill man inte känna över huvudtaget.

Själv har jag fyra katter ;)
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

I'm sure you also have realized throughout the whole time, that I was sometimes being quite passive...

Hur har han varit passiv när han ringt fleeera gånger per dag, sagt att han tycker om mig, gett mig alla hjärtans dag-present, sagt till hans vänner att han är lycklig som har mig...? :confused:

Han menar sexuellt.
Han tycker om dig men tänder inte på dig då hans ex fyller hans tankar.

Det verkar som att ni har litet problem med er kommunikation.
Man uttrycker sig olika om saker och ting även om man pratar samma språk.

Jag undrade länge varför en kille så gärna ville spela Baseboll med mig.
"I want to touch first base with you."
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Men det skall du inte göra.
Att reagera på att folk bara försvinner är sunt och mänskligt.

Det är alltid den som luras som bär skulden.

Håller med till fullo!!!

DU reagerade sunt och som en medkännande människa, HAN däremot spelade ojust och egoistiskt!!!

Jag anser att man inte ska behöva anta att människor är knäppa förrän de bevisar motsatsen....
Har iofs blivit djupt sårad många gånger pga det, men jag vill inte tro att människor är elaka...
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jag anser att man inte ska behöva anta att människor är knäppa förrän de bevisar motsatsen.... .

Det anser jag också.
Och jag blir lurad då och då.
Men det får jag leva med.
Min personliga vinst ligger i att jag kan respektera mig själv och stå för mina val.
Samt att jag kan leva fullt ut, för det mesta så blir jag ju inte lurad.
Och med träning så lär jag mig ju också att hantera lögner efteråt.

Jag blir inte så rolig att ha att göra med efter att man har lurat mig.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Det anser jag också.
Och jag blir lurad då och då.
Men det får jag leva med.
Min personliga vinst ligger i att jag kan respektera mig själv och stå för mina val.
Samt att jag kan leva fullt ut, för det mesta så blir jag ju inte lurad.
Och med träning så lär jag mig ju också att hantera lögner efteråt.

Jag blir inte så rolig att ha att göra med efter att man har lurat mig.

:bow::bow::bow:

Skriver under på varje ord!!!

Hur andra beter sig säger mer om dem än om mig...:idea:
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

KL

Jag orkar bara inte. Det känns som om jag inte är i min kropp, är inte närvarande. Går omkring som ett spöke.
Det var dumt av mig att lita på honom. Jag hatar mig för det. Även om det här inte blev långtvarigt, så föll jag för honom. Ordentligt. Det som hände i mig när jag såg honom första gången är det något som jag aldrig upplevt tidigare. Det hade ingenting med utseendet att göra. Det var bara som om en röst inom sa "det här är mannen jag vill leva resten av mitt liv med".

Jag orkar inte gå igenom det här igen. Jag kommer aldrig kunna lita på någon igen.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jag orkar inte gå igenom det här igen. Jag kommer aldrig kunna lita på någon igen.
Fast handlar detta verkligen om tillit till mänskligheten?

Jag håller med Inte_ung. Han hade en bra förklaring i sitt mail, han tänder inte på dig eftersom hans ex upptar hans tankar. Det är inte svårare än så.

Sen att han försvann och var okontaktbar var för att han inte fattade bättre och för att han inte visste hur han skulle ta upp det med dig.

Man alla män är ju knappast likadana.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jag förstår hur du känner.... Men som klyschan säger, tiden läker alla sår (även om det kan bli ärr kvar!)

Det finns massor av pålitliga och underbara människor, det gäller bara att släppa in dom i sitt liv!

Gick för några år sen igenom en otroligt tuff period då de två människor jag litade mest på "svek" mig. Inte för att de är dumma, utan för att de hanterade saker illa... De kunde inte bättre just då!

Just då bröt jag ihop, fullständigt! Trodde livet var slut i princip....

Men i efterhand, det gav mig en insikt om att det fanns så många underbara människor som faktiskt GÅR att lita på, och de finns, och kommer alltid att finnas, i mitt hjärta:love:

Ingen ny kärlek dock, men jag vet att det finns män därute med, som går att lita på...

KRAM till dig, tillåt dig att sörja, men tro ALDRIG att du agerat dumt!!!
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

KL

Jag orkar bara inte. Det känns som om jag inte är i min kropp, är inte närvarande. Går omkring som ett spöke.
Det var dumt av mig att lita på honom. Jag hatar mig för det. Även om det här inte blev långtvarigt, så föll jag för honom. Ordentligt. Det som hände i mig när jag såg honom första gången är det något som jag aldrig upplevt tidigare. Det hade ingenting med utseendet att göra. Det var bara som om en röst inom sa "det här är mannen jag vill leva resten av mitt liv med".

Jag orkar inte gå igenom det här igen. Jag kommer aldrig kunna lita på någon igen.

Varför är det dumt att lita på någon tills de visar motsatsen? Du kan ju inte träffa folk och från början MISSTRO dem? Hur många tror du vill hänga med dig då?
Och att falla för någon är en del av det härliga, hemska, underbara, skräckblandade som kallas kärlek. Att falla för någon är inte korkat utan bevisar att du tänker med hjärtat. Du vill väl knappast att kärlek ska bestå av kontroll, misstro, stelhet?
Att känna just det, att DENNA människa vill jag leva med, har jag faktiskt känt ett par gånger. Av olika anledningar blev det inte så. Nu efteråt ångrar jag inte att jag kände så (tillät mig fall) då utan är glad att jag föll för min nuvarande sedan 15 år.

Om du inte vågar så har du redan förlorat. Om du vågar och sedan förlorar har du ändå vunnit.
Kram!
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

KL

Jag orkar bara inte. Det känns som om jag inte är i min kropp, är inte närvarande. Går omkring som ett spöke.
Det var dumt av mig att lita på honom. Jag hatar mig för det. Även om det här inte blev långtvarigt, så föll jag för honom. Ordentligt. Det som hände i mig när jag såg honom första gången är det något som jag aldrig upplevt tidigare. Det hade ingenting med utseendet att göra. Det var bara som om en röst inom sa "det här är mannen jag vill leva resten av mitt liv med".

Jag orkar inte gå igenom det här igen. Jag kommer aldrig kunna lita på någon igen.

Det du ska ta med dig är känslan av att veta att du faktiskt kan känna just så för någon, du är kapabel att gilla någon så mycket att du kan känna att du vill dela livet med honom. Var stolt över att du kunde och vågade bry dig så mycket om någon.

Att han sen inte var kapabel att svara upp på det, det är hans bekymmer och inget du ska bära runt på. Det här hans ryggsäck, hans bagage, inte ditt.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

KL

Jag orkar bara inte. Det känns som om jag inte är i min kropp, är inte närvarande. Går omkring som ett spöke.
Det var dumt av mig att lita på honom. Jag hatar mig för det. Även om det här inte blev långtvarigt, så föll jag för honom. Ordentligt. Det som hände i mig när jag såg honom första gången är det något som jag aldrig upplevt tidigare. Det hade ingenting med utseendet att göra. Det var bara som om en röst inom sa "det här är mannen jag vill leva resten av mitt liv med".

Jag orkar inte gå igenom det här igen. Jag kommer aldrig kunna lita på någon igen.


jag tycker faktiskt många inkl du överreagerar...herregud karln fick ju frossa ( även om det var korkat att bara bli invisible man ) och han förklarar ju sig trots allt.....jag skulle kunna göra exakt samma sak faktiskt förutom att gå under jordens yta då...

Han kanske inte är så himla bra på att formulera känslor, men han behöver faktiskt inte vara en skitstövel ändå och du har iallafall fått ett bra svar och det är minsann inte alla förunnat att få ...
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Nä att inte fått något svar alls, det kan vara jävligt tungt att släppa... Been there...
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 003
Senast: ptr
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 047
Senast: mars
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 953
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 699
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp