Vad gör man när man inte får tag på en person?

Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

KL

Men seriöst. Om du verkligen tror han är i fara eller död, VARFÖR har du inte ringt polisen?? Du verkar ju övertygad om att något hänt, hade jag varit det så hade jag satt himmel och jord i rörelse för att ta reda på vad som hänt.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

KL

Jag umgicks med en av hans bästa kompisar ikväll. Hans kommentar? "Jag tror han är död. Alla viktiga människor verkar dö just nu."

Men vad är det för en konstig kommentar :confused::crazy:?? Man säger väl inte bara så om sin bästa vän utan att gå vidare med det? Det börjar mer och mer låta som om det är ett "speciellt" gäng du umgås med...
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Men vad är det för en konstig kommentar :confused::crazy:?? Man säger väl inte bara så om sin bästa vän utan att gå vidare med det? Det börjar mer och mer låta som om det är ett "speciellt" gäng du umgås med...


men vad vet vi ?? dom kanske har gått vidare med det :idea:
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Och jag tycker det verkar som att killen inte vill bli kontaktad, och att TS beteende börjar likna avancerad stalking.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Och jag tycker det verkar som att killen inte vill bli kontaktad, och att TS beteende börjar likna avancerad stalking.

Hur kan du tycka det då inte ens hans kompisar får tag på honom ??
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Han lever. Och jag blev nyss dumpad över facebook. Seriöst, hur ska jag någonsin kunna lita på en kille igen? Jag hade nog svårt med det innan, men jag kände mig säker med honom och kände att jag kunde lita på honom. Och så gör han såhär.
Dagen innan han försvann frågade han om vi skulle gå på bio nån dag. När det blev vår skulle vi åka till hans hemstad och gå på vinprovning. Vi skulle gå på fotbollsmatcher i sommar. Och allt var hans idéer. Och så ändras allt över en natt, tydligen.

Jag är arg och ledsen och uppgiven. Jag orkar inte :(
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

harligt att han lever och sorry om dumpningen.. verkligen trakigt att han inte kunde vara man nog att saga det tilldig direkt.. kanske hans "besok" over weekend ngn vecka sedan var en gammal flamma och han behovde tid att smalta allt.. jaja man kan spekulera och tanka om och om igen. men den har pajasen ar inte vart det over huvud taget.. delete honom pa facebook, umgas med dina kompisar och nar det ar dags komer du att finna den som du vill vakna upp med pa morgonen for resten av ditt liv. Skont i alla fall att han lever.. och trakigt att du skall ma sa daligt.. traffar du honom sa ignorera totalt.. han ar inte vard din uppmarksamhet.. hang tight...
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Var har han varit den här tiden då? Eller har hans vänner bara spelat med?

Inget folk jag skulle vilja ha i min bekantskapskrets isåfall.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Han lever. Och jag blev nyss dumpad över facebook. Seriöst, hur ska jag någonsin kunna lita på en kille igen? Jag hade nog svårt med det innan, men jag kände mig säker med honom och kände att jag kunde lita på honom. Och så gör han såhär.
Dagen innan han försvann frågade han om vi skulle gå på bio nån dag. När det blev vår skulle vi åka till hans hemstad och gå på vinprovning. Vi skulle gå på fotbollsmatcher i sommar. Och allt var hans idéer. Och så ändras allt över en natt, tydligen.

Jag är arg och ledsen och uppgiven. Jag orkar inte :(

:( Vilken fegis :mad: ...skitstövel t om ...:mad::mad:

Inte nog med o bli dumpad på fb så skrämmer han livet ur folk också ....

..sen kan man väl inte hjälpa om känslorna försvinner, men man gör inte på det viset
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Han lever. Och jag blev nyss dumpad över facebook. Seriöst, hur ska jag någonsin kunna lita på en kille igen? Jag hade nog svårt med det innan, men jag kände mig säker med honom och kände att jag kunde lita på honom. Och så gör han såhär.
Dagen innan han försvann frågade han om vi skulle gå på bio nån dag. När det blev vår skulle vi åka till hans hemstad och gå på vinprovning. Vi skulle gå på fotbollsmatcher i sommar. Och allt var hans idéer. Och så ändras allt över en natt, tydligen.

Jag är arg och ledsen och uppgiven. Jag orkar inte :(

Men ursäkta! Han hade dessutom fått med sig hela sin bekantskapskrets och släkt på det hela?

Sjukt mysko lirare! Aldrig hört talas om tidigare, det är nog bara att skatta dig lycklig att du slipper honom
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Inte för att vara sån men hur vet du att det är han när det är över Facebook? Den kan ju vara någon som tagit över den? Eller sa han saker så du är säker på att den är han? Om det är det så är det hela galet sjukt skumt! Vilken jäkla jubelidiot, var mest glad att du slipper honom än ledsen över att han dumpade dig....
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Oroa dig inte. Jag tror knappast att chansen är särskilt stor att du råkar på en sådan typ igen. One-of-a-kind... :mad:

Tyvärr är det inte första gången det här händer mig. Mitt ex skulle bjuda ut mig på middag en kväll - istället kom han hem till mig och gjorde slut med mig. Sa att han aldrig skulle kunna älska mig och att det vi hade tillsammans aldrig var äkta från hans sida. Och bara några dagar innan hade vi pratat om att flytta till Sverige.

Mitt andra ex som jag var tillsammans med i nästan fem år (var förlovade och hade bostadsrätt ihop) hade lämnat en lapp på köksbordet en kväll där han förklarade att han inte ville mer.

Och så alla andra killar som jag dejtat en kort period och sen berättat för mig att jag inte är bra nog.

Jag tror det är dags för mig att köpa en katt.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Var har han varit den här tiden då? Eller har hans vänner bara spelat med?

Inget folk jag skulle vilja ha i min bekantskapskrets isåfall.

Det hade jag med gärna velat veta om jag varit ts! Plus en hel del mer.

Ts, vänd inte detta mot dig själv nu. Att han är som han är och gör som han gör mot dig har inget med dig att göra.

Sickos som behandlar andra som skit är inget att ha ändå. Man får ont av dom förr eller senare, sån är lagen om sickos.

När man lärt sig den läxan så kan det bli hur bra som helst med nån normal människa.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Men ursäkta! Han hade dessutom fått med sig hela sin bekantskapskrets och släkt på det hela?

Sjukt mysko lirare! Aldrig hört talas om tidigare, det är nog bara att skatta dig lycklig att du slipper honom

Nja, han skrev att han behövde en paus från allt och alla ett tag.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Kan det inte vara så att du lite grann söker dig till fel sorts människor iom att du inte själv mår helt bra jämt?
Det är ju ganska vanligt att man gör så. Tyvärr blir det sällan sunda, lyckliga och hållbara relationer av det.

Been there, done that, bought the t-shirt själv.. Inte såna som varit as mot mig. Men väl såna som inte varit bra för mig. Både killar och vänner..

När man inser sitt eget värde, mår bra och är trygg i sig själv brukar dels ens "kriterier" ändras och man brukar dels själv vara stabilare att vara tillsammans med.

Jag tror inte du behöver ge upp kärleksdrömmar och bli catlady. Men kanske fokusera på att själv må bra före du ger dig in i relationer. Och då menar jag inte genom att dejta, prestera bra på jobbet, slimma ner sig, träna upp sig eller allt man kan göra för att få feedback UTIFRÅN på att man är bra. Utan bara bli ok och nöjd med den du är, utan prestationskrav av ngt slag. Inse att DU är bra nog..
Det finns ju människor som är elakare, mer korkade, tråkigare, fulare, tjockare, smalare etc etc som är i lyckliga förhållanden.
Så att just du skulle ha det omöjligt där tror jag inte.
Men jag tror att man ibland är en omedveten "shit-magnet" tyvärr.
Man kan antingen må för dåligt själv, tro man är värd det, vara omedveten om såna signaler eller så är man för snäll och vill hjälpa alla.

Den här killen verkar ju tyvärr inte varit så stabil. Kanske inte menar att vara elak. Men resultatet blir ju liksom lite shitty iaf.
Så lägg inte det här på dig själv i form av att du skulle vara för trist eller ngt. Se det bara som att du behöver öva upp din skit-radar..
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Här kan ni få läsa vad jag vaknade upp till idag:

"Hey! First of all, I'm terribly sorry for being unreachable over the last days. I had some very eventful, exhausting and also tiring last weeks and I kind of needed some time away from everything in order to calm down and get back on my feet. I know I should have given you a little more information and I feel really bad for leaving you completely in the cold about my actions.
But somehow everything happening around me took a little more of my energy than I had planned.
I spend a lot of my time learning, organizing stuff for university / family / friends, working at home...
That was one component giving me quite a lot of stress and also causing me some trouble.

The other thing, that gave me even more to think about was our current situation. Basically at first I just wanted to take one or two days to figure out some things, but somehow when I then drove home to styria everything got delayed and I got so distracted by so many things going on there, that the whole timespan became longer and longer. (giving me even more worries because I really have a bad conscious).

The thing I realized throughout those days is, unfair and bad as it may sound, that I really am not ready to be in any kind of relationship right now. This hurts a lot since I really and honestly do care about you a lot, and I think you are an amazing, awesome and fun person... The time we spent together was always funny and great – yet still, I'm sure you also have realized throughout the whole time, that I was sometimes being quite passive...

At first I thought, that by taking it slow it might really work but over the time I just realized, that I was still not ready yet to commit to a new relationship.
I talked about it a lot with Sebastian and we both kind of came to the same explanation...
Even though it is already about a year, that my ex and me split up, we were still in regular contact... (we split up in a good way, staying good friends all the time after that) It was a nice thing, to still be able to talk as friends – but also a nasty thing - since, as I realized, it made it impossible to completely end this chapter...
Somehow my last relationship (which did last 3 years) is still present in the back of my head and interferes with my ability to start anything serious and new...
So for me the thing I need to do now, is try to solve that thing out completely because I am quite sure, that I am not able to make any progress in any relationships as long as I carry that weight around with me.
I am sorry, that you have to suffer under my past and the difficulties I have right now and I hope, that you are not too mad about all that...

Once again I want to apologize for the way I acted in the past days and I hope you can understand me at least partially..."



I'm sure you also have realized throughout the whole time, that I was sometimes being quite passive...

Hur har han varit passiv när han ringt fleeera gånger per dag, sagt att han tycker om mig, gett mig alla hjärtans dag-present, sagt till hans vänner att han är lycklig som har mig...? :confused:
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Tänk hur han hade varit om han inte var "så" passive :angel:

En stor kram till dej och ge inte upp drömmen om ett bra förhållande (pekar uppåt til tuaphua's inlägg.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Ska jag vara helt ärlig tycker jag att det där mailet är manipulativt. Det är designat så att han kan ursäkta sig själv och få sig själv att må bättre över att han uppfört sig dåligt. Samtidigt som det försöker trycka på dina känslor till att tycka synd om honom, få dig att känna dig som att du har pushat medans han var oskyldig.

Du får en stor kram från mig. Och kom ihåg du är inte den enda personen som inledde detta.
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 985
Senast: ptr
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 045
Senast: mars
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 948
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 693
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Resultat på HD-röntgen
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp