Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Vi var iväg för att uträtta några ärenden igår och hade med farmor som stöd. När vi kom hem sa vi ändå att vi kom ihåg nu varför vi brukar undvika att ta med barnen till affärer 😅 Det gick ändå hyfsat, men inte direkt smidigt trots tre vuxna på två barn.

I alla fall så fick barnen varsitt gosedjur av farmor, varsin Paw patrol-hund med tomteluva och stickad tröja som de sålde ut på Rusta. En Marshall och en Skye som de valde själva och var så nöjda med. Innan dagens slut hade både Marshall och Skye varit ner och vänt i en snöig grusig pöl (samma pöl men olika tillfällen med tillhörande sammanbrott) så Marshall hade blöta och smutsiga tassar och Skye var genomblöt om öronen, Marshall var dessutom inne i duschen och vände och fick lite extra vatten på sig 😂 Båda hundarna sov såklart i sängen med hela familjen sen :up:
 
Åhh, jag har bokat in mig och barnen på Kolmården om tre veckor, ser/såg fram emot det med skräckblandad förtjusning ( :p ) men nu kom en kalasinbjudan till vad som låter som ett jätteroligt kalas från en av stora barnets allra bästa vänner samma lördag... :(

Kolmården gick inte boka om, bara avboka, så nu får vi väl resonera hemma om vad som känns roligast... Svårt! Barnen är nog glada oavsett men jag har ju längtat jättemycket efter det här. Å andra sidan finns Kolmården kvar och vi har årskort och kan därför åka när vi vill senare i år...
 
Åhh, jag har bokat in mig och barnen på Kolmården om tre veckor, ser/såg fram emot det med skräckblandad förtjusning ( :p ) men nu kom en kalasinbjudan till vad som låter som ett jätteroligt kalas från en av stora barnets allra bästa vänner samma lördag... :(

Kolmården gick inte boka om, bara avboka, så nu får vi väl resonera hemma om vad som känns roligast... Svårt! Barnen är nog glada oavsett men jag har ju längtat jättemycket efter det här. Å andra sidan finns Kolmården kvar och vi har årskort och kan därför åka när vi vill senare i år...
Vad svårt!
Men gick det att avboka kan ni väl göra det och åka lite senare? Svårare om det inte går att avboka alls.

Vi ska dit nästa helg 😃
 
Åhh, jag har bokat in mig och barnen på Kolmården om tre veckor, ser/såg fram emot det med skräckblandad förtjusning ( :p ) men nu kom en kalasinbjudan till vad som låter som ett jätteroligt kalas från en av stora barnets allra bästa vänner samma lördag... :(

Kolmården gick inte boka om, bara avboka, så nu får vi väl resonera hemma om vad som känns roligast... Svårt! Barnen är nog glada oavsett men jag har ju längtat jättemycket efter det här. Å andra sidan finns Kolmården kvar och vi har årskort och kan därför åka när vi vill senare i år...

Åhh, jag har bokat in mig och barnen på Kolmården om tre veckor, ser/såg fram emot det med skräckblandad förtjusning ( :p ) men nu kom en kalasinbjudan till vad som låter som ett jätteroligt kalas från en av stora barnets allra bästa vänner samma lördag... :(

Kolmården gick inte boka om, bara avboka, så nu får vi väl resonera hemma om vad som känns roligast... Svårt! Barnen är nog glada oavsett men jag har ju längtat jättemycket efter det här. Å andra sidan finns Kolmården kvar och vi har årskort och kan därför åka när vi vill senare i år...
Mina barn går på många kalas, jag känner att det är omöjligt att ta hänsyn till alla så hade åkt till Kolmården som planerat om det var vår familj. Har vi inte andra planer får de självklart gå på alla kalas de blir bjudna på, har vi redan gjort andra planer när de blir bjudna brukar vi inte planera om. Jag hade nog inte gett ett litet barn möjlighet att välja utan bestämt det jag tror mest på själv. Tänker ändå rätt stort beslut lägga på liten person :)
 
Mina barn går på många kalas, jag känner att det är omöjligt att ta hänsyn till alla så hade åkt till Kolmården som planerat om det var vår familj. Har vi inte andra planer får de självklart gå på alla kalas de blir bjudna på, har vi redan gjort andra planer när de blir bjudna brukar vi inte planera om. Jag hade nog inte gett ett litet barn möjlighet att välja utan bestämt det jag tror mest på själv. Tänker ändå rätt stort beslut lägga på liten person :)
Jag har inte sagt att min sexåring ska få fatta beslut om det här?
Jag skrev resonera. I min värld betyder det att prata om de två alternativen och att jag som vuxen försöker förstå hur han känner och sen avgör vad som är bästa lösningen.

Min son går inte på speciellt många kalas för övrigt. Kanske 2-4 kompiskalas per år ungefär, även om det kanske ökar framöver när de börjar skolan.
 
Vad svårt!
Men gick det att avboka kan ni väl göra det och åka lite senare? Svårare om det inte går att avboka alls.

Vi ska dit nästa helg 😃
Det paket vi bokat nu (antagligen samma som ni ska på) finns ju inte kvar sen, så det är ju nu eller inte alls. Senare i år är parken öppen som vanligt och då kan vi såklart åka på det istället.
 
Det paket vi bokat nu (antagligen samma som ni ska på) finns ju inte kvar sen, så det är ju nu eller inte alls. Senare i år är parken öppen som vanligt och då kan vi såklart åka på det istället.
Aha, låter rimligt.

Jag gillar ju lågsäsong och inte så mycket folk så tyckte innan de öppnade för påsk lät toppen :o
 
I veckan både upp- och överlevde jag en av mina värsta föräldrarelaterade skräcker (ej medräknat sjukdom och olyckor förstås). Jag åkte tåg ensam med båda barnen (2 år respektive 3 månader), och när det var mindre än 30 min kvar så blir tåget ståendes och vi får info om att det varit en olycka längre fram och att det är oklart när vi kan få köra vidare. Åh den stressen, fy fan. När vi efter en kvart fick info om att de skulle släppa på längre fram om en timme så ringde jag min man och bad honom börja köra mot orten där vi stod. Under tiden var jag sjukt glad över min föräldrainstinkt som hade gjort att vi kommit till stationen i så god tid att jag hade hunnit in på pressbyrån och köpt en påse nödfallschips. Den hivade jag fram nu och 2-åringen (som var nära sin sovtid) blev väldigt nöjd. Sen efter ytterligare en kvart ropar de ut att vi strax kan börja köra igen, så fick ringa min man och be honom vända. I slutändan blev vi "bara" 40 min sena (ifs illa nog när man räknar ner varje minut), båda barnen var nöjda hela resan och jag dog inte av stress. Kan dock ha väst till min man sen att jag  aldrig kommer åka tåg igen.
Bra jobbat! Tittade på tåg till Göteborg för familjen i påsk, brukar kunna gå att åka utan byten härifrån men nu var minsta antalet byten två och trots att jag har med mig maken kände jag att det blir övermäktigt med två barn varav en ettåring så det blir bil istället 😅
 
Barnen är här ♥️ Älskar att hämta dom på förskolan, lilla möter alltid vid grinden och ropar "min mamma, min mamma!"
Lilla är inte så liten längre, insåg idag att hon använder i princip fullständiga meningar och berättar vad som hänt på förskolan under dagen :o vad hände med min bebis?!

Stora och jag ska ta tag i renovering a6mitt gamla dockskåp i veckan, planen är att måla om utsidan först. Han föreslog röd fasad och regnbågsfärgat tak, kan bli kul det här 😂
 
Haha, satt och rensade bland alla alster och såg dessa två. Rit-utvecklingen på exakt ett år 🤣 Den första Chase är från slutet av februari förra året, den andra Chase från 1 mars i år 😅

Galet vad som kan hända på så kort tid, man märker det ju inte själv när det sker successivt!
 

Bifogade filer

  • 20240309_211206.jpg
    20240309_211206.jpg
    197,4 KB · Visningar: 85
Haha, satt och rensade bland alla alster och såg dessa två. Rit-utvecklingen på exakt ett år 🤣 Den första Chase är från slutet av februari förra året, den andra Chase från 1 mars i år 😅

Galet vad som kan hända på så kort tid, man märker det ju inte själv när det sker successivt!
Wow vad duktig hon är!
 
Haha, satt och rensade bland alla alster och såg dessa två. Rit-utvecklingen på exakt ett år 🤣 Den första Chase är från slutet av februari förra året, den andra Chase från 1 mars i år 😅

Galet vad som kan hända på så kort tid, man märker det ju inte själv när det sker successivt!
Imponerande! Även om första också var ganska imponerande med den konsekventa färganvändningen 😁

Jag imponeras av min lilla (2,5) som ritar mycket mer koncentrerat och motiverat än storebror haft tålamod att göra. Oftast är det bara streck hit och dit men när hon vill kan hon rita både hjärtan, stjärnor mm. Det är oavsett när/hur det sker så himla häftigt att få en teckning och märka utvecklingen ♥️
 
Simhallen med barnen idag, riktigt lyckad utflykt på det stora hela. Stora är som fisken i vattnet och lilla vågar mer och mer. Lyckades dock (antagligen) glömma lilla Es bästa gosedjur där... Sist var det min mobil som blev glömd i hetsen när man ska hem, nu gosen så det var ju mindre jobbigt för mig men mer för henne. Hon har flera liknande men den vi glömde är helt klart bäst så det var lite jobbigt här en stund ikväll :crazy: Och svårt att förklara för en 2,5åring som försöker med precis allt... "Mamma! Gå bilen! Kolla ute! Ringa pappa! Hitta Pessis!" (=bästis) 💔

Undrar om vi någonsin lyckas åka dit utan att det blir kaos efteråt 🙈
 
@FeatherCloud Åh nej! Stackars lilltjejen då. Hoppas lilla bästisen kommer till rätta ❤️. Vår dotter har ett gosedjur som hon bara inte klarar sig utan, den absoluta favoriten. Vi har tre stycken :D. En på förskolan, en hemma och en backup. Har varit perfekt även när hon kräkts på den vi har här hemma, bara att fiska fram backupen 😅.

Tyvärr har hon också börjat behöva tre kaningosedjur när hon sover och de har vi bara en av vardera. Tufft häromkvällen när den minsta kaninen var på vift nånstans i lägenheten och vi sprang runt som galningar och letade 😅.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 020
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
954
Senast: Humla
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 198
Senast: Praefatio
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 808
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp