Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

@FeatherCloud Åh nej! Stackars lilltjejen då. Hoppas lilla bästisen kommer till rätta ❤️. Vår dotter har ett gosedjur som hon bara inte klarar sig utan, den absoluta favoriten. Vi har tre stycken :D. En på förskolan, en hemma och en backup. Har varit perfekt även när hon kräkts på den vi har här hemma, bara att fiska fram backupen 😅.

Tyvärr har hon också börjat behöva tre kaningosedjur när hon sover och de har vi bara en av vardera. Tufft häromkvällen när den minsta kaninen var på vift nånstans i lägenheten och vi sprang runt som galningar och letade 😅.
Ja det är smart att ha flera. Lilltjejen har fastnat för typiska snuttefiltar/"dinglisar" och hela livet accepterat och gillat ett gäng olika. Hon har två nyckelpigor, två kaniner och en giraff som alla är hennes mycket kära. Senaste veckorna har dock giraffen seglat upp som klar favorit och det var den som försvann idag... Finns ju nya att köpa så ingen panik om den inte hittas, och det gick utmärkt att somna med kaninerna som sällskap, men ändå surt såklart. Storebrors mest älskade gose var/är en nalle som slutat säljas, det var otaktiskt :cautious:
 
@FeatherCloud Ja, har de flera som duger så är det ju omöjligt att köpa fler av allt. Vi har just av favoriten för att det vore KÖRT om den försvann, alla andra gosedjur är det mer lugnt med. Skönt att hon kunde somna i alla fall!

Storebrors mest älskade gose var/är en nalle som slutat säljas, det var otaktiskt :cautious:
:nailbiting:
 
Simhallen hade inte fått in någon upphittad gose... 😐 Har beställt en ny likadan men funderar ändå på att åka till simhallen och dammsuga vägen mellan parkeringen och entren 🙈 Hej curlingmamma...
 
Fullt normal mamma.
Här annonseras det i lokala facebook-gruppen också.
Man kan också lyfta på simhallsväskan där den ligger i hallen :angel: 🙈 Fick en ingivelse när jag gick en promenad på lunchen om att jag behövde undersöka väskan lite noggrannare, och den låg inte i men under! Nu blir lilla E glad, och jag får en reservsnutte till lilla E till nästa gång 😁
 
Senast ändrad:
4åringen har ont i en tand, han är ledsen och sover dåligt sen ngt dagar. Kan inte se ngn trasig tand och inga nya på gång.
Ringde tandläkaren och dom är överfulla och kunde inte ge sonen ngn tid men skrev upp honom, om ngn lämnar återbud ringer dom oss. Hoppas det blir snart.

Men barnen är roliga, han och 6åringen pratade om Karius och Baktus och 4åringen funderade på hur dom gör, bajsar och kissar dom i hans mun?
 
Fortfarande har ingen tandläkare hört av sig och min son har ont.
Hade jag varit tandläkare hade jag börjat jobba lite tidigare eller jobbat lite längre en dag för att hjälpa ett litet barn som har ont 😔
 
Min lilla 1,5-åring har åkt på något magvirus verkar det som och det ger sig inte riktigt. Fjärde dagen i rad idag som hon kräks upp
frukosten för att sen vara väldigt sparsam med ätandet resten av dagen. Lös i magen har hon varit också. Märks på blöjorna att hon kissar mindre än vanligt och mindre energi än vanligt. Hoppas hoppas det ger sig snart ❤️‍🩹
Förutom att jag tycker synd om henne blir jag själv smått deprimerad av att inte kunna lämna hemmet (annat än för några rundor i vagnen/trädgården men är så trött på trädgården så det hjälper inte mycket haha).
2,5 vecka kvar nu av mina föräldraledighet innan jag börjar jobba. Väldigt mixade känslor, kan verkligen se fördelar med att komma ut i arbetslivet igen och vet att jag kommer gilla det men kommer också sakna denna tiden. Just nu kan jag ju sen en del fördelar dock haha 😜
 
Idag kom lilla Es reservsnutte på posten. Originalet hittade jag ju så då kunde jag jämföra, tror ni hon skulle märka skillnad om jag bytte ut den? 😅
PXL_20240313_165556382.jpg
Men också, tänk så älskad den lite grå och slitna snutten är ♥️
 
2,5-åringar alltså. Imorse blev hon arg av okänd anledning och kastade en grej på golvet "oj, du verkar arg, är du arg?" frågade jag.
NÄÄÄÄÄÄÄÄÄJ! :rage::rage::rage: vrålade lilla E tillbaka.

Åååkej.

Men ikväll såg vi ett barnprogram från ur Play på youtube, och varje gång det blev reklam mellan klippen suckade hon och sa "Ååååh nej!" på ett väldigt gulligt sätt 😁
 
Är i Örebro hos min mor med barnen. Far är också här. Har varit på häxvandring på slottet med sjuåringen och lämnade tvillingarna hos mor. Sjuåringen tyckte att det var väldigt spännande att åka buss och väl på slottet var hans klasskompis där! Vi bor sex mil bort, så ingen evighet men ändå komiskt att man hamnar på samma ställe 😅
 
Är i Örebro hos min mor med barnen. Far är också här. Har varit på häxvandring på slottet med sjuåringen och lämnade tvillingarna hos mor. Sjuåringen tyckte att det var väldigt spännande att åka buss och väl på slottet var hans klasskompis där! Vi bor sex mil bort, så ingen evighet men ändå komiskt att man hamnar på samma ställe 😅
Har funderat på att åka till Örebro slott. Var det bra tycker du?
 
Har funderat på att åka till Örebro slott. Var det bra tycker du?
Nu var vi bara på häxvandringen, de har drakutställning på barn för dagtid också. Går man både på häxvandring och utställningen tror jag det är mer värt! Häxvandring var hyffsad och vi var ju ändå i staden, men att åka en bit för bara den tror jag är lite väl 😅
 
Nu var vi bara på häxvandringen, de har drakutställning på barn för dagtid också. Går man både på häxvandring och utställningen tror jag det är mer värt! Häxvandring var hyffsad och vi var ju ändå i staden, men att åka en bit för bara den tror jag är lite väl 😅
Det är drakutställningen jag funderat på, men då kanske det kan vara bra om det finns nåt mer kul samtidigt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 020
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
954
Senast: Humla
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 198
Senast: Praefatio
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 808
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp