Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glömde skriva det, ett av bifynden på DT = flertalet utläkta revbensfrakturer 😅

Fick se hela alltet av min insida både uppifrån och från sidan och förutom att beskåda revbensbrotten och det eländiga revbensfästet som slets loss så passade jag givetvis på att spana in knasterryggen också, så nu har jag beskådat knastret i egen hög "person" minsann :sneaky:

Tror revbenen nämndes enbart för att det är såpass många läkta brott = väckte nog lite uppmärksamhet :o
 
Mår fortfarande illa, en hel vecka nu. Ackompanjeras fint av smärtor i magen som går från ”meh, obehagligt” till ”men fy fan döda mig.”
Typ.
Magkatarr? Digerdöden? Ingen vet.

Släpade iväg mig och sjukt barn till apotek och inhandlade omeprazol till mig och flytande Alvedon till honom. Passade på att dra ett varv på affären samtidigt och köpte hem proviva. Och bananer, för det ska tydligen vara bra vid ev magkatarr? Ingen aning. Upptäckte dock att min fruktallergi numera även inkluderar banan också, så är nu delvis skinnflådd(?) och öm i munnen efter intag. Härligt värre. :up:

Köpte också julskinka eftersom den var på finfint medlemspris. Så nu ligger en i kylen och väntar på veckan före jul, och en har griljerats och står och svalnar. :d
 
Kan tänka mig att det kan vara en varningsflagg för misshandel?

Förmodligen ringde nån alarmklocka hos rtgläkaren, men inte på hc eftersom alla frakturer från -15 fram tills nu finns dokumenterat i min digitala journal (övrigt finns väl begravt i nått pappersarkiv) och det har alla gånger varit helt solklart att frakturen kommit pga kraft inifrån och inte utifrån.

Bara två som renderat synligt blåmärke på utsidan faktiskt. Det avryckta fästet (blaffig blåmärke under bröstet) och senaste revbensfrakturen som gav ett väldigt tjusigt revbensformat blåmärke.

Dock fascinerande att se sig själv i genomskärning sådär.
 
Inte vara ledsen för det @parellikusken

Tantskrället har ju levt i snart 52 år, växte upp (och jobbat) på häststuteri, har haft egna hästar utöver "jobbet" och har varit bonde = kroppen har fått diverse skador från ca allt stordjursrelatetat jag gjort i mitt liv 😁
För att inte tala om allt annat i skadeväg som gett kvarstående mer eller mindre problem 🙈

15 eller 51, jag fortfarande jag.
Dvs gör först - känn efter sen, är lite jag i ett nötskal av födsel och ohejdad vana 😅

Livet är till för att levas till fullo och jag ångrar inget 🤗
 
Trappan upp till vinden är nästan klar :) ! Jag hann precis hem i tid för att se hur det såg ut, och det fattas nog bara räcke nu. Blir fint :) !

Handlade innan jag åkte hem, och Lidl hade bra pris på sådana där revben som man slänger i ugnen en liten stund för att värma. Alltså färdigkokta. Hur möra som helst och mycket gott kryddade :) !

Har fortfarande inte fått min sista kursuppgift betygsatt. Förvånar mig inte om läraren vänder på ordningen så jag med efternamn som börjar på B hamnar i princip sist i turordningen... Ja, jag hade en annan kursledare som gjorde så, och det känns lite bittert när man i sin ungdom alltid hamnade sist med det gamla efternamnet som började på P... Är det ALDRIG min tur att vara först liksom... :cautious::D
 
Funderar på att investera i en eltandborste. Fått för mig att det vore bra. Vi får väl se.

Är sjukt trött nu, vill bara gå och lägga mig. Men det är kanske lite väl tidigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 318
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
67 355
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 518
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
62 823
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp