Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Prisa Gud jag är vid liv! Kan tom gå/stå upp men är fortfarande i formen av en fällkniv.
Kan fortfarande inte behålla någon fast mat men kan dricka (tyvärr inte vin dock 😅 )

Ungdomliga grannen var glad att jag är hemma igen och påminde mig om en annons hen sett på en försvunnen pensionär där det stod som kännetecken "xxx går framåtlutad som en fällkniv". Hen menade att om jag försvinner så vore det bra att eftersöka mig med denna beskrivning!
 
Har spelat 150 timmar och är snart klar med min första omgång med spelet. 😅 Direkt när jag är klar så ska jag börja om från början och spela som en "ond" karaktär eftersom att alla val man gör, ändrar på hur spelet är.
Åhå. Finns potential. Ska spanas in i butiken sedan. Tack. 👌
 
Sitter i soffan. Har precis ätit frukost. Ute har de sopat bort snön från trappor och sandat lite. Känner mig alltid lika dum som avskyr det, men för mig är smutsiga hundtassar ett större problem än eventuell is. Samtidigt som jag ju såklart inte vill att andra ska halka... Jag vill nog bara bo på ett varmare ställe helt enkelt. Eller i en liten villa med stor egen tomt så att jag själv får bestämma hur det är utanför ytterdörren.

Har också hunnit fundera lite på hur olika sambon och jag är på vissa punkter, och hur fånigt bra vi kompletterar varandra egentligen. Tex är han jätteduktig på att direkt plocka undan efter maten, diska osv men är å andra sidan är inte van vid att dammsuga. Han har aldrig bott med hund på riktigt och hos hans föräldrar hade de städare som kom regelbundet och ordnade sådant. Jag å andra sidan kan helt missa disk i.. evigheters evigheter. Men dammsuga och hålla golven rena, det är jag smått pedantisk med. Det är väldigt skönt.

Maken har alltid avskytt kok som inte stadas direkt ... Jag avskyr att stada kok direkt efter att man atit och tar garna hand om det nasta dag vid lamplig tidpunkt. Vi passar mycket bra tillsammans! :)

Kokar marmelad på gröna tomater.

Jag gjorde tomat sylt i helgen, men hade i lite val mycket chili flakes. I dag ska jag gora mer utan chili flakes :angel: och tankte mig en middag med en "cubana". En kubansk smorgas som har en kortare resa i stekpannan och till den portabello fries med tomat sylt till.
 
Harom dagen nar jag hoppade in pa en av vara mataffarer i stan, Albertson's sa stod nagra leksaker pa ett bord med extra pris. Jag hade nog inte ens lagt marke till det om det inte varit for den mest undarbara Yoda, precis lagom stor att vara kramvanlig for en 4-aring.

I gar nar 4-aringen hade sitt fodelsedags kalas fick lillebror Yoda och han blev sa foralskad. Hans storasyster fick massor av fantastiska presenter, men lillebror tyckte att han fatt det absolut mest fantastiska.

Den lille gar pa en forskola som hade en "Thanksgiving vagg" dar de fick rita och nagon skrev vad de sa, "Jag ar sa tacksam over ..." Den lille Bjornen var sa tacksam over sina Starwars toys. Hans far visade bilden nar han hade fatt Yodan. Den har farmorn far helt enkelt ta och hitta nagra fler starwars presenter till jul. :heart
Screen Shot 2023-11-20 at 5.17.10 AM.png
 
Sitter på café och unnar mig lyxlunch i form av sötpotatistoast med getost och chili-chutney :d Jag var inte alls säker på att det var det här jag var sugen på, men fy vad gott det är! Ska snart ta itu med nästa arbetsuppgift men kan faktiskt unna mig att ha paus en stund till då dagen (hittills) inte varit alls lika stressig som jag befarade att den skulle vara. Skönt!
 
Har spelat 150 timmar och är snart klar med min första omgång med spelet. 😅 Direkt när jag är klar så ska jag börja om från början och spela som en "ond" karaktär eftersom att alla val man gör, ändrar på hur spelet är.
Själv har jag 114 timmar och är inte ens i närheten klar med BG3 :angel:
Mvh måste upptäcka allt, titta på allt, prata med alla, övertala alla att göra som jag vill/döda sig själva så jag slipper och stjäla allt av värde från allt och alla :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 192
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 128
Senast: MJLee
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
81 82 83
Svar
1 658
· Visningar
47 067
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
60 770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp