Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i soffan. Har precis ätit frukost. Ute har de sopat bort snön från trappor och sandat lite. Känner mig alltid lika dum som avskyr det, men för mig är smutsiga hundtassar ett större problem än eventuell is. Samtidigt som jag ju såklart inte vill att andra ska halka... Jag vill nog bara bo på ett varmare ställe helt enkelt. Eller i en liten villa med stor egen tomt så att jag själv får bestämma hur det är utanför ytterdörren.

Har också hunnit fundera lite på hur olika sambon och jag är på vissa punkter, och hur fånigt bra vi kompletterar varandra egentligen. Tex är han jätteduktig på att direkt plocka undan efter maten, diska osv men är å andra sidan är inte van vid att dammsuga. Han har aldrig bott med hund på riktigt och hos hans föräldrar hade de städare som kom regelbundet och ordnade sådant. Jag å andra sidan kan helt missa disk i.. evigheters evigheter. Men dammsuga och hålla golven rena, det är jag smått pedantisk med. Det är väldigt skönt.
 
Felanmälde mitt värmesystem. Det går ingen värme från pannrummet till huset. Ackumulatortankarna är varma. Men värmen stannar där.
Rörmokaren kunde inte lova hjälp idag. Brrr.

Tur jag har kökspannan som jag kan brassa värme i. Det är ett himla bärande av ved för den här feberkroppen. Man jag är hemma, kan elda och jag har varmt :up:
 
Åkte ifrån min plånbok i morse och upptäckte det inte förrän jag redan kört hemifrån och ingenstans jag stannade till tog de Swisch, så min "frukost" blev ingen macka som tänkt utan 1 liter vatten och två stora muggar kaffe. 😳

Nåja, jag hade en liten lunch med mig som jag åt vid 09 som frukost. Sen ska jag nog göra en beställning på nätet och åka och hämta en lunch istället. Det är rätt mycket dag kvar innan jag är hemma i em/kväll och det första jag ska göra då är att åka förbi hästarna och fodra + vattna.
 
Frisk luft inomhus på vintern i Norrland kommer med vissa... Svårigheter 😅
Vi hade inga tilluftsventiler i mitt föräldrahem (norra Norrland), förutom i skafferiet. Vet inte hur de löst det, tror de inte tätade fönstrena helt utan lämnade ca 20 cm utan tätningslist. Dörren var inte helt tät heller, det blev frost/is i kanten när det var som kallast.
Vi vädrade såklart men minns inte hur ofta.
 
Jag känner att jag typ bara gnäller, men jag har aldrig i mitt liv varit så här torr i näsan och halsen? :arghh:
Kan i alla fall andas i dag :up: Stannade dock hemma eftersom jag hostar ihjäl mig med jämna mellanrum.
Känner mig halvpigg så ska gå ner och handla mjölk och sen städa lite för att se hur frisk jag egentligen är, har ju suttit på stol och bara gått fram och tillbaka till toaletten i tre dagar.

Det som är mest katastrof med detta är att jag inte får åka till ridskolan :cautious:
 
Har betalt räkningar nyss efter att äntligen ha röjt undan en hel del diverse kaos i hemmet. Klarar inte av att det är stökigt. Om en liten stund ska jag hämta min lillebror och sedan ser jag fram emot att bädda ner mig med min nya gosiga morgonrock i soffan. Hade behövt massage då jag nog har någon nerv i kläm men vågar inte riktigt det just nu när jag är dunderförkyld :banghead:
 
IMG_1249.jpeg
Jobbar hemma och är hundvakt till den sötaste kinestösen i byn! Gud så rar hon är. Helmer tycker hon är så gullig att hon får sova i hans bädd med honom.
 
Helt enligt vad jag visste så hittades inga hemskheter (fibros/tumör/what not) i lungorna enligt nygjord DT.
De är finfina, bortsett från de -förväntade- permanenta skadorna från mögeldebaclet på ett tidigare jobb för snart 10 år sedan när horder och åter horder av lungblåsor totalhavererade.

Varför har jag då gjort en DT kanske någon undrar, jo för att astma som blir horribel vid förkylning/kyla är tydligen inte en nog "dramatisk" diagnos för en ungtuppsläkare som tyckte att det måste vara något annat som gör att jag hostar så gräsligt och piper i luftrören när jag är förkyld 🙄

Nåja, nu finns det iaf svart på vitt att lungorna är vid god vigör :up:

Läkaren jag träffade idag stuvade om lite i befintlig och inte optimal astmamedicineringen, vilket jag hoppas visar sig ge bra resultat 🙂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 192
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 128
Senast: MJLee
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
81 82 83
Svar
1 658
· Visningar
47 035
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
60 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp