Vad gör vi? Del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gett upp hayday men fiskarna är kvar :p är nog på level 1189 eller nått :o annars är det cross stitch world som gäller :rofl: jag vill spela gardens Inc 4, men jag är lite vrång över att det inte finns till datorn också :cautious:

Hayday är nog flera år sen jag spelade sist :D
Gillar food truck också men där får man vara beredd på lite pulshöjning :angel:
 
:rofl:
Jag har blivit tilltalad på engelska när jag var i Stockholm :meh:

I vilket sammanhang? I retail är de så vana vid turister så de kanske testade sig fram?

Imorgon ska jag på ett möte med endast danskar. Antar att det blir på danska då jag är i minoritet. Dock har jag övat upp mig senaste åren så jag förstår det mesta (utom siffror)
 
När jag jobbade på Statoil började jag prata engelska med en kund. Jag kunde inte för mitt liv lista ut vad människan pratade för språk, det visade sig vara skånska :p:o.

Så gjorde jag en gång när jag var i Danmark och skulle beställa fika. Fattade ju inte ett ord av vad människan sa så frågade om hon pratade engelska. Till slut fattade jag då att hon frågade om jag ville ha vaniljsås eller grädde till min rabarberpaj :p
Borde ju förstå lite bättre iom att språken inte är som svenska och kinesiska men fattar fan inte vad dom säger :o
 
Alltså kaos. Huden i mitt ansikte verkar ha fått spunk på kylan och har blivit torr och börjat att typ flaga nu under dagen. :arghh: Får bli ett akutbesök till apoteket..
 
Hon mår bra! Idag ska hon på undersökning för njurarna igen, så vi håller tummarna för att dom inte hittar något allvarligt där. Hennes njurvärden ligger för högt, men vi hoppas på en lättåtgärdad anledning.
Just nu ligger hon och sover på sambon (han sover också...)

Lycka till!
 
Sitter i kuvösrummet och tittar på en sovande sambo som är nedbäddad under filt med en lika sovande dotter någonstans där under. Och så hör man ett extremt sövande luftflödesljud. Det är nästan omöjligt att hålla sig vaken själv, speciellt när det känns som att jag kollat igenom hela internet redan (och bara har tillgång till mobilen). Nån som har bra tips på sysselsättning?
Sticka något gulligt till Buketten.
 
Helt chockerad, nya datorn skulle ta upp till fyra veckor innan den var var klar för att bli skickad. Men ny fick jag precis ett e+mail som sa att den är på väg :bump:

Hade förväntat mig att bli tvungen att vänta tills efter jul och tyckte att det var ju helt ok så jag inte blir distraherad av den :angel:
 
Det kan nog vara en idé att gå till VC med det där. Det är liksom inte hållbart i längden att ha det så där.

Har läkare på öppenvårdspsyk. De skriver inte ut annat än melatonin eller atarax, theralen eller propavan till mig.
Melatonin funkar i typ 2 veckor sedan går det inte mer (somnar ändå inte).
Atarax, theralen och propavan tar jag inte för jag blir levande död dagen efter (känns som om själen är vaken medan kroppen sover vilket innebär att jag känner mig instängd i min egna kropp och det gör jag redan idag utan mediciner, behöver definitivt ingen medicin för att hjälpa mig känna av en starkare instängdhetskänsla).

Haft svårigheter med sömnen sedan jag var 12/13.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hade velat resa utomlands i februari eventuellt då jag har något att fira. Men sportlov innebär ofta dyrare resor och då vi inte har...
Svar
13
· Visningar
647
Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 165
Senast: Wille
·
Tjatter Ska resa till Kreta med några barndoms-/ungdomsvänner (bara damer). Vi ska bo i en lägenhet mitt i Rethymnon, men precis vid stranden...
Svar
4
· Visningar
473
Senast: Tranan
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 582
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp