Vad gör vi? Del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i kuvösrummet och tittar på en sovande sambo som är nedbäddad under filt med en lika sovande dotter någonstans där under. Och så hör man ett extremt sövande luftflödesljud. Det är nästan omöjligt att hålla sig vaken själv, speciellt när det känns som att jag kollat igenom hela internet redan (och bara har tillgång till mobilen). Nån som har bra tips på sysselsättning?
 
Hon mår bra! Idag ska hon på undersökning för njurarna igen, så vi håller tummarna för att dom inte hittar något allvarligt där. Hennes njurvärden ligger för högt, men vi hoppas på en lättåtgärdad anledning.
Just nu ligger hon och sover på sambon (han sover också...)
:heart
 
Sitter i kuvösrummet och tittar på en sovande sambo som är nedbäddad under filt med en lika sovande dotter någonstans där under. Och så hör man ett extremt sövande luftflödesljud. Det är nästan omöjligt att hålla sig vaken själv, speciellt när det känns som att jag kollat igenom hela internet redan (och bara har tillgång till mobilen). Nån som har bra tips på sysselsättning?
Spela cross stitch world :D
 
Sitter i kuvösrummet och tittar på en sovande sambo som är nedbäddad under filt med en lika sovande dotter någonstans där under. Och så hör man ett extremt sövande luftflödesljud. Det är nästan omöjligt att hålla sig vaken själv, speciellt när det känns som att jag kollat igenom hela internet redan (och bara har tillgång till mobilen). Nån som har bra tips på sysselsättning?

Jag är helt fast i Gardenscapes, spelar det på nätterna ibland när lilleman väcker mig och inte vill somna om :)
 
Vad ni skriver mycket och snabbt :eek: jag hann inte med i andra tråden. Gav upp att läsa igenom 40+ sidor.
Någon skrev om sudoku. Det pysslade jag mycket med för några år sen. Gav mig på två sudokun med nr 1 till 52. Det tog ett tag att lösa och jag vet inte om det blev helt rätt men jag låtsas att det blev rätt. :angel:

Jag brukade göra sudoku, nu gör jag nonogram istället om jag vill pyssla med något litet. Fortfarande lite logiskt tänkande men istället för bara en massa siffror så får man en bild på slutet. Finns från superlätta till väldigt kluriga.

NxhJ5y8pyPwh_kWqBS-0pJglLFvRB4BKfSr9i12icbMW9gLiRH5IKbQ9Dpved3G6yA=h900
 
Danska är ett helt omöjligt språk att förstå, så kommunikationen med en dansk får ske på engelska. Det är lättare med norskan.
Vi hade dansk it-support på jobbet fram tills för nåt år sen... kul att tyda sitt nya lösenord :laugh: fick oftast bokstaveras. Det fanns dessutom lite prestige i det, dom ville gärna göra sig förstådda på danska och blev skitsura om man ville prata engelska. En kollega blev till och med klickad för det skar sig så :rofl:
 
Jaha, då uppstod en komisk situation idag :p

Sonen skulle ha studiedag idag. Han åkte till farmor igår så är inte hemma. Men taxin kom som vanligt trots att dom har koll på studiedagar. Sen ringer skolan och frågar var han är :laugh:
Sa då att det är ju studiedag och han bara nä? Jag liksom :nailbiting:
Men har ju fått papper om det så hävdade min rätt. Han sa att det är ju inget att göra åt nu. Vi la på och sen letade jag reda på pappret där det står att han är ledig idag och skickade över ett mms på lappen.
Han bad så mycket om ursäkt för att det hade blivit ett kommunikationsproblem :D
Nåja, hellre en extra studiedag än missa att det är en studiedag. Det har jag lyckats med och fick lite oreda att ordna upp den dagen :o :rofl:

Dricker min vaniljlatte nu och funderar på vad dagens lunch ska bli :d
 
Vi hade dansk it-support på jobbet fram tills för nåt år sen... kul att tyda sitt nya lösenord :laugh: fick oftast bokstaveras. Det fanns dessutom lite prestige i det, dom ville gärna göra sig förstådda på danska och blev skitsura om man ville prata engelska. En kollega blev till och med klickad för det skar sig så :rofl:

:rofl:
Jag har blivit tilltalad på engelska när jag var i Stockholm :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hade velat resa utomlands i februari eventuellt då jag har något att fira. Men sportlov innebär ofta dyrare resor och då vi inte har...
Svar
13
· Visningar
647
Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 164
Senast: Wille
·
Tjatter Ska resa till Kreta med några barndoms-/ungdomsvänner (bara damer). Vi ska bo i en lägenhet mitt i Rethymnon, men precis vid stranden...
Svar
4
· Visningar
473
Senast: Tranan
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 582
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp