Vad gör vi? Del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Inglorion är det någonstans folk håller på hierarkierna så är det de med titlar (dock långt ifrån alla!). Ju högre desto svinigare beteende. När jag pluggade blev min yrkesgrupp rätt bra diskriminerad av lärare och föreläsare emellanåt. Som tur är försvinner det mer och mer med generationsväxlingen :up:

Ja alltså, det är ju så uppenbart att de som organiserar typ vill ha andra personers idéer och sen antagligen kommer skriva en artikel om det (med andra personers planer typ). Den ena är komisk för kriterier var citations men hen har knappt några själv? Smart plan för att få några dock antar jag. Den andra organisatören brukar vara ok så är lätt förvånad men tror ett par av hens egna elever var sura på hen också.

Jag brukar ju inte bry mig så mycket om titlar så det är väl därför jag blir sur :rofl: (däremot erfarenhet och expertis, men de går inte alltid hand i hand. Jag litar ju mer på min relativt outbildade fältassistent när jag är i fält än på min handledare t.ex.). Kriteriet för den här workshopen är ju inte nödvändigtvis det bästa för vad de ville få ut liksom.

Hade ett massivt rant i vårt labb möte om det för några veckor sedan när min handledare tyckte att vi skulle skicka in idéer. Jag total vägrade, det var liksom så genomlysande vad som pågick. I slutändan var det väl typ ingen som gav några så tror inte min handledare skickade in något från oss. :o
 
Behöver mindre smärtlindring numera :up:. Har det senaste dygnet klarat mig på tre morfinkapslar (utöver konstant alvedon och niferex), trots att dom då inte överlappar och att jag har möjlighet att ta upp till sex st per dygn.
Härligt!
Det går åt rätt håll. Det gillas!

Allt väl med lilla Buketten?
 
Ja alltså, det är ju så uppenbart att de som organiserar typ vill ha andra personers idéer och sen antagligen kommer skriva en artikel om det (med andra personers planer typ). Den ena är komisk för kriterier var citations men hen har knappt några själv? Smart plan för att få några dock antar jag. Den andra organisatören brukar vara ok så är lätt förvånad men tror ett par av hens egna elever var sura på hen också.

Jag brukar ju inte bry mig så mycket om titlar så det är väl därför jag blir sur :rofl: (däremot erfarenhet och expertis, men de går inte alltid hand i hand. Jag litar ju mer på min relativt outbildade fältassistent när jag är i fält än på min handledare t.ex.). Kriteriet för den här workshopen är ju inte nödvändigtvis det bästa för vad de ville få ut liksom.

Hade ett massivt rant i vårt labb möte om det för några veckor sedan när min handledare tyckte att vi skulle skicka in idéer. Jag total vägrade, det var liksom så genomlysande vad som pågick. I slutändan var det väl typ ingen som gav några så tror inte min handledare skickade in något från oss. :o

Herregud :banghead:
 
Vad ni skriver mycket och snabbt :eek: jag hann inte med i andra tråden. Gav upp att läsa igenom 40+ sidor.
Någon skrev om sudoku. Det pysslade jag mycket med för några år sen. Gav mig på två sudokun med nr 1 till 52. Det tog ett tag att lösa och jag vet inte om det blev helt rätt men jag låtsas att det blev rätt. :angel:
 
Hemma och sjuk. Gillar det inte. Varken förkylnngen eller att jag är hemma. Min lille luther på axeln säger att man ska jobba :meh:

Men jag har genuin ont i halsen och är helt dimmig i skallen. Inte ens en hit att köra de tre milen till jobbet tror jag.
Kanske ska jag sätta mig uppe i syrummet och börja plocka i lådor och lägga bort tyg och annat som jag aldrig kommer att göra något av. Lagom intelligenskrävande.
 
Hunden var pigg i morse, så pigg han låg och vänta vid ytterdörren när jag kom upp :confused:. Tror han, till skillnad mot matte, har sovit gott hela natten.
Dessutom var det ju snö ute i morse, jippie sa pälsmonster. Matte sa inte lika mycket jippie
Var en krävande söndag för monster i går. Först vara social i stallet och sen vara ensam hela tre timmar :nailbiting:. Längsta han varit ensam i sitt 4,5 åriga liv.
Fråga sambon, som kom hem först hur glad monster blev. Inte alls var svaret, "han gick och ställde sig och åt"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hade velat resa utomlands i februari eventuellt då jag har något att fira. Men sportlov innebär ofta dyrare resor och då vi inte har...
Svar
13
· Visningar
679
Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 179
Senast: Wille
·
Tjatter Ska resa till Kreta med några barndoms-/ungdomsvänner (bara damer). Vi ska bo i en lägenhet mitt i Rethymnon, men precis vid stranden...
Svar
4
· Visningar
485
Senast: Tranan
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 633
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp