Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rödfärgat sista knippan läkt till gavelspetsen, en himla hög på 10 minuter så tack gode gud för nya sprutan :bow: för jag + pensel + tidiga förmiddagen = kaos, kris och katastrof. :arghh: :rage: :banghead:
Nu är det ju tom. skitkul att rödfärga när det blir bra direkt och inga rinningar eller nerkladdade redskap och burkar. :D
 
Gjorde en raid i växthuset, så idag ska jag lägga in mer gurka och koka lite mer tomat/paprikapasta :d
kwuiptxxxgviiiw.jpg
 
Äntligen tillbaks på jobbet. Fick sitta still i ca 1 h i lilla bilen på väg från leverans pga av mitt låga blodsocker. Tur jag stannade bilen och testade när jag kände mig lite konstig. Vart bland det lägtsa jag haft någon gång. ja ja bara sitta still vänta.

Nu är jag superdupermegatrött och frusen efter alla kallsvettningar. Bara hugga i och köra iväg med nästa lass.
 
Skrivit matlista för en vecka framåt, skrivit nota..Bäddat och dammsugit på ovanvåningen. Nu salami- och fetaostsallad till lunch och kaffe på maten innan mamma och jag ska in till stan och handla :).
 
Ont i ryggen, ont i ryggen.. Men det går väl över förr eller senare. Tar ju för fasen ett halvt apotek med tabletter varje morgon, nån av dem borde ju funka!
Är det inte bra på måndag får jag ringa sjukvården igen, kommer ju inte kunna jobba om det är så här.

Men nu ska jag ut och luncha ponnyn med boxvila! Får väl passa på att göra i ordning stallet för kvällen med så slipper jag det ikväll.
 
Bästa jag gjort var att ladda ner Truecaller till mobilen, nu klickar jag bara bort samtalen
Jag ska göra det jag också. :up:

Och så ringde Byggmax, dags för nästa lass virke. Det här känns förb. bra, kan man, som jag, ha lite känsla för vad som kan passa var så kan man snickra av det mesta, eller, inte gamla murkna formluckor och rivningsvirke som kåken är byggd av men udda dimensioner kan alltid passa nånstans, ja, eller så gör man så dom passar. :D
 
Nu har veterinären varit ute och kollat på Aramis. Han tror på spatt båda bak :cry:
Vila och smärtstillande i ett par veckor och sen kommer en annan veterinär om ca två veckor för att röntga båda bak.

Fan, jag orkar snart inte mer :(
 
Nu har veterinären varit ute och kollat på Aramis. Han tror på spatt båda bak :cry:
Vila och smärtstillande i ett par veckor och sen kommer en annan veterinär om ca två veckor för att röntga båda bak.

Fan, jag orkar snart inte mer :(
I många fall så läker det ut ,jag har haft en hopphäst med lindrig spatt i mellersta glidleden,så vitt jag vet lever o rids hon än idag nästan 20 år gammal.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 824
Senast: Scata
·
  • Artikel
Hästnyheter I början av veckan ägde FEI Sports Forum rum. Givetvis var FEI:s chefsveterinär Göran Åkerström på plats – för Hippson berättar han om...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
80 81 82
Svar
1 622
· Visningar
45 707
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp