Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra pant-dag idag, tror jag har hittat 8 burkar totalt :rofl:
Idag blir det ingen träning. Mina hälsenor är överansträngda och varje steg jag tar gör ont :down: Det är en höjdare när man har en massa trappor att gå i :meh:
Tror jag ska ner på stan efter jobbet och se om jag kan få klippa mig och färga bryn & frans också.
Funderar på hur jag ska göra imorgon... Jag vill till Borlänge och kolla på Ansiktet som ska spela på Liljan. Men det är tråkigt att åka själv ju :cautious:
 



I många fall så läker det ut ,jag har haft en hopphäst med lindrig spatt i mellersta glidleden,så vitt jag vet lever o rids hon än idag nästan 20 år gammal.


:heart kram :heart

Jag hoppas att du har rätt @dobbis. Just nu känns allt nattsvart men jag får ju veta mer när han blir röntgad.
 
Nu har veterinären varit ute och kollat på Aramis. Han tror på spatt båda bak :cry:
Vila och smärtstillande i ett par veckor och sen kommer en annan veterinär om ca två veckor för att röntga båda bak.

Fan, jag orkar snart inte mer :(

Det finns ett jättebra behandlingspreparat idag som används mycket vid spatt. Det heter Bonefoss och ges av vet i led.

Hade det varit jag hade jag velat UL:a haserna för att se om det fanns någon inflammation. Finns det det hade jag nog helst behandlat med bonefoss.

Tildren är också bra mot spatt. Men den har ökad risk för kolik och används därför mindre i Sverige.

Spatt är ingalunda en dödsdom. Vissa klarar sig rätt bra ändå.
Lycka till med din vän!
 
Det finns ett jättebra behandlingspreparat idag som används mycket vid spatt. Det heter Bonefoss och ges av vet i led.

Hade det varit jag hade jag velat UL:a haserna för att se om det fanns någon inflammation. Finns det det hade jag nog helst behandlat med bonefoss.

Tildren är också bra mot spatt. Men den har ökad risk för kolik och används därför mindre i Sverige.

Spatt är ingalunda en dödsdom. Vissa klarar sig rätt bra ändå.
Lycka till med din vän!

Den veterinären som kommer ut om ett par veckor har både röntgen och ultraljud med sig. Jag kommer att be om en total genomgång så att han kan få rätt hjälp. Tack :heart
 
Har satt igång pastavatten på spisen, nu gäller det bara att inte glömma bort det. Idag blir det ingen fantastisk kulinarisk upplevelse direkt, men makaroner och köttbullar/hamburgare (inte bestämt ännu) duger fint som energiboost.
 
Fortfarande otroligt irriterad på ögonkliniken. Undrar hur mycket de debiterar landstinget för varje gång jag varit där? Själva besöket tog max tio minuter efter att vi båda konstaterat att det var helt meningslöst att jag kom dit. :mad:

Suck, duschkorgen var fel form, jag köpte en triangulär som inte passar, får släpa tillbaka den till CO nästa gång jag är i Stockholm. Sitter och funderar på vad jag ska göra med nyinköpt smörgåsgrill. Har inget bröd hemma så jag antar att det och ost är det första som bör inhandlas. Kollat runt lite på olika recept men nja, vill bara ha ett enkelt. Antar att osta, skinka och tomat är bas.
 
Har satt igång pastavatten på spisen, nu gäller det bara att inte glömma bort det. Idag blir det ingen fantastisk kulinarisk upplevelse direkt, men makaroner och köttbullar/hamburgare (inte bestämt ännu) duger fint som energiboost.

Jag är expert på att glömma sånt. Inte när jag lagar mat men när jag steriliserar genom kokning. Inte så fint att torrkoka nappflaskor i plast... :angel: det har inte hänt ännu (peppar peppar) men kommer nog att göra :grin:
 
Fortfarande otroligt irriterad på ögonkliniken. Undrar hur mycket de debiterar landstinget för varje gång jag varit där? Själva besöket tog max tio minuter efter att vi båda konstaterat att det var helt meningslöst att jag kom dit. :mad:

Suck, duschkorgen var fel form, jag köpte en triangulär som inte passar, får släpa tillbaka den till CO nästa gång jag är i Stockholm. Sitter och funderar på vad jag ska göra med nyinköpt smörgåsgrill. Har inget bröd hemma så jag antar att det och ost är det första som bör inhandlas. Kollat runt lite på olika recept men nja, vill bara ha ett enkelt. Antar att osta, skinka och tomat är bas.

Ost, skinka och en riktigt god senap! :d
 
Jag är expert på att glömma sånt. Inte när jag lagar mat men när jag steriliserar genom kokning. Inte så fint att torrkoka nappflaskor i plast... :angel: det har inte hänt ännu (peppar peppar) men kommer nog att göra :grin:
Ja så länge man inte lagar något som doftar så är det ju lätt att glömma :angel:. Och med vanlig spis (dvs inte induktion) så är det ju inte så festligt att stå och titta på vattnet tills det kokar. Då är det ju roligare att typ.. surfa på buke i några minuter ;)
 
Den veterinären som kommer ut om ett par veckor har både röntgen och ultraljud med sig. Jag kommer att be om en total genomgång så att han kan få rätt hjälp. Tack :heart

Om de inte själva tar upp bonefoss kan du fråga om det. Det är rätt sällsynt tyvärr. Men ger fantastiska resultat. Så läs lite om det innan så du kan stå på dig om du får en gammaldags vet.

Om du vill så klart! Men det är det nyaste man gör m spatt. :)
 
Skördar man, så får man ta rätt på :d

zoturetvycovx.jpg


bhdzzuzmtlgfigx.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 830
Senast: Scata
·
  • Artikel
Hästnyheter I början av veckan ägde FEI Sports Forum rum. Givetvis var FEI:s chefsveterinär Göran Åkerström på plats – för Hippson berättar han om...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
80 81 82
Svar
1 628
· Visningar
45 924
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp