Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon har jag tid hos läkaren. Funderar mest på om man inte bara ska dränka dig eller nåt nu när jag ändå ligger i badet för att slippa (drömma går ju).
 
Här skjuts det nattetid också men då på gris enbart och det är välbehövligt. Skulle det bli skottlossning mellan grannarna skulle ingen reagera förrän blåljusen syns och det börjar tuta på vägen. Vadå "hillbilly-land"? :p
Det är lika här åxo .Under vintern kan det smälla när som helst på dygnet förutsatt att det är helmåne .Jag brukar åxo skjuta mitt i natten om jag har lägen och något utlagt
 
Javisst, men jag höftar ju allt, så några mått och tider finns ju inte :D

Ingredienser:

Grovt delade tomater
Grovt hackad paprika
Vitlöks/timjanolja
Salt
Grovmalen svartpeppar
Färsk persilja
En nypa socker för att runda av tomatsmaken

Värm oljan, pytsa i alla ingredienser och låt puttra på medelvärme tills tomater och paprika är övermjuka, mixa ordentligt och sen tillbaka i den då ursköljda pannan. Koka upp igen, låt puttra på svag värme så det reduceras ner och blir mer koncentrerat, smaka av och häll upp i varma burkar.
Mmmm vitlök och timjanolja, gott. Toppen inspirations. Tack! :)
 
Har tittat på masterchef Australien. Tog några chilinötter till men mår nästan illa av dem.
Nu ska vi göra oss i ordning för natten.
Imorgon blir det jobb igen :).
 
Hemma efter ett tre timmar långt styrelsemöte. På vägen hem ringde A och sa godnatt :heart nu ska jag sitta i soffan än stund och bara vara innan jag tar itu med kläderna som ligger på sängen :banghead:
 
De var så himla gulliga på vetkliniken och skickade med starkare smärtstillande i gelform för 2 dagar. Vet inte om det är standard nu mer.
Men det är så skönt att se att Vovvi inte behöver ha så jätteont. Nu sitter väl medicinerna från dagen kvar förvisso.
Men har iaf upplevt att övriga jag opererat har haft jobbigare.
Vovvi är mer hög som ett hus och avspänd.
Vi fick också med lite mjukmat som hon fick lov att äta en tesked av innan op och får äta sen när hon vill ha mat.
Samt jättetrevlig personal!
 
Luktar dill i hela huset då tanten håller på att skörda kragarna .Jag sa det räcker med en rad dill nä ta två så vi klarar oss .Hmm Den har växt något fruktansvärt och var nästan en meter hög .Får försöka ge bort då hon rensat och vi har dill för flera år framåt .Sedan var det korriandern .Lika där ser ut som en skog och någon annan grönsak som smakar mint .Allt har blivit stort och grovt börjar misstänka att det beror på att jag tog 50% med kompost och 50% planteringsjord så det blev för mycket av det goda .Lika så jordgubbarna stora plantor men lite med gubbar
 
Känner mig jävligt arg just nu! :rage:
Mötte en stor labrador på vår promenad nu som var lös och kom rusande och gjorde utfall. Jag fick in en stöt på den innan den hann få tag i min hund och både jag och min sambo röt på den, då gick den undan. Men den hann med att hota mig med under de sekunder som varade. Vad gjorde ägaren? Stod 50 meter bort och sa inte ett knyst, ångrar att jag inte kom för mig att skälla ut ägaren också!
Mycket dåligt och speciellt när man inte känner hunden. :meh:

Här släpper alla hundägarna hundarna och bussar dom på mig när dom ser mig, vissa tuggar på mig, :eek: vissa morrar och ser hotfulla ut innan dom går till anfall :nailbiting: och vad gör matte-husse då? Jo berömmer hunden. :arghh:








Fast dom är söta ändå. :love:
 
Du åker väl till Ö fler gånger om dom inte är klara än.
Ja, men jag är där väldigt sällan faktiskt. Jag är betydligt oftare i Stockholm (och därmed även Västerås och andra orter på vägen.)

Jag tog upp knölarna från en planta nyss. De är lite små fortfarande tycker jag, även om mandelpotatisen inte blir så stor.

20170817_213253.jpg
 
Eller köp en container, en 40-fotare och börja fyll och när den är full köper man en till och börjar om, det har jag sett på Maniska samlare. :D
Det är plåtburkar plastflaskor tidningar och glas i olika former och sådan typ av saker Det är väl inget man samlar på direkt om man inte behöver .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 699
Senast: Scata
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
570
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
60 763
Senast: Mia_R
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
554
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp