Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den där tomat och paprikapastan ser god ut :d Har du lust att dela med dig av hur du gör?

Javisst, men jag höftar ju allt, så några mått och tider finns ju inte :D

Ingredienser:

Grovt delade tomater
Grovt hackad paprika
Vitlöks/timjanolja
Salt
Grovmalen svartpeppar
Färsk persilja
En nypa socker för att runda av tomatsmaken

Värm oljan, pytsa i alla ingredienser och låt puttra på medelvärme tills tomater och paprika är övermjuka, mixa ordentligt och sen tillbaka i den då ursköljda pannan. Koka upp igen, låt puttra på svag värme så det reduceras ner och blir mer koncentrerat, smaka av och häll upp i varma burkar.
 
I mitten av september tror jag att jag kommer få börja jobba! :banana:
Om allt går som det ska och Fk/AF har en fungerande lösning på det.
Det år jag veta i ett möte med dem nästa fredag.
Ska även ha Personligt ombud med mig på mötet som får hålla ordning på vad som sägs. För jag lär inte kunna ta in all information själv. ..jag KAN ju inte sånt här över huvud taget!

Men nu hoppas jag!! :bump:
 
Puh. Efter handling så samtidigt som jag plockade in varor stekte jag pannkakor till sambons lunchlåda och tog ett par på stående fot som mellis :p. Sen till stallet och tog en halvtimmes barbackaritt i skritt på lång tygel hela tiden minus den lilla galoppen då, häärligt :love:. Fick räcka så då det är smältande varmt och ikväll ska vi äta glass på Smultronstället som middag :D
 
@MacGyver helt klart en fördel ibland att ha lekt med lego som liten och lagt ett och annat puzzel.
Hoppas det är en riktigt fin leverans på gång att förvandlad från "skrot" till guld.
:up:
Lego är helt underbart när man vill att kreativiteten ska börja flöda tidigt i livet. :heart

Virke ja, jag blev tvungen att dela på lasset och ta en häck idag och nästa imorgon för tryckimpregnerat är riktigt tungt. Även fast jag delat på lasset hade jag nog "lite" övervikt (c:a 20% ungefär) :angel: och morgondagens häck är inte mindre så det innebär att jag betalat 33 öre kilot för virket. Åååå vad jag älskar Byggmax. :love:


*Undrar om nån mer köper virke på kilopris.* :D
 
LisaLisa fattar inte riktigt grejen med headset... Ljudet ska INTE gå ut i laptopens högtalare när headsetet är i... Aaargh
 
Nu har min ekogranne med flytgödsel ledsnat på att vara eko tror jag,åkern på andra sidan vägen har han gullat med sen i slutet på maj,skit,plöj,harva,mer skit,mer harv,tror han kört med traktorn o något redskap 9-10 ggr,nu kom han med Roundup sprutan :devil: Så var det med det ekot.:D:up:
 
Jag hade helt glömt det. Men vi fick biljetter till EM(häst) i Göteborg nu av en kund till killen som ska tävla. Hade så gärna velat åka och heja på dem.
Men nu med Vovvi får jag nog avstå. Ska ringa vet imorgon och se vad de tycker. Vill absolut inte att hon ska må dåligt på ngt vis. Så tror de att det kan bli tufft avbokar jag.
Åh, hade varit så kul! Och min enda semester i sommar..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
67 117
Senast: Scata
·
  • Artikel
Hästnyheter I början av veckan ägde FEI Sports Forum rum. Givetvis var FEI:s chefsveterinär Göran Åkerström på plats – för Hippson berättar han om...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
789
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 285

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp