Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går en väderlinje strax innan Örebro det är nog den som förstör för dig.
Nu har regnet ökat så jag tröstar mig med en varm macka.
Men det lät gott! Lunchen är spikad till imorgon :up: Jag borde försöka sova men är inne i en särdeles jävlig period. Trött som ett as men omöjligt att sova. Grundproblemet är väl att det alltid känns så ovärt att sova. Vore finfint om man slapp hela grejen.
 
Det går en väderlinje strax innan Örebro det är nog den som förstör för dig.
Nu har regnet ökat så jag tröstar mig med en varm macka.
Angående vattnet så har jag klarat mig än så länge med min brunn. Har däremot grannar där det sinat trots att det är borrat. Lite nervöst blir det och jag gör ju övermed en del i trädgården. Samlar i tunnor när det regnar men i år har det inte räckt långt.
 
Angående vattnet så har jag klarat mig än så länge med min brunn. Har däremot grannar där det sinat trots att det är borrat. Lite nervöst blir det och jag gör ju övermed en del i trädgården. Samlar i tunnor när det regnar men i år har det inte räckt långt.
Här nere vet jag bara en som fick tomt i brunnen och det var kossebonden jag fick :turd: till rabatterna från,han har nu borrad brunn.
 
I dag har jag kort fram och tillbaka runt sta'n och utrattat arenden i flera timmar. Phu. Ett av dem var att kopa hund ben ... sa nu blir de sma liven glada.:) Dessutom har jag agnat eftermiddagen at att fotografera "tack" (sadlar och annat till hasten, vad heter det med ett ord?) som jag har i overflod. Jag tankte bara behalla 3 sadlar till min enda hast :angel: de ovriga tva som inte blev salda nar jag salde farmen ska nu ut pa forsaljning.
Naja, det ar en "trail sadel" till paso fino, en western sadel och en barnsadel jag tanker ha kvar. Jag salde en hoppsadel, en western sadel och en trail sadel nar jag salde farmen. Nu ska jag gora mig av med en dressyr sadel och en "saddle seat" sadel same en hel massa tacken, trans och allskons brate.:cautious:

I kvall blev det nypotatis och IKEAs kottbullar till middag. Makens favorit ratt ar kottbullar sa han ar lycklig som ett barn.:p Sjalv ar jag mattligt fortjust i kottbullar, men maste medge att skulle ha kunnat ata sasen med sked ... den blev super god. :d
 
Hade gärna sovit ett par timmar till men lilla röda Julius tyckte att det räckte nu. Bara att gå upp och försöka se glad ut.
 
20953192_872046809616050_2121600951436823947_n.jpg

Barar för att göra dagen gladare.
 
Vilken kväll det var igår... minstingen hade mest troligt ont i magen kombinerat med en släng av mammighet. Jag hörde honom åtminstone inte skrika när jag var i tvättstugan. Stora barnet vaknar och är ledset, sambon springer upp med nässpray i högsta hugg eftersom det glömdes vid läggdags. Det slutade med att jag och lillen la oss samtidigt vid 23 och stora barnet fick sova i vår säng = otroligt dålig sömn.
 
Fick just lite lätt panik, gaaah det är kräftskiva i morgon och jag skulle ju göra klart tipspromenaden och sånghäftet.........sen kom jag på att det är till kräftskivan nästa helg puuh
Den här helgen är det andra som får jobba och arrangera och jag bara behöver fixa mitt eget :D
 
Pratade precis med min syster som var rätt skakad. Hon hade nyligen blivit väckt av deras tvååring som kom in, gråtande. När barnet kommer är hon blöt och full i gräs, klädd i blöja och rosa strumpor :eek: "Vad har du gjort?!", "Cyklat - ramlat"...
Ute ligger trehjulingen uppe vid vägen.....
Pappan åkte till jobbet för 1,5h sen. Vem vet hur länge hon har varit ute och cyklat? :nailbiting::nailbiting:
 
På väg till jobbet.
Stannade vid mitt lilla Coop på vägen till tåget.
Ryckte in och hjälpte personalen sälja tågbiljetter. Kunde inte stå tyst och se på när han var helt förvirrad över vilket som skulle bli bästa alternativet :D
 
Möte avklarat och nu ska vi sätta igång med dagens övriga uppgifter :) Tänkte gå hem tidigt eftersom jag ska fixa naglarna :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 564
Senast: Scata
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
548
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
59 374
Senast: Mia_R
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
547
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp