Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller tummarna för att det går som du vill. Jobbet verkar ju styras av ngt jävla as! Usch, vilket sätt att behandla folk som kämpat röven av sig åt dem!
Det verkar som det inte spelar någon roll att man alltid ställt upp i alla väder och gjort allt man ska och massor därtill .Klart dom vill ha en yngre kille som kan sitta och köra nästan dygnet runt och tycker det är skitkul med mycket lön och många timmar mot en som jobbar dom timmar man ska och mer när det verkligen behövs och har andra värderingar än att sitta i en lastbil 12 timmar om dagen
 
Jag sitter och filosoferar över livet, fick ett samtal från enhetschefen på min förra praktikplats som erbjöd mig en timanställning under våren och vikariat över sommaren :D Har tackat ja till timanställningen men bad att få återkomma om vikariatet. Vill prata med försäkringskassan först om en sak gällande det så hoppas min handläggare svarar imorgon, chefen vill ju ha svar så fort som möjligt :nailbiting: Så tankarna rusar samtidigt som jag vill dansa runt av glädje :laugh:
 
Nu har det börjat snöa här och vinden får mitt lilla hus att skaka.
Snöar inget ALLS här. Blåser gör det rätt rejält men skulle inte vilja kalla det storm...ännu i alla fall. Jag VILL HA SNÖ för att täcka det förfärliga knögglet i hagen. Bara för det så får jag väl ingen.... :mad:
 
Det verkar som det inte spelar någon roll att man alltid ställt upp i alla väder och gjort allt man ska och massor därtill .Klart dom vill ha en yngre kille som kan sitta och köra nästan dygnet runt och tycker det är skitkul med mycket lön och många timmar mot en som jobbar dom timmar man ska och mer när det verkligen behövs och har andra värderingar än att sitta i en lastbil 12 timmar om dagen

Jag är ju heldålig på lagar kring anställningar. Men jag hoppas de försökt göra ngt olagligt och åker dit så det sjunger om det. As...
 
Det här med hundvakt suger....

Eller Tja det är trevligt. Ska bara hitta vart jag ökar värmen i sovrummet för jag fryser som satan trots 2 täcken, raggsockar och 2 basenjisar under täcket...

Hoppas jag vaknar med lite mer energi i kroppen. Känns som om vi är på rätt väg igen
 
Blåser en hel del här och blåser tydligen ännu mer i stan i grannlandet där sambon jobbar, där är det tydligen rejäl storm.
Han är på väg dit i flyg nu, jag är flygrädd själv och längtar tills han hör av sig att han landat. Kan inte somna innan dess.
 
Snöar inget ALLS här. Blåser gör det rätt rejält men skulle inte vilja kalla det storm...ännu i alla fall. Jag VILL HA SNÖ för att täcka det förfärliga knögglet i hagen. Bara för det så får jag väl ingen.... :mad:

Den här snön hjälper inte knögglet tyvärr. Vi har fått ett par cm och det ska börja regna imorgon.
Storm är det inte men jisses så det blåser ändå.

Håller tummarna för ordentligt med snö för dig!
 
Men för att vara seriös tror jag det negativa mot ridsporten och Jerringpriset mest beror på att det anses att "det är bara massa unga tjejer som gillar det." och unga tjejer är inget värda i sportvärlden. Män som gillar fotboll och hockey är den finaste sportpubliken och unga kvinnor står längre ner i hierarkin.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och har ohyggligt gulligt sällskap medans jag gör det:
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 894
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 379
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 121
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 388
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp