Bukefalos 28 år!

Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var ute en sväng innan. Hästen tyckte inte alls det var trevligt och hade bråttom hem. Jag höll med så vi travade på i friskt tempo medan de vassa snöflingorna kom vågrätt. Det är en halv plus och det lägger sig vara på åkrarna typ så som vanligt har smhi överdrivit. Vinden har lugnat sig men blåser fortfarande rätt bra.
 
En sista fråga om Jerringpriset innan jag släpper det;
Jag läser att folk skriver att ridsportförbundet har "kuppat och fiskat röster"
Jag är inte med i ridsportförbundet nu.. men har förbundet gjort något sådant? Det jag kan tänka mig att de har gjort är väl i såna fall att skriva på sin sida att han är nominerad?
 
En sista fråga om Jerringpriset innan jag släpper det;
Jag läser att folk skriver att ridsportförbundet har "kuppat och fiskat röster"
Jag är inte med i ridsportförbundet nu.. men har förbundet gjort något sådant? Det jag kan tänka mig att de har gjort är väl i såna fall att skriva på sin sida att han är nominerad?
De är bara sura att hästsporten är så stor men de glömmer det tills det är dags rösta och resultatet kommer fram.
 
Blåser något alldeles otroligt här idag.
Hoppas det går bra för sambon att köra till jobbet och sedan hem i morgon. Ska visat bli snöstorm här då.
 
Det blåser ordentligt ute och driver .Tanten ringde och sa jag har problem med mopedbilen ..Inte så konstigt när hon stod överst på en snödriva .Undra hur tusan hon kom upp på den så det blev en jäkla massa skottande innan jag fick ner den på fast mark igen .Lönerapporten inlämnad åxo .Skönt att kollegan inte får barnen förrän på onsdag så jag slipper upp inatt men det skulle komma massor med snö resten av veckan så det blir väl nattjobb torsdag och fredag eller om jag skulle skita i det och säga att förvaltaren får köra själv då jag är överflödig
 
@skerper hoppas verkligen det blir ordning med jobbet.
Min åsikt kan man läsa som en eller flera rad-er med mindre snälla ord.
Stå på dig och behåll lugnet, andas och ta allt stöd du kan få omkring din puckade ag.
Pepp och styrkekram :bow:

@tanten trist att det inte blev intervju men deras förlust.
Jag tror inte precis du står utan nytt jobb så länge.
 
Skulle skicka in mina mått till en designer för att få en klänning. Inser att hen kommer att få en relativt svår uppgift att hitta något som passar. Enligt måttabellen som bifogades är jag typ size 0 i midan men typ stl 40 på röven. Lycka till liksom. Men hen frågade ju efter måtten sååå att ehmmm :cautious::laugh:
 
Haha! Märkte att Vovvi försökte gräva ner/putta undan ngt i sängen. Trodde bara det var filten som låg där. Men insåg när det dunkade till och rasslade att jag ju glömt ta med mig skålen med nötter som jag ätit i sängen.
Hundjäkeln har alltså puttat skålen en meter tills den ramlade ner halvt bakom sängen och nötterna ramlade ner på golvet där bakom.
Orkar inte släpa runt säng och dammsuga så här sent. Men stör mig på att jag vet..
Hundknäppis!❤️
 
Sa regnar det igen. :meh: Naja, vi hade 4 dagar av stralande sol innan regnet kom tillbaka. Jag gissar att man far vara nojd med det har i Oregon. :cautious:
 
Nu har middagen avnjutits. I morse slangde jag ned Kyckling brost, palsternacor, sot potatis, lok, och morotter tillsammans med en burk kokosmjolk, lite balsamvinager, soya sas, och worcestershire sauce med salt och peppar. Det blev over forvantan ... och maken talade om hur gott det var och at med mycket god apptit nar jag sa att "jag gillar verkligen palsternackor".
Han tittade misstanksamt pa skeden sedan pa mig och sa, "jag gillar inte alls palsternackor. Bara sa du vet. Det har ar himla gott!" :rofl: Han har vant sig, stackarn. Allt han verkligen inte gillade forut ater han numera med god aptit. :laugh:
 
Jag joinar kören om att det blåser. Kan knappt sova av oljudet och hoppas nästan på att mitt flyg om ett par timmar är inställt eller bra försenat!
 
Snöar på tvären. På gatan vid mig var jag första bil ut och det hade inte vart många bilar som kört från byn upp till stan.
 
En sista fråga om Jerringpriset innan jag släpper det;
Jag läser att folk skriver att ridsportförbundet har "kuppat och fiskat röster"
Jag är inte med i ridsportförbundet nu.. men har förbundet gjort något sådant? Det jag kan tänka mig att de har gjort är väl i såna fall att skriva på sin sida att han är nominerad?
Ridsportförbundet har på sin facebook sida och hemsida skrivit "kom ihåg att rösta på Jerringpriset" Tydligen har inga andra sportförbund kommit på att man kan göra något liknande O_o:meh: Jag är lite ironiskt och jäkligt trött på diskussionen. Tydligen är det ingen annan sport som har lyckats räkna ut att om man röstar på sin kandidat så kan de vinna utan de tror att någon annan ska göra det åt dem och nu kommer alla hemska tjejer och röstar och då vinner fel person. :nailbiting: Det är lite avancerat det där med att rösta och det är tydligen bara hästtjejer som klarar av det. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och har ohyggligt gulligt sällskap medans jag gör det:
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
66 566
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 447
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 166
Senast: Acto
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att ta ansvar för sitt eget beteende är avgörande, vilket kräver att man verkligen lär känna sig själv. Självkännedom ger en känsla av...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp