Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svinkallt ute och jag frusit hela dagen nonstop! :cool:
Men jag klarade provet :up: I morgon får jag reda på om jag får läsa sista terminen eller inte :cautious:
Nu väntar sista stallrundan och sen ska jag hoppa i ett varmt bad! :up:
 
Pratat en sväng med pappa i telefonen. Fick höra igen hur nöja alla är med sina julklappar jag sydde (pappa fick en t-shirt som jag gjort ett Harley Davidsson tryck på, lillasyster fick 3 t-shirts och två av dom hade jag satt tryck på, och pappas fru fick en kofta med ett tryck på ryggen) Allt används flitigt, speciellt av lillasyster :up:
Nu ska jag ta och sy en donut-mössa som jag fick order på under helgen, sen ska jag nog ta och duscha.
 
Har ägnat hela dan åt att försöka trösta och stötta en vän som blivit lämnad av en riktig rövhatt. :down:
 
Gå till media @skerper då brukar de bli andra bullar :cautious:
Kanske det .En Pensionerad kollega tillika en Fd chef till mig ringde just och hörde om jag hört av företaget och han kom med rådet till mig att om dom hängde upp sig på mitt sjukintyg från då jag var riktigt dålig med värk från helvetet att ta kontakt med VC och få en läkare att bedöma mig i daxläget och min förmåga nu att jobba med mina skador .Kanske är något att fundera över .Måste gripa efter alla halmstrån som finns eller om jag ska skriva till min sjukgymnast som jag hade då och höra hennes förslag
 
Ligger i soffan efter att ha sett ett avsnitt Black Mirror och Shameless. Såklart är inget tevetittande komplett utan snacks så det blev wasabinötter och även skivad färsk ananas. :p

Skulle må toppenbra om det inte vore för ryggen ...
 
Kanske det .En Pensionerad kollega tillika en Fd chef till mig ringde just och hörde om jag hört av företaget och han kom med rådet till mig att om dom hängde upp sig på mitt sjukintyg från då jag var riktigt dålig med värk från helvetet att ta kontakt med VC och få en läkare att bedöma mig i daxläget och min förmåga nu att jobba med mina skador .Kanske är något att fundera över .Måste gripa efter alla halmstrån som finns eller om jag ska skriva till min sjukgymnast som jag hade då och höra hennes förslag
Låter rimligt.

De ska ju inte bedöma din arbetsförmåga utifrån din hälsa . Det är din nuvarande dito som ska bedömas.

Tänk om jag skulle bli avskedad på grundval av att jag hade cancer en gång i världen. Nä - helt knäppt. Nu är jag ju fullt arbetsför.
 
Kanske det .En Pensionerad kollega tillika en Fd chef till mig ringde just och hörde om jag hört av företaget och han kom med rådet till mig att om dom hängde upp sig på mitt sjukintyg från då jag var riktigt dålig med värk från helvetet att ta kontakt med VC och få en läkare att bedöma mig i daxläget och min förmåga nu att jobba med mina skador .Kanske är något att fundera över .Måste gripa efter alla halmstrån som finns eller om jag ska skriva till min sjukgymnast som jag hade då och höra hennes förslag

Trist situation och de beter sig ju som skit. Men vill du verkligen jobba kvar i ett sånt företag?
 
Insåg precis att kunden som beställt mössan handlade av mig för ca 1.5 år sedan också. Kul med återkommande kund, och helt otroligt att jag haft butiken i över 2 år. Första ordern i den "nya" butiken (hade i Tictail först en kort sväng innan jag bytte) kom 2015-09-08, av min pappa :rofl:
Gud vad jag önskar att jag kunde jobba mer med företaget istället för att ha det vid sidan om.
 
Har tvingat min karl att dra runt mig i hög fart på pallastare i lagerlokalen medan jag testade pall-lastningssurfa och hoppa av och på i farten.
Har inspekterat leveransen av prylar från AU. Jättesmart att göra det i normala snyggkläder..
På något vis lyckades jag bli kolsvart i ansiktet och såg ut som jag sotat 3 skorstenar.
Jättebesviken att inte en koala krupit in i lasten! ;)
 
Trist situation och de beter sig ju som skit. Men vill du verkligen jobba kvar i ett sånt företag?
Jag har inte mycket att välja på .Är över 50 och började direkt efter grundskolan då jag väntade på att få komma in på någon skola då betygen inte räckt till .Kom in året efter men då hade jag fast jobb så jag fortsatte jobba .Har nästan hela nacken ihopskruvad med titan och jag tycker det känns som jag inte är allt för attraktiv på arbetsmarknaden och risken att jag blir utan jobb är stor
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och har ohyggligt gulligt sällskap medans jag gör det:
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 907
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 379
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 121
Senast: Acto
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att ta ansvar för sitt eget beteende är avgörande, vilket kräver att man verkligen lär känna sig själv. Självkännedom ger en känsla av...
Svar
0
· Visningar
157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp