Bukefalos 28 år!

Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag höll jag på att blåsa bort på jobbet. Och :devil: k-ringen höll tyst, jag med:sneaky:
Åt lunch på Zolaco.
Såg "bio" på tinget med min KP. Filmen Borg - ingen film jag har villat betala för. Långtradig :meh:
Måste beställa hem ett nytt filter till mitt lilla kar. Motorn i det håller på att ge upp. Köpte det ju beg...:crazy:
Är så sugen på en sån här
Kampfisk hane 1.jpg
:love::love::love::love:
 
Fått badrummet städat och röjt lite samt moppat av golven. Har en äppelpaj i ugnen. Inte ätit än, måste väl göra det.
 
Det har vart en bra och dålig dag. Hade I sovandes här igår, han hade ju sin tid hos migrationsverket idag och jag skulle ju till gyn i Falun och vi hade nästan fått samma tider så jag skjutsade om honom. Blev tyvärr ingen sömn för oss, mer än lite halvsovande av olika anledningar. Så redigt trött. Mitt besök gick bra, inga fel på mig och mitt preventivmedel fungerar som det ska. I's besök gick inte lika bra. Senast 8 februari måste han lämna landet. Två jävla veckor. Andra får 4-8 veckor på sig typ, men han får två jävla veckor. 1 år är han förbjuden att komma tillbaka hit. Allt känns kaos nu och jag är förkrossad. Vad ska jag ta mig till utan honom om han åker tillbaka? Tänk om han inte kan komma hit igen? Åker han och kommer tillbaka om ett år igen, så lär ju knappast hans chanser öka att få stanna, om det inte blir ännu en krig i Irak. Har heller inte hört något om hindersprövningen, jag mailade skv här om dagen och frågade om det gick att skynda på det, men inte fått svar än... Om det blir godkänt, så är den bara giltlig i 4 månader. Känns som det skiter sig oavsett, åker han tillbaka, vart tusan ska vi gifta oss? Jag litar inte på att Irak är tillräckligt säkert för att åka ner dit och göra det på svenska ambassaden. Och går det ens att mötas någon annanstans och göra det? Typ Turkiet? Jag räknar inte med att någon av er kan svara på det såklart, jag måste mest bara skriva av mig lite :(
För att återgå till ämnet: vad gör jag? Har diskat, måste städa mer för en vän kommer imorgon och det ser ut som kom och hjälp mig här hemma, men jag sitter bara fast i soffan. Behöver få i mig mat också, inte ätit mer än några chokladbollar som vi gjorde igår, men jag är inte hungrig...

Åh, Trott! Kan absolut ingenting om ngt som kan hjälpa er.
Men ville iaf säga att jag tänker på er och skicka en stor kram.
Fy vilken jobbig sits!
 
Har varit fortsatt däckad. Pv kom med lite tillskott och mat åt mig.
Jag fick rökta räkor och aioli till middag.
Iom lön och återbetalning av pengar jag lånat ut tänkte jag tröstshoppa ngt jag behöver på nätet nu och dricka te.
 
Nu är jag irriterad. Jag har suttit och gått igenom kvitton kvitton för den gångna månaden och hittade en produkt på ett kvitto som jag definitivt inte har köpt. Kvittot är helt klart mitt för jag känner igen det jag har köpt samt att sista siffrorna på kortet som använts för betalningen är rätt. Men jag har f-n i mig inte köpt några cigaretter för 53 kronor, varken till mig själv eller någon annan :mad:. Hur stor är chansen att jag får tillbaka pengarna? Hur ska jag bevisa att jag inte har köpt cigaretter?
 
Det har vart en bra och dålig dag. Hade I sovandes här igår, han hade ju sin tid hos migrationsverket idag och jag skulle ju till gyn i Falun och vi hade nästan fått samma tider så jag skjutsade om honom. Blev tyvärr ingen sömn för oss, mer än lite halvsovande av olika anledningar. Så redigt trött. Mitt besök gick bra, inga fel på mig och mitt preventivmedel fungerar som det ska. I's besök gick inte lika bra. Senast 8 februari måste han lämna landet. Två jävla veckor. Andra får 4-8 veckor på sig typ, men han får två jävla veckor. 1 år är han förbjuden att komma tillbaka hit. Allt känns kaos nu och jag är förkrossad. Vad ska jag ta mig till utan honom om han åker tillbaka? Tänk om han inte kan komma hit igen? Åker han och kommer tillbaka om ett år igen, så lär ju knappast hans chanser öka att få stanna, om det inte blir ännu en krig i Irak. Har heller inte hört något om hindersprövningen, jag mailade skv här om dagen och frågade om det gick att skynda på det, men inte fått svar än... Om det blir godkänt, så är den bara giltlig i 4 månader. Känns som det skiter sig oavsett, åker han tillbaka, vart tusan ska vi gifta oss? Jag litar inte på att Irak är tillräckligt säkert för att åka ner dit och göra det på svenska ambassaden. Och går det ens att mötas någon annanstans och göra det? Typ Turkiet? Jag räknar inte med att någon av er kan svara på det såklart, jag måste mest bara skriva av mig lite :(
För att återgå till ämnet: vad gör jag? Har diskat, måste städa mer för en vän kommer imorgon och det ser ut som kom och hjälp mig här hemma, men jag sitter bara fast i soffan. Behöver få i mig mat också, inte ätit mer än några chokladbollar som vi gjorde igår, men jag är inte hungrig...

Nu har jag lite dålig koll på just hindersprövning men det står på hemsidan att handläggningstiden är 2 veckor om ni har betalat avgiften och den är rätt ifylld, när skickade ni in den?
 
Nu har jag lite dålig koll på just hindersprövning men det står på hemsidan att handläggningstiden är 2 veckor om ni har betalat avgiften och den är rätt ifylld, när skickade ni in den?
Jag trodde också den var två veckor... Men icke, jag mailade efter två veckor och fick veta att det var en väldig lång kötid, på flera veckor. Vi lämnade in den på ett skattekontor då I inte har svenskt personnummer, då behöver man överlämna den personligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och har ohyggligt gulligt sällskap medans jag gör det:
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
67 475
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 479
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 186
Senast: Acto
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att ta ansvar för sitt eget beteende är avgörande, vilket kräver att man verkligen lär känna sig själv. Självkännedom ger en känsla av...
Svar
0
· Visningar
219
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Allergifoder
  • Optimala foderrutiner?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp