Bukefalos 28 år!

Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nyss vaknat efter en tupplur på 3h. Sov så dåligt inför halkbanan så var dyngtrött, väldigt skönt med tuppluren :) Ska äta middag och vara vaken en stund, sen sova igen.
Halkbanan blev godkänd men tyckte dem var lite otydliga i sina instruktioner och de hade verkligen INGEN marginal på tidslängden för språkförbistring, nervositet eller liknande. Frånsett en tolk så var jag den enda svensken och den enda som inte hade med sig en tolk. Alla blev godkända iaf men vi drog över på tiden en halvtimme trots att de försökte jaga på oss emellanåt.
 
Jag trodde också den var två veckor... Men icke, jag mailade efter två veckor och fick veta att det var en väldig lång kötid, på flera veckor. Vi lämnade in den på ett skattekontor då I inte har svenskt personnummer, då behöver man överlämna den personligen.

Aha typiskt då! Hur många veckor har det gått nu sedan ni lämnade in den?

Jag jobbar på skatteverket men med helt andra saker och jag tror inte jag känner någon som jobbar med hindersprövningar heller, annars hade jag kunnat höra om det går att snabba på...
 
Min ena moster, som är lite skröplig på grund av hälsan, ringde nyss och berättade att hon läst att man kunde fylla i ögonbrynen när man sminkade sig. Hon var väldigt taggad och undrade hur man gör och vad man använder. Tänker att det är bäst att jag skickar efter en askblond lättarbetad penna åt henne, så hon inte kommer hem med en svart :D:heart
 
Aha typiskt då! Hur många veckor har det gått nu sedan ni lämnade in den?

Jag jobbar på skatteverket men med helt andra saker och jag tror inte jag känner någon som jobbar med hindersprövningar heller, annars hade jag kunnat höra om det går att snabba på...
Den 11/12 lämnade vi in den. Och vi trodde verkligen att det skulle bara ta 2 3 veckor innan det var klart iom att det stod så på nätet :( tack, snällt att du tänkte tanken :heart
 
Innan jobbet var jag över till mamma med köpt smörgåstårta och hembakad cheesecake. Vi hade ett par riktigt mysiga timmar :heart

Nu är jag på jobbet sen drygt en timme sen och är såå trött. Men men, sista passet är påbörjat och sen har jag avklarat mitt sista pass och mina nio dagar i rad.
 
Men stackare, vet att du skrivit att det varit knackigt :( Skulle inte du få göra en MR och grejor, pga. enorm huvudvärk? Eller blandar jag ihop det?
Jo, har gjort magnetröntgen. Den såg bra.

Mitt problem är jag har svårt att uttrycka mig hos läkaren. Just nu har jag sådan huvudvärk att jag mår illa. Men läkarna hittar inte något fel på mig. :cry:
 
Kramar till alla som behöver
Själv försöker jag lindra lite panikångest.
Älskar nya jobbet men om det ska vara i denna takt hela tiden så rasar jag nog innan påsk.
Men jag tror att redan nästa vecka blir det bättre. När vi pratat ihop oss mer
 
Jag trodde också den var två veckor... Men icke, jag mailade efter två veckor och fick veta att det var en väldig lång kötid, på flera veckor. Vi lämnade in den på ett skattekontor då I inte har svenskt personnummer, då behöver man överlämna den personligen.
Usch vilken jobbig situation för er :(

När jag ringer till tex försäkringskassan med ett problem och den handläggaren som svarar säger att det inte går och lösa så lägger jag på och ringer igen. Med största sannolikhet får man en annan handläggare och det har hänt mig åtskilliga gånger att det olöslingsbara problemet plötsligt går att lösa.

Som en sak att prova kan du ju ringa och förklara situationen, kanske har du tur och hamnar hos rätt person som kan hjälpa dig. Om inte så har du ju inte förlorat annat än din tid. Vet att det är långsökt men man vet ju aldrig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och har ohyggligt gulligt sällskap medans jag gör det:
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
66 773
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 457
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 167
Senast: Acto
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att ta ansvar för sitt eget beteende är avgörande, vilket kräver att man verkligen lär känna sig själv. Självkännedom ger en känsla av...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp