Bukefalos 28 år!

Vad hade ni betalat för detta?

Kan inte priserna i Skåne.
I mina trakter ligger liknande anläggningar på 2500:- lägg till 500:- och du får mockning

Lånar Bisons citat och riktar mig i övrigt till @Minstral :
jag kan heller inte priserna i skåne, men det jag sett/förstått av de jag vet som bor där osv, verkar det billigare än här i Östergötland om vi pratar storstad i östergötland. Bison bor också i östergötland men ute på riktiga vischan, och där är priserna fantastiska.
Här i Norrköping kostar det du beskriver minst 3000 och lite ytterligare beroende på hur man ser det. Förklaring: De ställen med den service som liknar din, för +3000, har samma faciliteter och in och utsläpp vardagar, men helger och kvällsfodringar är fördelat på inackorderingarna, av anledningen att den personal som är anställd arbetar vitt, och därmed har reglerade arbetstider osv som man vill få till utan att anställa extra personal ytterligare utifrån det. Linköping är nästa staden i länet, men där är det billigare också. Helinack går på 4000/mån som lägst på ett ungefär.
För mig som bor här, är ditt pris helt otroligt billigt, dina inackar borde skratta sig lyckliga och mer därtill ;)
 
Senast ändrad:
Melins på Henriksdal tar ju 3500 respektive 4000 plus moms för fullservice och det finns ju ingen bättre anläggning i skåne än där. 3500 i utebox och 4000 inne i stallet. Kan ju vara bra att ha som riktlinje menar jag

På anläggningen finns 36 boxar, varav 9 av dem är engelska uteboxar.
Vi har ridhus 20x60m, fibersandbana 40x80m, två grusbanor 40x90 och en stor gräsbana 100x100m samt skrittmaskin för 8 hästar.

I anslutning till Henriksdal finns även fantastiska uterittsmöjligheter och preparerade galoppslingor som är öppna för nyttjande som inackorderad hos oss!

Vi erbjuder fullservice, vilket innebär mockning, fodring 4 ggr/dag, in- och utsläpp med tillhörande täckesbyten och skydd av/på samt 10kg hösilage/ dag.

Vi använder oss av högkvalitativt noga analyserat hosliage från Katslösa Agro.

Det finns även möjlighet att köpa till kraftfoder från Iform och Mash ifrån PAVO via oss.

Möjlighet att köpa till extratjänster som utsläpp i skrittmaskin etc kan göras efter överenskommelse.
 
Vi har Katslösa Agro till att göra vårt foder. För övrigt kan jag inte förstå att en sådan anläggning väljer att gå med förlust. Tråkigt för oss andra som försöker få det att gå ihop. Men var och en gör som de vill. Vi tar 3000 som sagt.
 
Läste slarvigt första gången såg nu att det var plus moms vi tar ju 3000 inkl moms alltså 2400. Så då ligger ju det, med rätta, på en tusenlapp mer. Det jag inte kommer att göra är att sponsra någon då står jag hellre med tomt stall .
 
för kallhyra på liknande anläggning med utsläpp och fodring lite då och då, betalade jag 900kr.
köpte eget halm, hö och kraft och hjälpte till med in och utsläpp samt fodring när jag kunde.

jobbade på den anläggningen som stallskötare på helgerna, så fick kanske lite kompis pris dock..
 
Läste slarvigt första gången såg nu att det var plus moms vi tar ju 3000 inkl moms alltså 2400. Så då ligger ju det, med rätta, på en tusenlapp mer. Det jag inte kommer att göra är att sponsra någon då står jag hellre med tomt stall .

ja det var lite det min respons var, Melins priser är ju inkl moms. din hyra är som sagt väldigt generös och inackorderingarna borde som sagt skratta sig lyckliga.
 
för kallhyra på liknande anläggning med utsläpp och fodring lite då och då, betalade jag 900kr.
köpte eget halm, hö och kraft och hjälpte till med in och utsläpp samt fodring när jag kunde.

jobbade på den anläggningen som stallskötare på helgerna, så fick kanske lite kompis pris dock..

men inget av det är väl applicerbart på det minstral frågar om?
 
Melins på Henriksdal tar ju 3500 respektive 4000 plus moms för fullservice och det finns ju ingen bättre anläggning i skåne än där. 3500 i utebox och 4000 inne i stallet. Kan ju vara bra att ha som riktlinje menar jag

På anläggningen finns 36 boxar, varav 9 av dem är engelska uteboxar.
Vi har ridhus 20x60m, fibersandbana 40x80m, två grusbanor 40x90 och en stor gräsbana 100x100m samt skrittmaskin för 8 hästar.

I anslutning till Henriksdal finns även fantastiska uterittsmöjligheter och preparerade galoppslingor som är öppna för nyttjande som inackorderad hos oss!

Vi erbjuder fullservice, vilket innebär mockning, fodring 4 ggr/dag, in- och utsläpp med tillhörande täckesbyten och skydd av/på samt 10kg hösilage/ dag.

Vi använder oss av högkvalitativt noga analyserat hosliage från Katslösa Agro.

Det finns även möjlighet att köpa till kraftfoder från Iform och Mash ifrån PAVO via oss.

Möjlighet att köpa till extratjänster som utsläpp i skrittmaskin etc kan göras efter överenskommelse.
Står du där?
 
Jag ska dock tillägga att Upplands Väsby, Vallentuna och kommunerna däromkring anses som rätt centrala och att det givetvis blir billigare ju längre ut på landet som man kommer. Fortsätter man åka 20 minuter norrut, dvs bort från Stockholm, kan man hitta stallplatser med ridhus, ridbana, med mockning och allt inkluderat för 4600 kronor.

Dom kommunerna anses inte vara centrala.. :) åtminstone inte Vallentuna.


Ts, runt 3' tror jag är rimligt i Skåne.
 
Melins på Henriksdal tar ju 3500 respektive 4000 plus moms för fullservice och det finns ju ingen bättre anläggning i skåne än där. 3500 i utebox och 4000 inne i stallet. Kan ju vara bra att ha som riktlinje menar jag

På anläggningen finns 36 boxar, varav 9 av dem är engelska uteboxar.
Vi har ridhus 20x60m, fibersandbana 40x80m, två grusbanor 40x90 och en stor gräsbana 100x100m samt skrittmaskin för 8 hästar.

I anslutning till Henriksdal finns även fantastiska uterittsmöjligheter och preparerade galoppslingor som är öppna för nyttjande som inackorderad hos oss!

Vi erbjuder fullservice, vilket innebär mockning, fodring 4 ggr/dag, in- och utsläpp med tillhörande täckesbyten och skydd av/på samt 10kg hösilage/ dag.

Vi använder oss av högkvalitativt noga analyserat hosliage från Katslösa Agro.

Det finns även möjlighet att köpa till kraftfoder från Iform och Mash ifrån PAVO via oss.

Möjlighet att köpa till extratjänster som utsläpp i skrittmaskin etc kan göras efter överenskommelse.
Har du blivit skåning eller ?
Det man inte skall glömma är hur off i förhållande till städerna där många som hyr in hästar bor som Kumlatofta ligger (vi bor ju själv i närheten) har alltid varit svårt att hyra ut boxar här ute just för att det är för långt ut för att ha någon av de större städerna som upptagningsområde och väldigt många som valt att flytta ut och hellre ta pendling till städerna där de flesta jobben ju finns har ofta egna ställen och därmed hästarna hemma. Vet inte ett enda ställe här ute som har fullt eller någonsin haft det under alla år vi bott här inte ens innan lågkonjukturen dödade hästbiten. Enda ställena som går bra är ju de närmst städerna och ner mot näset till.
 
Nä jag flyttade ju ifrån skåne ;) Var ju mkt där och tränade förr när Ragnar och Paula hade det.
 
Läste slarvigt första gången såg nu att det var plus moms vi tar ju 3000 inkl moms alltså 2400. Så då ligger ju det, med rätta, på en tusenlapp mer. Det jag inte kommer att göra är att sponsra någon då står jag hellre med tomt stall .
3000 lät inte dyrt inkl. moms när allt detta ingår
 
Riktiga vischan var kanske att överdriva @mackan
Jag bor ju i en stad, om än en liten sådan.

Beror nog mer på att det finns väldigt stort utbud här.
Utgår jag från mitt stall ligger det 6 ridhus som jag känner till inom en mil. Lägg till en halvmil och det blir nästan det dubbla.
Sen dräller det av vanliga stall.

Ett av de stallen jag hade i åtanke när jag skrev ligger inte ens 15 minuter från Linköping.
 
Vi har redan fullt i stallet med folk som har bokat plats till hösten men har inte kunnat ge någon prisuppgift än. Så kära bukare hjälp mig med förslag på stallhyra.
Stallet ligger i södra Skåne och detta ingår:
-Stora boxar i stall med högt i tak och superbra luft.
-Spolspilta med varmvatten.
-Uppvärmd sadelkammare.
-Fri tillgång på analyserat hösilage.
-Fri tillgång på halm.
-Medelstora hagar med valmöjlighet till ha hästen ensam eller med sällskap och lång utevistelse.
-Fyra fodringar per dag.
-Utsläpp och intag 7 dagar per vecka.
-Paddock 20x30 med hyfsat underlag.
-Gräsbana ca 50x30 (kommer nästa vår anlägga en dressad gräsbana 60x20).
-Ridhus 20x40 med MacHippo-dressyr underlag, begränsat antal utifrån kommer ha tillgång till ridhuset så ingen hög belastning.
-Möjlighet finns att köpa till mockning.

Vill ha prisförslag som är "vitt" :)

Jag håller med om att ni måste räkna så att ni minst går runt.
För mig som bor i Stockholm hade ju 3000 varit rena drömmen för det du erbjuder.

Jag står på en anläggning som har 2 ridhus, 2 utebanor, skrittmaskin, helt ok uterittsmöjligheter för närheten till Stockholm.
Vi har utsläpp, lunchfodring och insläpp 7 dagar/v. Kvällarna får vi turas om med.
För detta betalar i ca 3700 kr/månad. Då tillkommer spån och foder.
Skrittmaskinen kostar extra.
Mockning går att köpa till. Så även hjälp med de kvällar man har.

Vårt stall är inte en superanläggning. Den är inte ny eller flashig på något vis.
Men att de kan ta den summan de gör beror mycket på att stallägarna är rätt rutinerade i att driva stall och man vet vad man får för service av dem. Det är också en rätt skön blandning på folk och hästar och hyfsat god stämning för att vara större anläggning i Stockholmsregionen.

Så även om en flashigare anläggning ligger nära ska man inte underskatta stämningen tex, vad den är värd.
Jag vet inget alls om det stall som tagits upp. Det kanske är toppen på den fronten med.
Men jag har ofta gjort ett aktivt val att ställa mig i de stall som inte är de som är dyrast, flashigast etc bara för att det tyvärr på många av ställena också är en viss stämning.
Den behöver inte vara dålig. Men den kanske inte passar alla. :)
Så satsar ni på att vara tydliga ledare och styra upp god stämning kan ni ta mycket betalt för det.
 
Henriksdal är en superfin anläggning och det är underbart vackert där, men det ligger väldigt "ute i ingenstans", kan tänka mig att det är meckigt att ta sig dit vintertid om det blir snö. En av de största fördelarna för mig med mitt läge är att jag har hur mycket dressyrtävlingar som helst att ta mig till och behöver då köra max 1 timme. Och det är bara 45 min körtid till Malmö.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
4 859
Senast: Cilla
·
Anläggning Finns säkert liknande trådar, men var svårt att hitta med mobilen... Men så här: jag och sambon pratar aktivt om gård och sparar pengar...
Svar
10
· Visningar
1 918
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Behöver era tips, råd och vad ni tycker om dessa alternativ som stallplatser. För och nackdelar. Plats 1 3000kr Bilresa: 15 min Det som...
Svar
7
· Visningar
1 211
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 743
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp