Bukefalos 28 år!

Vad har du för hästtransport?

Sv: Vad har du för hästtransport?

Ett Böckmann duo c -13 års modell. Supernöjd, går hur bra som helst bakom bilen & är väldigt inbjudande med högt i tak och ljust inuti.
Skulle inte välja något annat släp om jag så hade obegränsat med pengar att spendera på släp, är så nöjd med detta.
996010_10151964311408278_1594918394_n.jpg
 
Sv: Vad har du för hästtransport?

Jag har ett Henra Amazon -05. 1,5 hästars.

Panikbom, invändig sadelkammare, både ramp och step in funktion, boggie, högt, taklucka, öppningsbara fönster, ljust och luftigt.

Har inget att anmärka på. Det kanske hade varit enklare att ha sadelkammaren utvändigt eftersom min häst är lite bråkig i släpet men det beror ju på hästen och inte på släpet.
 
Sv: Vad har du för hästtransport?

Jag har en Thule Excellent.
Jag är jättenöjd med den, den är stor och rymlig, hästarna åker bra i den,
det är smidiga bommar bak och panikbommar fram,
det finns bra med plats framför hästarna och den har en stor sadelkammare.
Jag har inga bilder just nu, får återkomma med bilder.

Om jag hade fått köpa precis vilket släp jag ville hade jag köpt en likadan fast sprillans ny.
 
Sv: Vad har du för hästtransport?

Jag har ett Fautras Provan. Hade köpt ett igen om jag skulle köpt hästtransport idag. Det har alla funktioner vi vill ha. Bommarna löser ut vid tryck ovan ifrån + Shettlands bommar och dörrar bak och fram med container låsning på dörrarna. Stabil och lätt körd.

Negativa är att det är vissa skruvar, muttrar, poppnitar som rostar. Känns väldigt små snålt att inte sätta på gavlat o rostfritt från start. Men det är kanske inte så på de nya transporterna som sätts i hop o Sverige.
 
Sv: Vad har du för hästtransport?

747ad5cc4a0d11e3b0940e1d597a2c69_8.jpg


Jag har ett Atec Olympialine XL, hästarna åker bra, det är väldigt rymligt och går bra efter bilen. Den har sadelkammare (med spegel haha :D)

Dåligt: lacken är tunn så den går inte att polera blank längre
 
Sv: Vad har du för hästtransport?

Jag har en Boj Bravo 216s. Har haft detta släpet sedan -04 och har varit mkt nöjd med denna. Går stadigt efter bilen, stor, rymlig och ljus inuti. Sadelkammare är ett måste för mig, avskyr att ha hästutrustning i bilen. Nu skulle jag väldigt gärna byta till en nyare modell men fortfarande en Boj, gärna en Classic.
 
Sv: Vad har du för hästtransport?

Har ett litet Boj Bravo
58720_4252656507396_1948002707_n_5084338ae087c32285cce44a.jpg


Fördelar är att det går fint efter bilen, att hästen trivs i det och att man kan skylla på att det är ganska lågt när folk med större hästar vill låna det ;)
Nackdelar är att det inte har öppningsbara fönster (går säkert att byta), Ingen sadelkammare och dörrarna bak börjar störa mig mer och mer.
 
Sv: Vad har du för hästtransport?

1003751_10151869397224612_1782361052_n.jpg

Umesläp från 99. Älskar det! Ligger kalasfint efter bilen, rymligt, stadigt. Dörrar bak. Hade jag varit gjord av pengar hade jag köpt ett nyare, men jag är urnöjd. Aluminiumgolv.
Väger 700 och viktat till 1500 idag.
 
Sv: Vad har du för hästtransport?

Värmlandsvagn enkelaxlad -97

Dock totalrenoverad av mig, ligger bra bakom bilen trotts att den är enkelaxlad, lätt och hästen trivs. Bästa av allt den är kontant betald :)

Hatar pinnen som håller i mellanväggen då min gamla häst alltid drog loss den.

 
Sv: Vad har du för hästtransport?

KL
Gick och köpte ett Kylinge Orion igårkväll faktiskt. Från -98 men ser nästan oanvänt ut. Firman jag köpte det av hade fixat till det som behövdes

Urlastning fram, bakmonterade extra stödben, kvartsbommar, kort bom, helbom. panikbommar, nya bromsbackar ,hjullager ,bromswire och helt nytt golv !Sommar och vinterdäck. (lånat lite text från annonsn)

Har inte testat med häst än, men jag tror och hoppas det ska gå bra. Har hört mycket positiva omdömen om detta släp.
 
Sv: Vad har du för hästtransport?

Jag har ett Thule prestige -11. Är mycket nöjd, hästen åker stadigt och mellanväggen är kombinerad hård/mjuk vilket jag tycker är bra. Ligger bra efter bilen med :) Gillar även ventilationen som finns i nyare Thule transporter.
 
Sv: Vad har du för hästtransport?

KL.
Har ett Ume A60.
Man blir bortskämd med all yta och plats ganska snabbt, ligger som en dröm bakom SUV:en och trots att man kan gömma en mindre elefant bakom ;) så kan man dra den för hand. Lättstädad!!

Kommer aldrig byta sort, bara årsmodell! :d
 
Sv: Vad har du för hästtransport?

Jag har en Equi-trek som jag är väldigt nöjd med. Vill att de ska åka baklänges och gillar sidolastning.

Vill ha stora packnings möjligheter vilket det är i detta släp. Den ligger väldigt bra efter bilen och allt är precis som jag vill.

IMG_7576_zpsc1643421.jpg
 
Sv: Vad har du för hästtransport?

KL

Jag har ett gammalt Kylinge Apollo som jag är väldigt nöjd med :)

Är bara smådetaljer jag överväger att ändra på det, som att sätta in öppningsbara fönster istället för dem fasta fönstrena som sitter i.

Rejält och rymligt, ligger bra bakom bilen, shirehäst får plats vid behov, panikbommar fram och bak som fungerar i skarpt läge, liten sadelkammare, fronturlastning osv :)

Skulle jag köpa ett nytt så blir det ett likadant fast då blir det ju ett Thule Diamant :)
 
Sv: Vad har du för hästtransport?

Jag har en Equi-trek som jag är väldigt nöjd med. Vill att de ska åka baklänges och gillar sidolastning.

Vill ha stora packnings möjligheter vilket det är i detta släp. Den ligger väldigt bra efter bilen och allt är precis som jag vill.

IMG_7576_zpsc1643421.jpg

:eek::love::eek::love::eek::love::eek::love: bara lite avundsjuk..
 
Sv: Vad har du för hästtransport?

2002! Har specialbyggt lite å servat en del som blir efter 10 år+. Gott å ha snickarsambo och lastbilsmekaniker-far! ;)
 
Sv: Vad har du för hästtransport?

Har ett Cheval Liberté GT2 Aluline från 2012. Supernöjd och tycker det är väldigt prisvärt. Hade gärna köpt ett likadant igen. Det har sadelkammare, utvändig öppning av bommarna, kombinerad mjuk/hård mellanvägg och väldigt bra vikter. Tjänstevikt 710 kg, totalvikt 1400 innebär att jag får lasta 690 kg men ändå har ett släp som de flesta får dra vilket är bra eftersom jag även hyr ut det. Det går ca 1500 mil per år.

Slaumlp.jpg
 
Sv: Vad har du för hästtransport?

Viket fint släp!
Vet du (nån) var det finns återförsäljare och vad ligger dom i för prisklass?
 
Sv: Vad har du för hästtransport?

Jag köpte mitt beg och vet faktiskt inte alls var man kan få tag i dem. De ligger billigare i prisklass än de svenska men håller def samma kvalitet vad jag har att jämföra.

Är jättenöjda med mitt och har ju sett det mkt i England när jag varit där.
 

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 326
Senast: Smurfoff
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
306
Senast: attheedge
·
Utrustning Jag spånar lite på det här med hästtransporter. Jag har tillgång till hästtransport hos stallägaren för akuta resor eller kortvariga...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 781
Senast: Lutten
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 568
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp