Bukefalos 28 år!

Vad har du för husdjur/ nästa enhörning/ draktråd

Vad har du för husdjur?

  • Jag har drake

    Röster: 16 17,6%
  • Jag har enhörning

    Röster: 11 12,1%
  • Jag är en drake/ enhörning

    Röster: 7 7,7%
  • Jag är utrotningshotad

    Röster: 36 39,6%
  • Min fru är en utomjording

    Röster: 5 5,5%
  • Jag har en Kånkenryggsäck istället för husdjur

    Röster: 10 11,0%
  • Jag har mustasch

    Röster: 6 6,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    91
Kan någon förklara konceptet joggingskor för hästar?
Det är en annons här på Buke.
Någon som provat? Behöver man inte sko hästen då?
 
Jag känner mig typ - sist :mad: bara för att man råkar j o b b a ibland och inte kan hänga här jämt :rage:
Jag har en viktig balett att sätta upp - faktiskt :angel: Fick många bra tips :up: i TRÅDEN SOM NI GJORDE SLUT PÅ :rage:

Jag erkänner dock: jag har en drake... jag är utrotningshotad... jag har mustasch...
Åsså kan man bara rösta på ETT alternativ :rage::rage:

Känner mig sur och krängt idag :mad:
 
Jag fick 57,2% av rösterna :D. Bättre än hälften om än inte lika bra som 100%...


I hear ya. Tänk på stackars mig som ofta inte vet vilken rottråd jag ska stå på från gång till gång.


Det tycker jag!!! Prickikorvar är viktiga husdjur. de berikar ens liv med massa vita hårstrån och ser till att man får lite spänning i varnatten (inte på dagen) genom att konkurrera ut en om sängplatserna.


För att inte tala om att det oftast är hingstar som det talas om när man pratar enhörningar...


Blå om jag får be.

@Jeps: Jag taggade dig visst i förra tråden... Jag sa att jag hade anmält stora prickikorven till nationella i Piteå och försökte flörta till mig en mikro-Buketräff. Men du nobbade mig!!! :cry::down:
När är den nationella? Risken är att det är samtidigt som vi har hemmatävlingar. Annars är jag väldigt på för en lite mikrobuketräff.
 
Hej vänner!
Pappa gick bort i eftermiddags. Det känns ändå väldigt bra. Han somnade bara lugnt och stilla och jag och mamma var där. Han har varit hemma de senaste två veckorna för att få somna in hemma. Så det blev fridfullt, bara sluta andas.
Jag har varit med familjen hela dagen. På ett sätt är det skönt nu eftersom han aldrig behövde lida.

Så jag ska gå och lägga mig nu. Imorgon ska jag och mamma gå en långpromenad.
Men allt känns ändå så bra som det kan göra.

Sen är det intressant hur livet fungerar. För jag ska bli moster. I höst om det går som det ska.
Så ett liv föds och ett annat går vidare..
Det är livets gång liksom..
 
En superstor kram från mig också, @stjarnhimmel. Det var ungefär lika för mig. När min farfar gick bort var min farbrors fru gravid med deras första barn. När min pappa gick bort var min syster gravid med sitt första barn. The circle of life, antar jag. :heartheart
 
Åh @stjarnhimmel , beklagar förlusten :cry: :cry: Jag är tacksam för din fars skulle att det var lugnt och fridfullt.

"En lämnar och en kommer" är ett gammalt talesätt. I mitt fall hade jag listat ut före alla andra i släkten att min kusin var gravid precis innan pappas begravning. Det är en trygghet och styrka i det, livet går trots allt vidare.

Låt dig själv känna och sörja, man kan reagera långt efter så låt det ta den tid det tar.

*jättestor megakram*
 
Hej vänner!
Pappa gick bort i eftermiddags. Det känns ändå väldigt bra. Han somnade bara lugnt och stilla och jag och mamma var där. Han har varit hemma de senaste två veckorna för att få somna in hemma. Så det blev fridfullt, bara sluta andas.
Jag har varit med familjen hela dagen. På ett sätt är det skönt nu eftersom han aldrig behövde lida.

Så jag ska gå och lägga mig nu. Imorgon ska jag och mamma gå en långpromenad.
Men allt känns ändå så bra som det kan göra.

Sen är det intressant hur livet fungerar. För jag ska bli moster. I höst om det går som det ska.
Så ett liv föds och ett annat går vidare..
Det är livets gång liksom..
Beklagar det inträffade men så skönt att det slutade som det gjorde, hemma i lugn och ro få somna in med de älskade hos sig. Önskar att alla fick sluta så. :cry:
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Tjatter Jag fick en inbjudan till en grej "nästa lördag" och insåg efter att ha pratat med värdinnan att hon och jag har olika uppfattning om...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 862
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft lite olika sorters husdjur genom åren. Samtliga har varit pälsbeklädda däggdjur. Nu var det tydligen dags att skaffa...
2
Svar
20
· Visningar
3 329
Senast: Magiana
·
  • Artikel
Hästnyheter Storsatsning är på gång i Bara – Svensk galopp väljer att bygga Sveriges näst största tävlings- och träningsanläggning i närheten av...
Svar
0
· Visningar
533
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter Kära Buke, Jag vill ha ett husdjur och har kommit fram till antingen enhörning eller drake. Har ngn här erfarenhet av dessa? Fördelen...
100 101 102
Svar
2 035
· Visningar
93 749
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp