Bukefalos 28 år!

Vad har du för husdjur/ nästa enhörning/ draktråd

Vad har du för husdjur?

  • Jag har drake

    Röster: 16 17,6%
  • Jag har enhörning

    Röster: 11 12,1%
  • Jag är en drake/ enhörning

    Röster: 7 7,7%
  • Jag är utrotningshotad

    Röster: 36 39,6%
  • Min fru är en utomjording

    Röster: 5 5,5%
  • Jag har en Kånkenryggsäck istället för husdjur

    Röster: 10 11,0%
  • Jag har mustasch

    Röster: 6 6,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    91
Jag skänker bort mina prickikorvar idag. Den lilla har i princip tuggat sönder vredet på elementet i köket (vilket hyresvärden säkert kommer vilja skinna mig för) och den stora ha tassat runt och varit rastlös i stort sett hela natten. Vi gick och la oss vid 22-tiden. Vid midnatt klev hon upp och spydde och gick sedan ut i köket för att försöka tigga mat. När hon inte fick det började hon vandra fram och tillbaka mellan min säng och köket innan hon till slut lade sig att sova... Bara för att vid tvåtiden kliva upp, tassa omkring och vilja ut. Då väckte hon även den lilla som kan gny som en siren tills man ger med sig. Så upp och ut (det var svinkallt...). Väl ute kissade de men sedan ville de bara gå runt och äta äckliga saker. Släpade in dem igen, sur som ättika. Somnade om. Vid 4.40 klev stora upp och skulle ha mat/ut igen... gick ut, hon gjorde ettan och tvåan, lilla gjorde ettan. de fick varsin morot och frammorrade order om att sova i två timmar till. Sen skulle jag upp vid 6.30 för att fara till jobbet...
 
Jag skänker bort mina prickikorvar idag. Den lilla har i princip tuggat sönder vredet på elementet i köket (vilket hyresvärden säkert kommer vilja skinna mig för) och den stora ha tassat runt och varit rastlös i stort sett hela natten. Vi gick och la oss vid 22-tiden. Vid midnatt klev hon upp och spydde och gick sedan ut i köket för att försöka tigga mat. När hon inte fick det började hon vandra fram och tillbaka mellan min säng och köket innan hon till slut lade sig att sova... Bara för att vid tvåtiden kliva upp, tassa omkring och vilja ut. Då väckte hon även den lilla som kan gny som en siren tills man ger med sig. Så upp och ut (det var svinkallt...). Väl ute kissade de men sedan ville de bara gå runt och äta äckliga saker. Släpade in dem igen, sur som ättika. Somnade om. Vid 4.40 klev stora upp och skulle ha mat/ut igen... gick ut, hon gjorde ettan och tvåan, lilla gjorde ettan. de fick varsin morot och frammorrade order om att sova i två timmar till. Sen skulle jag upp vid 6.30 för att fara till jobbet...
Vi kan byta, du får varulven mot två prickikorvar. NÅGON har lagt en stor hög i biblioteket, någon/några har rivit ut en låda med planteringar så det är fullt med jord på golvet och i den äkta mattan och en prydlig, mörk, upptrampad stig över golven. Jag får :devil: ha skor på mig inomhus! :mad: De plantor som jag hittade har åkte ner i jorden igen + jag har fått fylla på jord till de som inte åkte i golvet utan bara var välta. Jag vet inte om varulven är skyldig till allt, eller om katterna har hjälpt till med att riva ut jorden, men matte är inte road! :rage:

Jag som med en åsnas envishet släpade ut mattan i vintras och gjorde ren den i snön, nu är snön borta och mattan är skitig! :arghh: :banghead:
 
Tack alla snälla i tråden.
Ni är bäst! :love:
Speciellt stort tack till @athena_arabians för fina mailen! :love:

På något ko stiga sätt har det kännts rätt bra idag. Bara förkyld och trött. Men det känns nog rätt bra eftersom man visste att det inte fanns någon återvändo. Och senaste året har jag vetat det.
Men han fick en rätt bra sista tid.. vara hemma och somna utan att ha ont.:)
 
tgif-cat.jpg
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Tjatter Jag fick en inbjudan till en grej "nästa lördag" och insåg efter att ha pratat med värdinnan att hon och jag har olika uppfattning om...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 862
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft lite olika sorters husdjur genom åren. Samtliga har varit pälsbeklädda däggdjur. Nu var det tydligen dags att skaffa...
2
Svar
20
· Visningar
3 329
Senast: Magiana
·
  • Artikel
Hästnyheter Storsatsning är på gång i Bara – Svensk galopp väljer att bygga Sveriges näst största tävlings- och träningsanläggning i närheten av...
Svar
0
· Visningar
533
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter Kära Buke, Jag vill ha ett husdjur och har kommit fram till antingen enhörning eller drake. Har ngn här erfarenhet av dessa? Fördelen...
100 101 102
Svar
2 035
· Visningar
93 749
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp