Bukefalos 28 år!

Vad har hänt? :o

Sv: Vad har hänt? :o

Jo visst var det väl så - men nu är det på pränt - jag menar om det inte syns på internet att man har vänner så har man väl inga - eller?
 
Sv: Vad har hänt? :o

Helt säker på om detta är en bra funktion är jag inte ;)
Jag har för mig att man kan ställa in så endast vänner kan skicka PM till en (förutom moderatorer då). Eventuellt finns det även annan funktionalitet där man endast vill låta vänner göra vissa saker.

Personligen lär jag inte använda detta så mycket tror jag ;) Alla ni mängder med folk som skickar vänner-förfrågan (3st :)) kan nog räkna med att jag avslår den. Inte för att vara elak, snarare för att vara rättvis. Eventuellt kanske jag kommer fråga om moderatorerna vill var mina vänner. Man kan hoppas att de är det även om det hettar till, på negativt sätt, ibland :)
 
Sv: Vad har hänt? :o

Helt säker på om detta är en bra funktion är jag inte ;)
Jag har för mig att man kan ställa in så endast vänner kan skicka PM till en (förutom moderatorer då). Eventuellt finns det även annan funktionalitet där man endast vill låta vänner göra vissa saker.
Men den funktionen fanns väl tidigare innan den här utökade varianten? Jag vet att jag såg det någonstans, och har markerat de kontakter jag haft så de har länge haft ett litet plus framför sitt namn på 'användare online'. Dessa har jag nu 'requestat' som vänner, och kommer jag bara på var spaken är för att bara tillåta ta emot pm från dem, så kanske jag förstår vitsen med vänneriet!

Personligen lär jag inte använda detta så mycket tror jag ;) Alla ni mängder med folk som skickar vänner-förfrågan (3st :)) kan nog räkna med att jag avslår den. Inte för att vara elak, snarare för att vara rättvis. Eventuellt kanske jag kommer fråga om moderatorerna vill var mina vänner. Man kan hoppas att de är det även om det hettar till, på negativt sätt, ibland :)

Jag lovar - jag ska inte skicka begäran till dig! :laugh:

Liiiite elitistiskt känns det här med vänner. Om det finns praktisk funktion, så då är jag öppen för att prova - men blir det någon slags gruppering av vännerlisteriet så 'bryter' jag vänskapen med alla och gör som du sagt tidigare - struntar i att använda finessen alls.
 
Sv: Vad har hänt? :o

Eventuellt finns det även annan funktionalitet där man endast vill låta vänner göra vissa saker.

Om jag inte var en mogen och klok Senior skulle jag kunna missuppfatta det där!!! För det finns definitivt "saker" jag bara tillåter nära vänner att göra. :angel: :D

Men visst kan det vara bra om man har bloggar eller bilder man inte vill visa varenda människa utan bara vill att vänner ska kunna se.
 
Sv: Vad har hänt? :o

Men det låter märkligt - nu hajjar jag inte. Varför ska man inte kunna ta emot PM från icke vänner. Om man tex vill skicka en fråga om något som kanske inte lämpar sig en tråd - en riktigt OT i vänskaplig ton.


Kommer det inte upp någon liten flagg då om att HOHO - Luff försöker PM dig och undrar om du vill ta emot detta.
Eller måste man först adda sig som vän.

Jag blev tex nyfiken på en för mig halvkänd användares avatar häromdagen och skickade ett meddelande - då använde jag förvisso den nya meddelandefunktionen - men den kanske inte är PM.

Jaja, alla är väl inte så nyfikna som jag och gillar det okända.
 
Sv: Vad har hänt? :o

Jag har nu hittat spaken till inställningen att bara få pm från mina kontakter, så prova du att skicka pm till mig?

Jag kan känna, av erfarenhet - att jag ibland får oönskade pm, som jag inte ens vill svara på. Nu slipper jag få såna. Om någon vill mig något, så får man väl ansöka om min vänskap. Anser jag att den användaren inte vill vara vän med mig för att skicka trevliga pm, så nekar jag till sån.
Så känns det, och nu ska jag prova ett tag och se om det funkar i praktiken också.
 
Sv: Vad har hänt? :o

Jag testar.

"honung har valt att inte ta emot privatmeddelanden eller tillåts kanske inte att ta emot privatmeddelanden. Du kan därför inte skicka några privatmeddelanden till denna användare."

Detta var vad jag fick upp. Hehe - det gick alltså inte ens att försöka. Då vet vi det
 
Sv: Vad har hänt? :o

Det är lite som ignorera-funktionen, få har förhoppningvis nytta av den. Men de som behöver den gillar den säkert.
Nu kan man välja att i stället för att stänga av viss funktionalitet helt så kan man låta kontakter eller vänner använda denna funktionalitet, men inga andra (förutom moderatorerna, då)

Detta är inte stora viktiga saker för de flesta, förhoppningsvis kommer kommande nyheter gillas och användas av fler.
 
Sv: Vad har hänt? :o

Jag behöver nån sorts markering då jag får ett pm. Att det bara står diskret i högerhörnet räcker inte för närsynta damer.
 
Sv: Vad har hänt? :o

Man kan ju i kontrollpanelen välja att få upp en dialogruta om att man fått nytt pm?
 
Sv: Vad har hänt? :o

Aha på så vis. Jag har inte fått PM sedan ändringarna, så det har jag missat helt. Hoppas att funktionen kommer tillbaka, annars missar jag nog lätt också att jag fått PM.
 
Sv: Vad har hänt? :o

Jag kollade och justerade just mina inställningar (tog bort besökarmeddelanden, tills jag kommer på om det är något jag behöver eller inte), och såg att jag fortfarande har det ibockat att jag vill ha ett pop-up fönster. Men något sånt har inte kommit upp de sista gångerna vid pm. Däremot kommer det ju upp en egen rad om meddelande, om man i sin trådsurfning använder sig av kontrollpanelen - högst upp ovanför alla prenumererade trådar.
 
Sv: Vad har hänt? :o

Jag fick upp ett pop-up fönster nu när jag fått ett pm. Det kan ju bero på inställningar i webbläsaren om man har det ikryssat och inte får upp de.
 
Sv: Vad har hänt? :o

...vid kontroll visar det sig att jag tillåter pop-up här på buke i min läsare. Och har inte gjort någon ändring på det.
 
Sv: Vad har hänt? :o

Jag fick pop-up tidigare och får det även nu sedan ändringarna, vet dock inte vad det beror på, jag har inte behövt ändra något för att det ska fortsätta så att säga..
 
Sv: Vad har hänt? :o

*kl*

Gunnar, när man postar ett GB inlägg så är texten på engelska där det står att man skickat ett GB inlägg osv. Nu hann jag inte kopiera den texten, men ja-du vet iaf. vad du ska översätta.:p
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Noterade att mina nytvättade vita strumpor inte var helt vita längre. Någon som har idéer vad som hänt, och om jag kan få dem vita igen.
Svar
7
· Visningar
621
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Hästnyheter Vintermeetinget är slut. Nu snackar vi Elitloppet. Eller ska vi kalla det Daniel Redéns lopp?
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 655
Senast: Bulldoozer
·
Tjatter Det har hänt att jag råkat säga saker som jag senare förstod var lite/mycket pinsamma. Hoppas jag inte är ensam om det! ;) En gång på...
2
Svar
34
· Visningar
2 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp