Bukefalos 28 år!

Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker kaffe, kollar ut över hustaken, ska plåta till bloggen kl 12 så måste mkt snart resa mig ur soffan och fräscha upp mig...
 
Hemkommen efter 1,5 timmes hundpromenad. Blä känner mig trött på stan och längtar ut på landet igen. Varför måste allt vara dyrt och krångligt :(
 
Det misslyckade brödet igår gick faktiskt att äta till frukost idag. Så det åkte in i frysen.
Något kompakt dock... Lite ...ähum... annorlunda.

Tänker inte bjuda någon annan på det.

I övrigt är det snöfall här med och jag vill bara inte. Jag är för trött, har för ont och är för håglös.

Men på tisdag ska jag på anställningsintervju.
Så kanske jag slipper vara så här totalt urlakad och slut hela tiden. 10 timmars arbetsdagar och ständig ångest för vad jag ska planera tär alldeles för mycket. Min sköra hälsa tar stryk och jobbet är inte värt det.
 
Senast ändrad:
Det misslyckade brödet igår gick faktiskt att äta till frukost idag. Så det åkte in i frysen.
Något kompakt dock... Lite ...ähum... anorlunda.

Tänker inte bjuda någon annan på det.

I övrigt är det snöfall här med och jag vill bara inte. Jag är för trött, har för ont och är för håglös.

Men på tisdag ska jag på anställningsintervju.
Så kanske jag slipper vara så här totalt urlakad och slut hela tiden. 10 timmars arbetsdagar och ständig ångest för vad jag ska planera tär alldeles för mycket. Min sköra hälsa tar stryk och jobbet är inte värt det.

Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra på intervjun!
 
@tanten håller tummar och tår för att intervjun går bra!

-------------
Det blev körtur istället med shettisen :D riktigt kul och lilla lottie (ponnyn) var så duktig så :)
 
Snart dax att åka till stallet. Måste snida till oss idag för det träning för dressyrfröken. Lilla bruna får nog stå ut med vinrött idag. Snygga in, svettmosiga ut :D
 
Här hålles också tummarna för dig @tanten :up:.

Jösses vad ni babblar på lördagkvällarna :nailbiting: en ny tråd redan minsann O_o. Själv fastnade jag framför tvn igår kväll... först var det Poirot som var ganska bra, sen blev det X-men: Days of future past - men den var en besvikelse :down: jag som har gillat X-men...

Jaha, dagen bjuder till snöskottning även hos mig ser jag :crazy:. Ska gå ut "snart" :angel:
 
Här blir det ingen snöskottning idag ,jag har ringt in snösvängen (bonde med traktor o plogblad)
Känner att jag inte vill riskera att mina 2 diskbråck blir arga och så blåser det som f-n.
Hämtar lite ved istället och myser framför brasan.
 
Hannibal the Cannibal - värsta perfekta denna kulna dag. Ångrar att jag inte köpte den svindyra ull/fleecetröjan på mässan igår. Skönt att ha en hund lika lat *host* bekväm som jag själv. :p
 
Har plåtat outfit i temat: "galen rysk grevinna" och ska nu masa mig ner till stan för att scanna Rodebjers rea
 
*muttrar* jag fick sluta jakten tidigare och istället skjutsa dottern som skulle åka skridskor med kompisar, tror ni inte att det kommer en massa djur i nästa såt så både maken och en till fick skjuta. De kom hem nyss och vem fick flå tror ni? Maken åkte istället och hämtade dottern... ;)
 
*muttrar* jag fick sluta jakten tidigare och istället skjutsa dottern som skulle åka skridskor med kompisar, tror ni inte att det kommer en massa djur i nästa såt så både maken och en till fick skjuta. De kom hem nyss och vem fick flå tror ni? Maken åkte istället och hämtade dottern... ;)

När bjuds på det rådjurssadel då :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 541
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
16
· Visningar
827
Senast: Enya
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
65 66 67
Svar
1 335
· Visningar
52 812
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
18 19 20
Svar
383
· Visningar
23 099
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp