Vad kan man göra?

Geografiskt:
Ekerö - utanför Stockholm.
I ett hus med skogen som granne och med södersidan mot vattnet. Otroligt priviligierat.

Vi bodde först i Bromma - vilket jag hatade från det att jag föddes till att jag flyttade därifrån. Jag kände mig aldrig hemma i den miljön av människor som är lite bättre än alla andra. Jag är så glad att vi flyttade så mina barn slapp ha Brommamentaliteten som enda influens. Sen bodde vi på en del av en gård. Det finns allt att säga om det. Skönast var att komma därifrån till dit vi är nu.

Socialt:
Umgås med grannar, fd grannar (flera av dom är våra allra bästa vänner sedan 30 år), stallkompisar, jobbarkompisar och sist men inte minst - människor jag lärt känna på forum. Jag tror att jag kan räkna upp minst 10 personer från början ifrån buke som jag har nära hjärtat och som jag umgås med både IRL då och då men ffa i cyberrymden. Jag och sambon är ett socialt släkte. Vi brukar ha bjudningar av enkelt slag med 10-20 pers bara för att det är kul. Kaffepetter är alltid på om någon råkar komma förbi (antingen sjöväg eller landväg).

Vi umgås en hel del med våra utflugna barn och med våra gamla föräldrar. Föräldrarna är intresserade av kultur och det arvet förvaltas av både oss och våra barn. De förser oss med massor av biljetter framför allt till publikrepetitioner av diverse föreställningar.

Våra vänner är ganska homogena - mest akademiker och medelinkomsttagare precis som vi. Det är dock både par, barnfamilijer och singlar.


Arbete:
Jag har jobbat 100 år i IT branschen men blev uppsagd i höstas. Jag fick chansen att tänka efter på riktigt vad jag vill göra och jag landade i både ett volontärt engagemang och en arbetsplats där jag har mitt hjärta. otroligt priviligierat. Igen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har hela mitt liv lidit av olika psykiska sjukdomar och min autism. Jag upplever att det i många sammanhang fortfarande år 2020 är...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 442
Senast: Lillefrun
·
Relationer Att inte vara så social, är det allmänt accepterat? Jag är lite av en ensamvarg, och blir mer och mer. Behöver verkligen känna mig...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 903
Senast: _Taggis_
·
Relationer Hej! Skriver detta både för att få råd, men även för att skriva av mig. Jag är 30 år gammal, och det senaste har jag känt mig så...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
10 596
Senast: Elektronen
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 652
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp