Vad kom på köpet med er partner?

Lupino

Trådstartare
Finns det någon sak som du måste stå ut med hemma som är din partners?

Min man och jag har ungefär samma inredningssmak så jag trivs med alla saker som står framme i bostaden men jag kan för mitt liv inte förstå varför vi i förrådet ska förvara två gamla, fruktansvärt fula, väskor/portföljer som varit min svärfars men som min man tog över för 20 år sedan när svärfar skulle göra sig av med dem. Min man har aldrig använt dem och kommer aldrig göra det heller. Svärfar är i livet så det ligger inte någon nostalgi i dem.

Finns massa andra gamla grejer med i förrådet som aldrig mer kommer användas. Puh.

Berätta era historier! :D
 
Min mans inredningssmak liknar min, så det är inget problem. Däremot har han under vår tid tillsammans haft som mest fem cyklar varav de flesta var för stöldbegärliga för att förvaras i det allmänna cykelrummet i källaren. Tur att vi har ett extrarum.
 
Typ tre skrotbilar i veckan. Som tur är så lämnar dom gården snabbt. Den sista sålde jag till svärsonen..
 
Min sambo kom med en enorm skivsamling och ett trumset. Jag trumfade dock med hundsäng som bara kunde vara där trummorna stod. Så trummorna stuvades undan tills vi flyttade och vårt lilla hus har ett trumrum som kompensation för åren utan trummor. Hemskt fula och tar upp ett halvt rum, men sambon är glad och jag kan använda trumsetet om jag behöver mer plats för att hänga tvätt så det är rätt okej ändå :D
 
Min sambo kom med en enorm skivsamling och ett trumset. Jag trumfade dock med hundsäng som bara kunde vara där trummorna stod. Så trummorna stuvades undan tills vi flyttade och vårt lilla hus har ett trumrum som kompensation för åren utan trummor. Hemskt fula och tar upp ett halvt rum, men sambon är glad och jag kan använda trumsetet om jag behöver mer plats för att hänga tvätt så det är rätt okej ändå :D
Och det behöver du konstant kan jag tro. Det hade jag gjort i alla fall :angel:
 
Jag slapp julstjärnan iår. Det är ingen speciell julstjärna utan en billig i papp, stor, svår att packa.lite knölig att sätta upp. Vanlig lampa med lång vit sladd.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Ja, det är mycket det...
Maken är en uti-fall-att människa vilket betyder att han har minst tre uppsättningar av grejer han gillar. Datorskärmar, skruvdragare, motorcyklar, ormar, klockor, lavalampor och sladdar. Gud jag blir tokig på alla sladdar!

Snart är hans nya garage färdigt och då tror jag rätt mycket kan flytta upp dit. Framför allt hoppas jag att samlingen av motorsport-tidningar ska slutförvaras där. Japp, han prenumerar på 3 stycken!

Faktiskt inte förrän de sista åren som jag noterat hur mycket saker han samlat på sig. Han är bra på förvaring. :)
 
Jag fick med en hel del bråte som förpassats till vinden.

Annars är det mest ett stort mentalt bagage som kom på köpet. Religiös livskris kan man kalla det. Men det går att hantera det med.

Värre är det för sambon, han fick två hästar med tillbehör och två katter.
 
Egentligen är det nog sambon som borde få skriva i den här tråden, jag kom med både djur och prylar i överflöd :o Det enda platskrävande han hade från början var ett vackert, engelskt skrivbord och en fruktansvärt ful stationär dator som låter som charterplan på väg till Kanarieöarna.

Han försökte desperat klämma in ett enormt set (minst 20 delar) med överdimensionerade kastruller, stekpannor och tillhörande lock i vår kokvrå på en ynka kvadratmeter. Den minsta kastrullen gick in i det största köksskåpet så vi skänkte bort alltihop rätt omgående.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 013
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 716
Senast: Gunnar
·
Relationer Har börjat på ett nytt jobb/projekt tillsammans med några människor jag känt sen innan men aldrig samarbetat med tidigare. Detta har...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 803
Senast: Voeux
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 762
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp