Vad kom på köpet med er partner?

Jag har ju ingen partner men likväl en inneboende "sambo".

Med honom om en absurd samling ryggsäckar i alla storlekar- från små löpträningsväskor till 60L vandringsmonster. Samt friluftsutrustning värdigt en prepper.

Inget udda med tanke på att han älskar att fjällvandra. Väldigt udda med tanke på att han är inneboende för att studera och har kvar sin gamla lägenhets förråd . Som ligger närmre populära fjällområdem. Så nu förvarar vi mängder av prylar som han får släpa tillbaka 60 mil när det är dags för en tur.

Med detta intresse kom även typ 15 par skor i strl 46 som alltid måste stå framme " men om jag vill springa i skogen ena dagen och asfalt andra och gå till stan på kvällen? Då kan jag behöva 3...4..5 par skor?"

Det blev trångt men mysigt här hemma när jag fick en prylgalning till inneboende. Samt galet stor tv! Woop

Han fick däremot lära sig leva med min lilla son, två katter och kaoset som medföljer. Plus att jag jobbar natt, varje helg.. Så tystnad råder..håll käften här i huset, käft i huuuseeet !!
 
Den fulaste muggen jag någonsin sett. Den är gulbrun, skavd, ojämn och går knappt att dricka ur. Men den har ett visst affektionsvärde för sambon, så jag håller mina kommentarer för mig själv.

Jag fick även en osannolikt tanklös och virrig svägerska med matchande svärfar, som båda driver mig till vansinne, men dem behöver jag i alla fall bara handskas med sisådär en gång i månaden.

Min sambo i sin tur fick en planeringstokig pedant som gillar att lägga pengar på fina inredningsprylar och husgeråd, medan han själv gladeligen skulle nöja sig med det billigaste och mest basic som finns. Jag tänkte inte berätta för honom vad mina senaste inköp från Rörstrand gick på :angel:
 
Han hävdar att det är nostalgi eftersom de inte finns till försäljning längre. Han tittar aldrig i dem..
Sorry men....
Såhär alldeles utifrån så känns argumentet som bullshit.

Samt värderingarna de uttrycker som unkna och gräsliga.

Men gillar han att riskera uppfattas som unken och gräslig är det väl upp till honom. För mig hade det varit djävulusiskt avtändande.
 
De är väldigt intensiva. Kräver uppmärksamhet och pratar och tjatar mycket mer än bondkatter, och inte riktigt på "min våglängd". Jag gillar att man hänger nära varann, fast mer var för sig ändå.

Det trodde jag också om bondkatter tills jag skaffade min yngsta... Nu är han vuxen och vi har en bra relation (pratar mer MED varandra än att han ylar rakt ut i luften), men han fick mig praktiskt taget att fly mitt hem när han var i den värsta slyngelåldern.

(Och jag tror fortfarande att han skulle vara det värsta en ev. sambo till mig skulle få på köpet.)
 
Lite nostalgiskt med en unken kvinnosyn.

Det som förvånar mig mest är att han själv inte har dålig kvinnosyn för övrigt. Har t.ex sagt ifrån på jobbet för att en kvinna hade mycket lägre lön än han men utförde ett mer komplicerat jobb. Dessutom sa han ifrån när de försökte diskriminera en gravid kvinna. Ingen annan brydde sig.

Han sitter inte på någon ledarposition och är nästintill konflikträdd, men där var gränsen nådd för honom.

Göra sig av med tidningarna är tydligen svårare. Jag ska göra ett nytt försök nu när vi fått barn. Jag vill verkligen inte att hon ska råka hitta dem.
 
Varför inte? Alltså, vad är det med siameserna som gör dem jobbiga?

De är väldigt intensiva. Kräver uppmärksamhet och pratar och tjatar mycket mer än bondkatter, och inte riktigt på "min våglängd". Jag gillar att man hänger nära varann, fast mer var för sig ändå.

Sen är de här två just nu i värsta slyngelåldern. Jag har hopp om en hyfsat fin relation med den ena i alla fall, när han är ur sina katt-tonår.

Vi har två halvsiameser, de är mer som hundar än katter. Väldigt sällskapliga, pratiga och följer med överallt. Jag älskar dem båda två, men nästa katt blir nog ren bonnkatt... :o
 
Konst och allt som har med det att göra, drivor med akvareller, stora dukar med oljemålningar, pennor,penslar, färger,stativ och böcker i hela vardagsrummet.
 
Det som förvånar mig mest är att han själv inte har dålig kvinnosyn för övrigt. Har t.ex sagt ifrån på jobbet för att en kvinna hade mycket lägre lön än han men utförde ett mer komplicerat jobb. Dessutom sa han ifrån när de försökte diskriminera en gravid kvinna. Ingen annan brydde sig.

Han sitter inte på någon ledarposition och är nästintill konflikträdd, men där var gränsen nådd för honom.

Göra sig av med tidningarna är tydligen svårare. Jag ska göra ett nytt försök nu när vi fått barn. Jag vill verkligen inte att hon ska råka hitta dem.

Det är ju inte svart eller vitt. Han kan objektifiera kvinnor OCH inse att kvinnliga individer särbehandlas på samma gång. Ang nostalgi så han kan ju hävda vad han vill, men faktum kvarstår att han VILL ha en bunt Slitztidningar i sin ägo.
 
Vi skaffade en helbror från en senare kull till vår första för att han drev oss till vansinne.
Resultat: två katter som drev oss till vansinne. :p
Ja, partner hade den halvgamla bonnkatten och en gammal siames när han skaffade den äldre av de två slynglarna. Sen dog den gamla siamesen, och då blev situationen med orientalen OUTHÄRDLIG. Raskt skaffade han ännu en oriental. Allt bättre en tid, men nu: två orientaler i slyngelåldern!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 012
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 704
Senast: Gunnar
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 740
Senast: monster1
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 558
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp